Lähettäjä: Naisen kanssa
Päivämäärä: 14.7.25 21:20:27
Lapsena olin serkkuni kanssa kuin paita ja peppu, teineinä olimme todella tiiviisti tekemisissä. Sitten yhteydenpito vain harveni, mutta juttu luisti sukujuhlissa ja kävimme satunnaisesti uimassa, shoppailemassa, vietimme iltaa yhdessä ymv. Aina olen saanut kutsun hänen lastensa synttäreille ja olen miellläni mennyt. Lähtenyt lasten aktiviteetteihin aikuis seuraksi kun hänen miehensä pitää sisäleikkipuistoja, huvipuistoja ja ylipäätään matkustelua täysin turhana eikä halua lähteä mihinkään kotia, ruokakauppaa ja työpaikkaa kauemmaksi näin kärjistäen.
Ihmettelin jo reilu vuosi sitten äitienpäivänä kun olin serkkuni kanssa samaan aikaan mummollamme käymässä. Serkkuni vastaili minulle lyhyesti ja töykeästi, käänsi päätään pois jne. Ajattelin silloin, että oli vain väsynyt tai jotain huolia mitä ei halunnut avata kaikkien kuullen. Laitoin viestiä johon vastasi kohteliaasti ja iloisesti tai siis sellaiseen lämpimään sävyyn. En saanut kutsua hänen lastensa synttäreille sinä kesänä eikä tullut tänäkään kesänä.
Kuulin siskoni kautta, että serkkuni mies ei hyväksy yhtään muita kuin heterosuhteita ja serkkuni oli pohtinut miten uskaltaa sanoa minulle nätisti etten enää ole tervetullut heille. Osasyynä väliemme etäisyyteen on ollut juurikin tämä siskon mies. Hän on ihminen joka jyrää jyrkillä mielipiteillään muut käyttämällä kovaa ääntä ja lyömällä nyrkkiä pöytään. On sellainen muka hauska aina äänessä ja ennen kaikkea kaikessa oikeassa oleva. Epäselväksi ei ole jäänyt ettei suvaitse sitä, tätä ja tota asiaa, mutta nyt selvisi tämäkin ettei suvaitse seurustelusuhdettani joka on jatkunut 3 vuotta.
No nyt ainakin tuli selvyys tilanteeseen. Ongelmana on se, että serkkuni ei kai tiedä minun tietävän etten ole heille enää tervetullut. Enkä minä tiedä miten suhtautua asiaan. Serkkuni on ollut tämän miehen kanssa yhdessä lähemmäs 20 vuotta ja muuttunut jatkuvasti mielipiteiltään jotenkin outoon ahdasmieliseen suuntaan. Esim kun hänen siskonsa erosi, halusi toistuvasti kauhistella minulle tätä asiaa. Ihan kuin nykypäivä olisi maailman isoin häpeä erota kun on vielä yhteinen lapsikin. Hämmentää ja surettaa miten olen muuttunut toisen silmissä näin epäkelvoksi ihmiseksi ilman mitään riitaa tai vastaavaa. Toisaalta uskon, että välimme taas jossain kohtaa lämpenevät. Emme ole aikuisina muutenkaan ole niin tiiviisti olleet tekemisissä ja vaikka olisi pitkäkin aika ettemme ole nähneet niin on luontevaa olla tekemisissä.
Halusin vain johonkin purkaa tuntojani, koska tilanne on suoraansanottuna aika hämmentävä. Serkulleni ei tullut mitenkään yllätyksenä, että voin seurustella myös naisten kanssa ja tämä on ollut ennen ok. No nyt ilmeisesti ei ole kun asun nykyisen kumppanini kanssa yhdessä.
|