Lähettäjä: Mari
Päivämäärä: 13.7.25 22:11:35
Mulla on vanhoja perinnekasveja.
Opuntia (kaktus), kiinanruusu, Mustanmerenruusu (puna- ja sinihilkka), isoposliinikukka, aloe - joku, enkelinsiipi, papinkaura, puukaktus (pereskia), apostolinmiekka, kerrottu santtu (santpaulia) ja keihäsanopikieli.
Ulkokasveista pensasmustikantaimia, tosi pieniä juurtuneet/potitettu. Varsi maks 5cm.
Olin leikannut, juurruttanut pieniä taimia ja istuttanut niitä taimipotteihin.
Elinvoimaisia, hyvät juuret. Kasvihuoneessa lavoissa. Emokasvit vanhoja, nuorimmat 20v.
Tulostin kuvat emokasveista ja A4:lle kasvista tarinan/hoito-ohjeet.
Hoito-ohje ja taimi hintaan 5€/kpl. Nämä meni ihan kaikki.
Noille oli kyllä isosti kysyntää. Kahteen tapahtumaan osallistuin ja kaikki taimeni myytiin. Kysyttiin otanko varauksia (no en ottanut). Todellakaan pistokkaita ei kannata laittaa roskiin.
Sunnuntain markkinoilla oli varmaan taimenmyyntienkkani ja myin jo puolessavälissä ei oota taimienosalta.
Kirppissälä meni myös hyvin kaupaksi mm. pieniä pahkakoruja, vitsinä tehtyjä jäniksenpapana koruja (jäniksenpapanat lakattu venelakalla ja kiinnitetty korviskoukkuihin). Vanhoja omia astia/vaate/korupoistoja (kuolinsiivous aloitettu) ja villasukkia.
Yksi hassu myyntiartikkeli:
Luonnonlannoituspelletit: omasta metsästä kerättyjä/kuivattuja/paperipussitettuja hirven- ja peuranpapanoita/ei ulostetta. Loistavia lannoitteita kesäkukkaamppeleihin, joihin sijoitetaan 3-5palaa ja kastellaan. Näitä myin viimevuonnakin vedonlyänninseurauksena ja kaikki ostajat palasivat hakemaan uudet erät. Kuulemma toimii.
Myös ylimääriset keltavahverot ja mustatorvisienet meni ihan ekana.
Aika hyvin lähti myös kosmetiikkaa (verkostomyynti, Puolassa valmistettua) tuotteet kaupaksi. Veneen/altaanpesuaine, autonverhoilupesuaine, meikkejä jne. Osa kokeillut aiemmin ja nyt ostajat halusi omat tunnukset ja tilaavat jatkossa hyväksi havaitsemansa tuotteet itse. Jess.
Loistavaa kaupankäyntiä ja mukavaa turinointia Suomen superhelteissä.
|