Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Helposti yöllä hikoilevalle hyvä peitto?

Lähettäjä: Itse palelen 
Päivämäärä:   14.7.25 22:21:13

Mieheni peitto on kamalassa kunnossa ja ajattelin yllättää hänet uudella peitolla. Hän hikoilee helposti nukkuessaan ja nykyinen peitto on tästä syystä ihan kamalan näköinen. Sitä ei edes saa enää siistiksi pesemällä ja muutenkin aikansa palvellut.

Ongelma vain on se, että minä taas palelen joten olen tyytyväinen omaan lämpimään peittooni enkä osaa yhtään ajatella millainen peitto olisi riittävän lämmin, mutta ei niin hiostava. Miestäni ei paljoa peiton ymv ostamiset kiinostavan, mutta tiedän hänen ilahtuvan jos sellaisen saa.

Joten suosituksia hyvästä peitosta helposti hikoilevalle ja huonosti liian lämpimässä nukkuvalle.

Re: Helposti yöllä hikoilevalle hyvä peitto?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.7.25 22:29:22

Eikö mies käytä peitossa pussilakanaa?! Pelkkä pussilakana on kesällä hyvä peitto.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.25 22:30:20

>mies
>käyttää pussilakanaa

Lähettäjä: kfbgbgb 
Päivämäärä:   14.7.25 22:31:45

Jyskistä olen ostanu "viileä peitto" nimellä semmoisen aluksi hieman rapisevan joka on osoittautunut hyväksi peitoksi. Olikohan joku pohjoismaalainen Kronberg. Se on kesällä minusta sopivan viileä ja talvella taas sopivan lämmin. Paitsi jos kuume nousee niin pitänyt olla kaksi päällekkäin. Muuten pärjännyt sillä loistavasti. Toki varmaan on vieläkin kevyempiä kesäpeittoja.
Itsellä siis tulee herkästi lämmin jopa nukkuessa joten todellakin tiedän millaista se voi olla jos hiostaa...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.7.25 22:34:34

Kesäisin herkästi hikoilevan ihmisen kannattaa tosiaan nukkua pelkällä pussilakanalla, mutta itselläni on talvella peittona Villa ja Peitteen Huoma-kesäpeitto. On vähän arvokkaampi, koska on villaa, mutta mulla loppui yöhikoilut sen kanssa täysin.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   14.7.25 23:00:47

Aito untuvatäkki ja siihen Steady body -lakanat. Ai että, ei hikoiluta ja silti saa nukkua lämpöisessä pesässä.

Päivämäärä:   14.7.25 23:54:09

itse käytän pelkkää pussilakanaa kesäisin peittona. se helppo myös pestä. joskus kun on sellainen välilämpötila että pussilakana hiukan liian vilpoinen mutta peitto liikaa niin heitän pussilakanan päälle torkkupeiton vielä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.25 08:08:34

Itse käytän myös vain pussilakanaa peittona ja just torkkupeitto päälle, jos tuntuu että vähän vilpoinen. Monesti se torkkupeitto lähtee siitä jo hyvin nopsaan pois, kun onkin kuuma.. Kahteen vuoteen ei ole normaalia peittoa ollut edes talvella.

Lähettäjä: Jysk 
Päivämäärä:   15.7.25 08:08:54

Meinasin käydä katsomassa Jyskin Stetinden kuitupeittoa joka alessa ja sitä moni kehunut arvosteluissa viileäksi ja ohueksi. Pitäisi vanhat peitot päivittää. Nyt ollut saman tyylinen ohut peitto käytöstä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.25 08:37:24

Mua kyllä noi Jyskin tekokuitupeitot hiostaa. Mistä sais painavan, mutta hengittävän ohuen peiton? Tai mitä materiaalia sen pitäis olla? Lakana on liian ohut, siis liehuva, tarviin peitolle painoa. Sais siis olla yhtä ohut kuin lakana, mutta painava.

Lähettäjä: Frankie 
Päivämäärä:   15.7.25 09:03:35

Täällä yhdellä viileässä mielellään nukkuvalla käytössä Ikean villatäytteinen Rådhusvin-peitto (se viileä versio tietenkin). Kesällä minäkin nukun pääasiassa pelkällä pussilakanalla, mutta tuo on hyvä muina vuodenaikoina.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.25 09:29:55

Untuvapeitto. Ja pesu suht usein 90-95 astetta. Muutenkin peitot kannattaa pestä useammin ettei pinty. Olen 43v. ja mulla edelleen peittoja jotka olleet mulla lapsesta asti.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   15.7.25 09:34:47

Onko se mies terve, jos noin paljon öisin hikoilee kesät talvet?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   15.7.25 10:54:38

Ohut untuvapeitto on kevyt ja tarpeeksi lämmin. Silkkitäytteinen peitto on vähän painavampi, ja tarpeeksi lämmin kesäkäyttöön sekin.
Untuvapeiton voi pestä vaikka 90 asteessa, jos päällinen on puuvillaa. Pesin juuri peiton, johon olin merkinnyt edellisen pesukerran vuonna 2014. Oli siis ollut siihen mennessä käytössä jo vuosia. Ei toki koko ajan vaan talvella.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.7.25 11:04:11

En voi kyllä suositella Jyskin peittoja. Ostin itse jonkun "viileät kuitupeitot" muutama vuosi sitten ja ne ovat hiostavia ja talvella todella, todella sähköisiä. Siis peitot ihan kipinöi, kun lakanoita vaihtaa :D

Jos joku tietää mistä saa edullisia, ohuita, 100 % puuvillaisia peittoja, niin saa vinkata.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   15.7.25 11:07:45

Siis, yök, onko aloittajan miehellä vain 1 peitto, joka on koko ajan käytössä?

Ikeasta saa kesää varten viileitä peittoja, talvea varten lämpimiä. Ei maksa paljon, voi ostaa ihan vaikka useamman kerralla ja pestä niitä säännöllisesti.

Päivämäärä:   15.7.25 11:40:11

Untuva. Talvella lämmin, kesällä viileä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.7.25 12:09:09

Ikean viileät peitot on muovia, tosin yksi silkkinenkin löytyi, mutta se maksaa 89 e/kpl.

Saakohan mistään ihan perus puuvillaista ohutta peittoa?

Lähettäjä: Jysk 
Päivämäärä:   15.7.25 12:42:03

Jyskissä 100 % puuvillainen ohut, mutta painava ja viileä peitto. Myydään kahden kappaleen setissä ja hintaa 50 €. Voi olla että käyn hakemassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.