Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koira meinasi purra huoltomiestä

Lähettäjä: Taas 
Päivämäärä:   15.7.25 13:05:24

Meillä on todella vahtiviettinen koira, joka vartioi tonttia ihan tosissaan eikä päästä vieraita ihmisiä portista, ellei joku perheenjäsen ole vastaanottamassa. Tällöin koira on on oikein sosiaalinen kaikkien kaveri, paitsi jos hoksaa perheenjäsenen olemuksesta että vieras ei ole toivottu. Meillä on kunnolla aidattu piha ja portissa kyltti, että alueella vahtikoira ja käsketään joko soittamaan portinpielessä olevaa ovikelloa tai sitten puhelimella ilmoittamaan, että joku tulee vastaanottamaan vieraan, lisäksi tulijat ohjeistetaan jo etukäteen, esim. jos vaikka tarvitaan jotain sähkäriputkaria tms, ohjeistetaan erikseen että portista ei pidä tulla ilmoittamatta. Ja SILTI ihan jatkuvasti väki tunkee väkisin portista sisään vaikka koira on portilla haukkumassa. Tänään tuli tiskikoneen korjaaja, ehdin paikalle juuri kun hän työnsi jalkansa portin raosta sisään ja koira teki valehyökkäyksen. Koira tietysti rauhoittui heti kun ilmoitin että vieras on ok ja vastaanotti rapsutukset ennen kuin jatkoi omia puuhiaan. Korjaaja sanoi, ettei ajatellut että niin pieni (alle 10 kg) koira oikeasti vahtii, kunhan vain lämpimikseen meluaa. Ja kaikki muut sanovat samaa, ei uskota, että niin pieni koira on tosissaan.

MITEN ihmiset saa tajuamaan, että jos koira on portilla, sisään ei tulla jos isäntäväkeä ei näy? Koira tietenkin otetaan kiinni/sisälle jos tiedossa on tarkka kellonaika milloin joku tulee, mutta esim. tämänpäiväisen korjaajaan ilmoittama aikataulu oli "joskus siinä päivällä."

Re: Koira meinasi purra huoltomiestä

Lähettäjä: Tippi 
Päivämäärä:   15.7.25 13:08:15

Portti rimpulalukkoon, jonka saa hätätapauksessa kuitenkin rikki/auki.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.25 13:10:04

Laita porttiin toinen haka, jonka saa kiinni/auki vain sisäpuolelta.

Lähettäjä: *'* 
Päivämäärä:   15.7.25 13:11:03

Koska ihmiset on idiootteja.

Meille putkari tuli avaimilla sisään vaikka oli ohjeistettu soittamaan ennen tuloa. Onneksi olin kotona. Ripitin mokoman samalla kun siirsin koiran odottamaan olohuoneeseen, että ukko saa hommansa muissa huoneissa tehtyä. SIITÄ HUOLIMATTA tämä valopää yritti mennä olohuoneeseen murisevasta koirasta ja mun sanoistani välittämättä.

Lähettäjä: Taas 
Päivämäärä:   15.7.25 13:14:29

Portissa on jo nyt haka myös sisäpuolella, mutta näköjään siihen pääsee liian helposti ulkopuolelta käsiksi. Lukkoa ei haluttaisi laittaa kun se sitten vaikeuttaa myös oman väen kulkua, mutta pakko kai on jos muuten ei mene ohjeet perille.

Päivämäärä:   15.7.25 13:26:50

Koira pienempään tarhaan ettei pääse portille, tai juoksunaruun. Tai ihan vähintään kuonokoppa. Ovelle täytyy jo lainkin mukaan olla esteetön kulku. Poliisit kyllä ampuvat tuollaiset tappajarakit pois kuleksimasta jos heillä on tarve ovelle tulla.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   15.7.25 13:30:44

"Poliisit kyllä ampuvat tuollaiset tappajarakit pois kuleksimasta jos heillä on tarve ovelle tulla."

Nyt on taas katseltu liikaa amerikkalaisia elokuvia.
10 kiloinen tappajarakki.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   15.7.25 13:34:45

Portti lukkoon, ei ole muita vaihtoehtoja.

Mulla on laumanvartijoita, yksi joka takuulla puree. Portissa on varoitukset ja puhelinnumerot, portti lukossa. Mutta mulla etuna ettei kukaan änkeä räkä lentäen rähisevän 80kg kaukkarin ohi.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   15.7.25 14:07:09

Mulla on koira joka tekee selväksi tulijalle, että se puree, änkee aitaukseen. Saa purrakin, jos joku vitun valopää ei tajua koiran singaaleja. Asun keskellä korpea. Ei tänne tarvii tulla notkumaan. Toki mulla on kyllitti mikä kertoo puremasta koirasta. Jos nuohooja on tulossa, otan toki koiran sisälle. P

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   15.7.25 14:12:00

Porttiin kyltti, koira puree. Portin salpaan lisäteksti, avatessani portin ymmärrän, että koira puree.

Päivämäärä:   15.7.25 14:20:10

Meillä on aidattu tontti niin, että etuovelle on vapaa pääsy. Kätevintä oman porukan kulkemisenkin kannalta.

Päivämäärä:   15.7.25 14:26:30

"Porttiin kyltti, koira puree. Portin salpaan lisäteksti, avatessani portin ymmärrän, että koira puree."

Saa noita lappuja laittaa, mutta juridisesti sillä ei ole mitään merkitystä.
Omistaja on vastuussa lemmikistään kaikissa tilanteissa.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   15.7.25 14:30:41

Selvä, se vitun valopää saa sitten ilmoituksen kotirauhan rikkomisesta. Mä olen muuttanut korpeen, ettei mun tarvitse sietää kaiken maailman idiootteja tontillani. Meille pääsee sisälle myös niin, ettei tarvitse sitä persettä työntää koiratarhaan.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   15.7.25 14:36:50

"Saa noita lappuja laittaa, mutta juridisesti sillä ei ole mitään merkitystä.
Omistaja on vastuussa lemmikistään kaikissa tilanteissa."

Toki, mutta jospa tuollainen kyltti hieman hidastaisi pihaantulijoita ja soittaisivat portin ovikelloa, kuten ohjeessa on.

Poliisit voivat sitten hädän tullen vaikka ampua koiran. Ei normaaleilla ihmisillä poliisit ovella joka päivä ramppaa, joten riski on pieni.

Päivämäärä:   15.7.25 17:01:22

"Koska ihmiset on idiootteja."

Tämä..

Mutta ehkä korjaisin vielä kylttiä. "Vahtikoira" ei välttämättä tarkoita idiooteille mitään, vaan laittaisin siihen, että koira PUREE vieraita. SOITA isäntäväki portille! tms.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.7.25 17:31:20

Lähettäjä. 

Päivämäärä15.7.25 13:26:50

Koira pienempään tarhaan ettei pääse portille, tai juoksunaruun. Tai ihan vähintään kuonokoppa. Ovelle täytyy jo lainkin mukaan olla esteetön kulku. Poliisit kyllä ampuvat tuollaiset tappajarakit pois kuleksimasta jos heillä on tarve ovelle tulla.

Sun itse keksimät lait eivät päde Suomessa.

Lähettäjä: iivari 
Päivämäärä:   15.7.25 17:37:19

remontti rikulla väärää tietoa.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   15.7.25 21:53:05

Mulla on portilla kyltti ” Varo vihaista koiraa”. Se on pitänyt toistaiseksi porukan pois aitauksesta.

Päivämäärä:   15.7.25 21:58:42

"remontti rikulla väärää tietoa."

Iivari on hyvä ja oikaisee, jos pystyy.
Muuten puheesi on pelkkää sanahelinää.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   15.7.25 22:14:29

Meillä oli aikoinaan yhdessä taloyhtiössä tosi raivostuttava kiinteistönhoitaja. 2 kerroksinen rivari, jossa sauna oli yläkerrassa ja huomattiin ihan vahingossa ettei kiukaan ajastin toimi. Kihu tuli sitä sitten katsomaan.
Kun mentiin takaisin alakertaan, collie joka nyt muutenkin aina makaa keskellä lattiaa, tälläsi makaamaan portaiden alapäähän niin ettei mun edellä portaissa kävellyt kihu uskaltanut sitä ohittaa. Pysähtyi ja sanoi, että häntä on tarpeeksi monta koiraa yrittänyt purra ettei aio edes yrittää ohi ja jouduin sitten hätistelemään koiran pois.

Tää koira osasi kyllä v*ttuilla sellaisille ihmisille joista minä en pitänyt :D Ja minun kanssa lenkillä haukkui kaikki mustat miehet ja kaikki miehet jotka puhui jotain muuta kuin suomea vaikka en välttämättä itse edes kiinnittänyt heihin mitään huomiota. Ulkomaalaiset naiset ei aiheuttaneet mitään reaktiota eikä tehnyt tätä jos oli miehen kanssa lenkillä.

Lähettäjä: Heinä 
Päivämäärä:   15.7.25 22:48:55

Porttiin lukko, jos ohjeistus ei tavoita henkilöä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.