Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koira putosi sohvalta ja kiljui hetken

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.25 19:21:39

Koira reilut 7 kk astui sivuun terassin kulmasohvalta niin että valui alas, en ehtinyt kopata kiinni. Tuli takajalkojen päälle alas ja oikea takajalka meni ikäänkuin alta ja nosti sen ylös ja kiljahti pari kertaa. Koira vaikutti hätääntyneeltä ja otin hetkeksi syliin. Nyt on normaali ja hyppäsi itse sohvalle takaisin. Aloin panikoida että voiko tuo reagointi kertoa että jalassa on jotain vikaa, lonkkavika tai muuta? :( Koira ei ole muuten oireillut mielestäni mitenkään ja rodussa ei yleisesti esiinny lonkkien ongelmia. On pieni koira. Kasvattaja tahtoo että kaikki kasvatit tutkitaan vuoden iässä mutta siihen on vielä vähän aikaa.

Re: Koira putosi sohvalta ja kiljui hetken

Päivämäärä:   13.7.25 19:44:47

Putoappa itse siitä sohvalta. Käy varmasti kipeää sinullekin.

Päivämäärä:   13.7.25 20:18:27

Jotenkin siis vain reagoi tosi voimakkaasti. Toisaalta on ollut äänekäs aina, reagoi kiljumalla jo kasvattajan luona kun lauman aikuinen (nätisti) ojensi.

Päivämäärä:   13.7.25 20:20:32

Luultavasti sille tuli vain pieni venähdys jonnekin. Kyllähän sinä tiedät, miltä liukastuminen tuntuu.

Päivämäärä:   13.7.25 20:25:42

Tai sitten vaan säikähti. Jotkut koirat ovat dramaattisia kun säikähtävät.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.7.25 20:30:46

Venähdys tai pelkkä säikähdys niin. Mutta kaikenlaistahan tuollaisesta voi kasvavalle pahimmillaan seurata, että siinä mielessä en pelkäisi onko sillä jo olemassa joku kamala vika vaan minkä vian voit itse edesauttaa syntymään. (ennen kuin joku huutaa ettei lonkkavika synny tuollaisesta niin vammakin on vika, juuri on kahden tutun koirat olleet murtuman takia pitkässä levossa ja se ei ole pennun kanssa kivaa, ei helppoa, eikä kukaan takaa etteikö kasvussa voi mennä sen jälkeen jou ei-toivotusti, noin esimerkiksi)

Päivämäärä:   13.7.25 20:39:40

Koira on kasvanut jo täyteen kokoonsa. Sohva on tosi matala terassisohva. Mutta siis tietenkin vältetään ettei putoa. On vain tosi vilkas ja nyt hyppäsi jotenkin sivuun niin että tipahti.

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   13.7.25 20:47:04

Kiljaiseehan ne välillä jos johonkin äkisti sattuu. Ei tarvitse olla mitään vakavampaa. Eilen oma koirani kiljaisi noustessaan terassilla äkisti ylös kuullessaan tieltä koiran haukkua. Luulen että kynsi saattoi jäädä vähän jumiin laudoituksen väliin ylös pompatessa. Jos ei onnu eikä arista mitään paikkaa, niin tuskinpa siinä sen pahempaa sattui. Kiroilen itsekin jos vaikka lyön varpaan johonkin tai nilkka vähän nyrjähtää

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   13.7.25 22:09:20

Ehkä vain säikähti. Meillä on toinen koirista aina niin dramaattinen, esimerkiksi eilen käveli mun perässä, toisella koiralla oli hepulit ja juoksi kulman takaa noin puolen metrin päästä meidän draamailijaa. Kamala uikutus. Ja koirat samaa koko luokkaa ja yleisesti leikkivät paljon yhdessä. Selkeästi nyt vain säikähti toista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.