Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lihottaako Sertralin? Muut sivuvaikutukset?

Lähettäjä: Uupunut 
Päivämäärä:   14.7.25 07:20:46

Vaikean elämäntilanteen vuoksi sain reseptin Sertralin nimiseen lääkkeeseen. Tiedän nyt tarvitsevani apua mutta lääkkeen aloitus arveluttaa. Paino on uupumuksen vuoksi noussut muutenkin ja pelkään lääkkeen lisäävän painoa entisestään. Pelkään myös lääkkeen vaikutuksiata seksielämään. Millaisia kokemuksia teillä tuosta lääkkeestä?

Re: Lihottaako Sertralin? Muut sivuvaikutukset?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.25 07:38:27

Jotain lihottaa, toista ei, kolmatta laihduttaa. Et voi tietää kuin kokeilemalla. Ole rohkea!

Päivämäärä:   14.7.25 07:41:58

Älä syö liian pitkään.

Päivämäärä:   14.7.25 08:02:55

Sivuvaikutukset on aina yksilöllisiä. Parempi kun et ota niistä edes selvää ja kokeilet lääkettä ennakkoluulottomasti. Monet ”sivuvaikutukset” nimittäin ovat psykosomaattisia.

Päivämäärä:   14.7.25 08:13:48

Kiitos vastauksista. Pakko nyt myöntää, että tarvitsen kaiken avun.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   14.7.25 08:18:27

Paransi vointia kyllä, ei ahdistanut. Käytin 3 kk ja vaihdettiin kun tuli genitaalien tunnottomuutta. Ei käsittääkseni kuitenkaan ole ihan yleinen vaikutus, mutta minulle merkittävä. Moni käyttää tyytyväisenä. Minun kohdallani selvisi vasta myöhemmin, että kyse on kaksisuuntaisesta, joten mikään ssri ei käy.

Mutta jos ahdistus tai masennus on merkittävää, uskon että kannattaa kokeilla. Sen voi vaihtaa jos ei sovi.

Päivämäärä:   14.7.25 08:28:22

Nuo muutokset seksielämään pelottaa myös. Seksuaalisuus on niin tärkeä osa elämääni ja yksi suuri voimavara meidän avioliitossa, etten halua menettää sitä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   14.7.25 09:08:49

Sertraliinin erityinen ominaisuus masennuslääkkeenä on, että se poistaa ahdistusta. Usein saamansa helpotuksen takia moni sietää sivuvaikutuksia. Eihän sitä ole tarkoitus loppuelämän ajan käyttääkään. Kun vaivasti on hoidettu, lääkitys lopetetaan ja silloin on voimavaroja korjata aiheutuneita haittapuolia, kuten syömähimosta johtuva painonnousu. Anksiolyyttinen ominaisuushan on loistava, ei tarvita bentsodiatsepiineja asian korjaamiseksi.

Lähettäjä: Minea 
Päivämäärä:   14.7.25 12:04:15

Minua tuo lääke laihdutti (ei ollut hyvä asia mulle, kun painoni oli lähtökohtaisesti jo alhainen). Lemmenhaluihin ei negatiivisia vaikutuksia. Ja ennen kaikkea auttoi paljon sen hetken tilanteeseen. Suosittelen rohkeasti kokeilemaan. Tsemppiä <3

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.