Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi kaverin luona katsotaan ruutua? OL

Lähettäjä: Hannele 
Päivämäärä:   13.7.25 15:47:13

Eikö se ruutuaika kannattaisi säästää kotiin sellaiseksi ajaksi, kun ei ole tekemistä tai kaveria? Ja sitten kaverin luona leikkiä ja touhuta ja jutella? Vanhempi lapseni ei enää viitsi kutsua kaikkia kavereitaan meille, kun heistä ei ole seuraksi. Jo pelkkä automatka kaverin kanssa on tylsää, kun heti turvavyöt laitettuaan kaivavat luurin esille. Pahimmat vielä karjuvat siihen päälle ja tekevät äänitehosteita. "Kiva" kun vauvakin pelkää.

Minä en enää viitsi sanoa muusta kuin siitä äänenkäytöstä. Minusta on vanhempien tehtävä opettaa, kuinka kylässä ollaan.

Onneksi on vielä muutama kaveri, joita voi pyytää leikkimäänkin.

Re: Miksi kaverin luona katsotaan ruutua? OL

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   13.7.25 15:52:58

Täysin samaa mieltä, on kuin oma kirjoitukseni. Eikä tarvitse tulla meille tillottamaan ja karjumaan, pysykööt kotonaan vaan. Enkä ota edes hoitoon kun omat hommat menevät siinä että vahtii sisällä jotain huutajaa. Ei ole pitkä aika, kun täällä oli topa jossa joku lapsi oli myöhästynyt bussista ja kun kaverin äiti vei lapsen kotiin niin tämä oli huudattanut puhelintaan ja kirkunut kurkku suorana koko matkan ja toki ht.netin mukaan kuski toimi väärin kun komensi lasta ja moitti tätä kun ei karjunnaltaan voinut edes kiittää kymmenien kilometrien kyydistä. Lapsi kuulemma vaan purkaa ahdistustaan noin. Minun puolestani saavat purkaa ahdistuksensa kotonaan tai jossain vastaanotolla.

En ole expertti ;)

Lähettäjä: 0+0 
Päivämäärä:   13.7.25 16:02:52

Eipä siinä vanhempien sanomista auta, vaikka miten polkisitte jalkaanne. Tai yritäpä laittaa oikealle lapselle jotain rajoituksia puhelimeen, mutta ettehän te helppojen lasten vanhemmat sitä voi ymmärtää. Sanokaa itse, ettei teillä saa pelata jos osaatte niin hyvin!

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   13.7.25 16:23:11

Meillä ei lapset oo ikinä tuijottanu puhelinta, en minäkään oo käyttänyt puhelinta kuin soittamiseen tai tekstaamiseen. 6 vuotiaana saivat läppäriltä pelata pikkukakkosen pelejä 45min/lapsi eikä niitäkään pelejä ollu joka päivä. Ei siis ole mitään ongelmia ruutuajan kans. Hyvin lapset keksi tekemistä ja leikkimistä, dubloilla rakensivat pajon. Kesät ulkona puistoissa, pyöräilyä ja pyörän tuunaamista maalilla yms. Eikä meillä oo lapset kirkunu tai kiljunu koskaan. Lapsi ei syntyissään edes tiedä mikä puhelin on niin vanhemmat ite sen puhelimen tuijottelun lapsille opettaa. Jos lapsi pelaa niin mielummin läppäri kuin puhelin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.25 00:43:47

"Eipä siinä vanhempien sanomista auta, vaikka miten polkisitte jalkaanne."

Toivottavasti provoat. Jos lapsi kiertää rajoituksia, niin sen älylaitteen voi myös ihan fyysisesti ottaa pois.

Lähettäjä: Säännöt 
Päivämäärä:   14.7.25 01:21:50

Meillä on sääntönä, että kun kaveri tulee kylään, puhelimet laitetaan pois. Myös kaverien vanhemmat tietävät tämän ja jos heidän pitää saada lapsi kiinni, laittavat minulle viestin tai soittavat. Teen 100% etätöitä, joten olen aina kotona, kun lapsi tulee koulusta. Työhuoneessani, mutta lapset tuovat sinne puhelimensa ”parkkiin”.

Pleikkarilla saavat pelata, tarjolla on vain lapsille sopivia pelejä. Miehellä K18 pelejä, mutta ne säilytetään paikassa, jonne lapset eivät pääse. Pääasiassa kuitenkin leikkivät tai piirtävät/askartelevat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.