Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pistokasmyynti kesämarkkinoilla kannattaa

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   13.7.25 22:11:35

Mulla on vanhoja perinnekasveja.
Opuntia (kaktus), kiinanruusu, Mustanmerenruusu (puna- ja sinihilkka), isoposliinikukka, aloe - joku, enkelinsiipi, papinkaura, puukaktus (pereskia), apostolinmiekka, kerrottu santtu (santpaulia) ja keihäsanopikieli.

Ulkokasveista pensasmustikantaimia, tosi pieniä juurtuneet/potitettu. Varsi maks 5cm.

Olin leikannut, juurruttanut pieniä taimia ja istuttanut niitä taimipotteihin.
Elinvoimaisia, hyvät juuret. Kasvihuoneessa lavoissa. Emokasvit vanhoja, nuorimmat 20v.

Tulostin kuvat emokasveista ja A4:lle kasvista tarinan/hoito-ohjeet.
Hoito-ohje ja taimi hintaan 5€/kpl. Nämä meni ihan kaikki.
Noille oli kyllä isosti kysyntää. Kahteen tapahtumaan osallistuin ja kaikki taimeni myytiin. Kysyttiin otanko varauksia (no en ottanut). Todellakaan pistokkaita ei kannata laittaa roskiin.

Sunnuntain markkinoilla oli varmaan taimenmyyntienkkani ja myin jo puolessavälissä ei oota taimienosalta.

Kirppissälä meni myös hyvin kaupaksi mm. pieniä pahkakoruja, vitsinä tehtyjä jäniksenpapana koruja (jäniksenpapanat lakattu venelakalla ja kiinnitetty korviskoukkuihin). Vanhoja omia astia/vaate/korupoistoja (kuolinsiivous aloitettu) ja villasukkia.

Yksi hassu myyntiartikkeli:
Luonnonlannoituspelletit: omasta metsästä kerättyjä/kuivattuja/paperipussitettuja hirven- ja peuranpapanoita/ei ulostetta. Loistavia lannoitteita kesäkukkaamppeleihin, joihin sijoitetaan 3-5palaa ja kastellaan. Näitä myin viimevuonnakin vedonlyänninseurauksena ja kaikki ostajat palasivat hakemaan uudet erät. Kuulemma toimii.

Myös ylimääriset keltavahverot ja mustatorvisienet meni ihan ekana.

Aika hyvin lähti myös kosmetiikkaa (verkostomyynti, Puolassa valmistettua) tuotteet kaupaksi. Veneen/altaanpesuaine, autonverhoilupesuaine, meikkejä jne. Osa kokeillut aiemmin ja nyt ostajat halusi omat tunnukset ja tilaavat jatkossa hyväksi havaitsemansa tuotteet itse. Jess.

Loistavaa kaupankäyntiä ja mukavaa turinointia Suomen superhelteissä.

Re: Pistokasmyynti kesämarkkinoilla kannattaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.25 22:37:56

;ollaosoa summia noista kertyi, se että saat vitosen potista ei kerro mitään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   13.7.25 22:39:59

Kiva juttu että kauppa kävi!

Päivämäärä:   13.7.25 22:41:29

".
Päivämäärä: 13.7.25 22:37:56

;ollaosoa summia noista kertyi, se että saat vitosen potista ei kerro mitään.

"

Alle 5t€ kolme tapahtumaa (ei verotusarvon ylitystä). Verkostomarkkinointi ylittää verotusarvorajat.

Päivämäärä:   13.7.25 22:42:34

Kiitos Ällö, minustakin tämä oli yllättävää, hyvä asia ja olen innostunut asiasta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.7.25 22:43:02

Ne hirven/peuran papanat ovatt hirven/peuran ulostetta.

Ei mulla muuta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.7.25 22:44:07

Oletko maistanut?

Päivämäärä:   13.7.25 22:45:02

*
Päivämäärä: 13.7.25 22:43:02

Ne hirven/peuran papanat ovatt hirven/peuran ulostetta.

Ei mulla muuta

--------------

Ohh tuolla typo, olisi pitänyt lukea: "...hirven- ja peuranpapanoita/eLi ulostetta."

Pahoitteluni L-kirjaimen puuttumisesta.

Lähettäjä: Pim 
Päivämäärä:   13.7.25 22:59:25

Anteeksi mutta mikä ihmeen verotusraja? Kyllä kaikista tuloista ja myynneistä pitää ilmoittaa verottajalle. Ainoastaan omien vaatteiden ja kodin tavaroiden myynnit on pienissä määrin verottomia.

Kyllä kaikista käsitöistä yms. pitää maksaa verot. Toki voi vähentää tarvikkeet yms.

Arvonlisäveroon on toki raja, mutta se on eri asia kuin tulovero.

Päivämäärä:   13.7.25 23:05:46

Pim

Toritus ja verotus – pitääkö Tori-myynnistä maksaa veroa? 🐻 🤔
Lyhyt vastaus: EI tarvitse.

Kun yksityishenkilö myy oman perheen käytössä ollutta tavanomaista irtaimistoa, myynti on verovapaata, jos myyntiVOITTO on enintään 5000 € vuodessa. Yleensä tavaroiden arvo laskee käytössä, mutta toki poikkeuksia on. Laadukkaiden tuotteiden arvo säilyy, ja esimerkiksi monen lastentarvikkeen hinta ei laske ollenkaan sinä lyhyenä aikana kun yksi perhe sitä käyttää. 5000 euron raja takaa sen, että voit huoletta myydä hyviä torilöytöjä jopa kalliimmalla kuin olet ne perheellesi hankkinut. ♻️

Itse kerättyjä luonnontuotteita, kuten marjoja ja sieniä, saa myydä jalostamattomana verovapaasti. Sen sijaan esimerkiksi itse tehdyistä käsitöistä saatu myyntivoitto (kulujen jälkeen) pitäisi ilmoittaa verottajalle – paitsi siis jos käsityöt ovat olleet käytössä. 🧦

Jos Torittaa niin ammattimaisesti, että se tulkitaan elinkeinotoiminnaksi, ja myy 👉 säännöllisesti ja ansaintatarkoituksessa 👈 muuta kuin oman perheen tavaroita, siitä pitää maksaa asiaankuuluvat verot. Silloin pitää myös perustaa oma Tori-kauppa, alkaen 99 €/kk. 🤝

Päivämäärä:   13.7.25 23:10:46

https://urly.fi/3SS6

Torikauppa on vapautettu kuittirumbasta: "Lakia ei sovelleta:
markkina- ja torikauppaan ulkotiloissa, lukuun ottamatta alkoholijuomien vähittäismyyntiä ja anniskelua"

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.7.25 23:40:56

Öö, en ole kommentoinut tähän topiciin yhtään mitään? Ensimmäistä kertaa näen koko viestiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.25 00:29:02

No jos viittä tonnia hipoo, niin on pitänyt olla 1000 tainta, aika ison tilan jo vaatii ja työtä, ei raha ilmaiseksi tule.

Päivämäärä:   14.7.25 00:50:33

"No jos viittä tonnia hipoo, niin on pitänyt olla 1000 tainta, aika ison tilan jo vaatii ja työtä, ei raha ilmaiseksi tule."

Ilman työtä ei tule tuloja. Toisaalta aika pienellä saa "ilmaisiakin tuloja".

Päivämäärä:   14.7.25 01:02:38

Mari, miksi kiitit mua kommentista, kun en ole kommentoinut mitään?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.7.25 08:23:25

Tässä oli kyse KESÄMARKKINOIDEN myynnistä, ei torimyynnistä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.7.25 08:47:36

Tästä päivän ällistyskortti (en osaa edes kadehtia). Joku onnistuu myymään jäniksen papanatkin.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   14.7.25 08:52:19

Onhan noissa kyllä jo vaivaakin.

Päivämäärä:   14.7.25 10:41:29

"Lähettäjä: Mari
Päivämäärä: 13.7.25 22:42:34

Kiitos Ällö, minustakin tämä oli yllättävää, hyvä asia ja olen innostunut asiasta."

edit piti kiittää zäkä nimimerkkiä, pahoitteluni ajatusvirheestä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.7.25 10:48:40

Ja ai niin, joskus Mari kirjoitteli aiemmin puolalaisesta kosmetiikasta, ja mietti, kannattaako lähteä verkostomarkkinointiin.

Mielenkiinnosta: paljonko se on tuottanut, ja miten paljon siihen kuluu aikaa? Ovatko ostajat puolituttuja, vai pitääkö asiakaskunta etsimällä etsiä - ja mistä asiakkaita parhaiten löytyy?

Päivämäärä:   14.7.25 11:27:51

nomadi, on tuottanut yllättävän hyvin.

Kesämarkkinoilla ihan vieraille ihmisille esitelty ja tarjottu omaa tilausasiakkuutta. Moni kokeillut ja tykännyt tuotteista ja lähtenyt mukaan ja ostaa ihan itselleen.

Tutuille, joita kiinnostanut on myös myyty tuotteita ja osa halunnut sen jälkeen oman tilausmahdolisuuden.

Aktiivinen myynti tuottaa parhaiten, mutta vaatii aktiivista toimintaa. Itse tilaavatkin tuovat hyvän perustuoton. Toistaiseksi pidän kannattavana.

Päivämäärä:   14.7.25 11:29:51

"Tässä oli kyse KESÄMARKKINOIDEN myynnistä, ei torimyynnistä."

Toreilla, kesätoritapahtumissa, peräkonttikirppistapahtumissa olen myynyt.
Miten kyssärinimimerkki näkee tällaiset kesämarkkinat erilaisina tapahtumina?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   14.7.25 11:35:03

Olen myynyt tänä kesänä n. 50 keppihevosestettä (tolpat ja 2 puomia) 30e kpl. Tolppien ainekset tulee suoraan tietynlaisista kuormalavoista jotka maksaa mulle hakemisen vaivan. Tunnissa purkaa lavoja ja kasailee parilla sahauksella + 8 ruuvilla per tolppa ainakin 5 paria, ja sitten toinen tunti menee pikaiseen hiontaan ja niiden maalaukseen. Olisinkohan kolmisen päivää noita tehnyt. Pyörörima maksaa toki hieman ja maalit.

Päivämäärä:   14.7.25 11:47:10

Mari, ei mitään ongelmaa. Lähinnä siksi ihmettelin, kun muutama sankari tykkää lainailla nimimerkkiäni ja mietin, että onko täältä poistunut joku minuksi mielletyn kommentti.

Lähettäjä: Ulostepaska 
Päivämäärä:   14.7.25 14:08:05

"omasta metsästä kerättyjä/kuivattuja/paperipussitettuja hirven- ja peuranpapanoita/ei ulostetta."

^Mitä ihmettä tarkoittaa " ei ulostetta" jos sulla on hirven- ja peuranpaskaa pussissa?

Lähettäjä: Ulostepaska 
Päivämäärä:   14.7.25 14:09:27

Ai sori olit jo selittänytkin asian tuolla aikaisemmin
Jäi vaan aamulla lukiessa aloituksen vaivaamaan

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.