Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nykyään ei vastata viesteihin tai kutsuihin

Lähettäjä: Epäkohteliasta! 
Päivämäärä:   13.7.25 15:10:35

Minulla menee pikkuhiljaa hermot nykyaikaan ja ihmisten käytöstapoihin. Monet tuttavat/kaverit saattavat viikkokausiksi jättää vastaamatta viesteihin tai keskustelu jää ns. kesken. Minulla on tulossa pian tärkeä isot juhlat ja sanotaanko että vähän alle puolet eivät koskaan vastanneet juhlakutsuun. Minulla ei ole mitään tietoa ovatko he tulossa vai eivät. Laitoin esimerkiksi viestiä yhden harrastusporukkani viestiketjuun, eikä kukaan ole vaivautunut edes kommentoimaan kutsua monen viikon aikana. Välillä tulee sellainen olo, että eihän minulla ole sitten mitään merkitystä. Itse pyrin yleensä edes samana päivänä kommentoimaan jotain tai kerron palaavani asiaan seuraavana päivänä tai päivänä x. Mikä @!#$ ihmisiä vaivaa? Enhän minä jatkossa halua olla noiden kanssa missään tekemisissä kun pitäisi esittää että asia on ihan ok ja minua saa kohdella miten vaan.

Re: Nykyään ei vastata viesteihin tai kutsuihin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.25 15:13:52

Nykyään ihmisille pitää olla kutsuissa ohjeistus ilmoittaa saapumisestaan tai saapumatta jättämisestään päivämäärään x mennessä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   13.7.25 15:19:33

Jos itelleni tulee viesti oletan ettei asia ole tärkeä, sasta sen luea vaikka seuraavana päivänä. Jos on joku iloitusasia en vastaa viestiin. Se on vain iloitus. Kutsut soitetaan puhelimella tai lähetetään kutsukortti.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   13.7.25 15:22:33

??: no sitten jäät vaan pois. Ehkäpä tuttavasi jo tietävät tämän niin laittavat sinut suoraan poissaolevaksi. Jos joku esittää kutsun kasvotusten, niin katseletko vain muualle vai sanotko odottavasi kirjallista kutsua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.25 15:24:26

Olin joku 40v kun ymmärsin että pitää ilmoittaa myös jos ei tule.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.7.25 15:47:41

Miten kutsuissa on pyydetty ilmoittamaan? Ilmoitus jos tulee vai ilmoitus joka tapauksessa ja tietysti määräpäivä? Vai eikö ole ollut mitään?

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   13.7.25 15:59:20

Yleisesti on kyllä epäkohteliasta, ettei viesteihin vastata. Itse en ole tällaiseen törmännyt. Osa viesteistäni onkin ilmoitusluontoisia, johon en edes odota mitään kummempaa reagointia. Esim. töissä laitan tiedoksi tällainen asia - viestin, en tosiaan halua, että mulle tulee 20 ok viestiä. Jos tarvitsen kuittauksen, pyydän sitä erikseen.

Kutsuihin kuuluu laittaa r.s.v.p. ja päivämäärä. No johonkin lasten synttärikutsuun kirjoitan, että vastausta pyydetään xx mennessä. Jos siinä viestissä on lukenut, että pidän juhlat xx klo xx, niin ehkä osa ei edes ole ymmärtänyt, että se on jo se varsinainen kutsu tai odotat vastausta.

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   13.7.25 16:05:18

On joukko ihmisiä, jotka ei ole kotoa saaneet mitään evästystä, miten käyttäydytään erilaisissa tilanteissa, kuten pisteelle on käynyt. Jos vanhemmat ei itsekään osaa, niin miten sitten lapsetkaan oppisi. Kuvitellaan että vastaamatta jättäminen on sama kuin ei pääse. Sitten on se yksi joukko, jotka jättää asiat roikkumaan. Eli päätetään tyyliin samana päivänä että viitsiikö mennä. He ovat vaan itsekkäitä oman navan tuijottajia. Parin kerran jälkeen jättäisin kutsumatta.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   13.7.25 16:12:37

Nykyään moni ei myöskään moni ei halua sitoutua juhliin tai yhteiseen tekemiseen etukäteen, koska "voi tulla jotain parempaa". Vaikka olisi kalenterissa tilaa kun ehdotat tekemista tai kutsut jonnekin, niin asia halutaan jättää roikkumaan, koska ei voi vielä tietää, keksiikö sitten samaan ajankohtaan vaikka jotain kivaa kumppanin kanssa, tai joku saattaa kutsua kivempiin juhliin tai mitä ikinä.

Lähettäjä: Gaa 
Päivämäärä:   13.7.25 16:24:01

Jos eivät ole vastanneet niin eivät ole tulossa. Et siis varaa mitään heitä varten, edes istumapaikkaa.

Kutsuun kannattaa aina laittaa viimeinen päivämäärä jolloin haluat vastauksen siihen, onko joku tulossa vai ei. Vain hyvästä syystä voi ilmoittaa myöhemmin, mutta sekin pitää kertoa, että "voin ilmoittaa vasta päivänä x". Ja kirjoita myös, että ne jotka eivät ilmoita ovatko tulossa vai ei, niin oletat, etteivät ole tulossa.

Voit myös viimeisenä tai toiseksi viimeisenä päivänä kysellä, että oletko tulossa kun et ole vastannut mitään.

Nykyään jostain syystä ihmiset odottavat viime hetkeen asti jos tuleekin jotain parempaa tai jos ei viitsikään lähteä. Mitään ei enää saada aikataulutettua tai sovittua, kun sovitusta ei pidetä kiinni. Siksi itse en enää viitsi järjestää mitään ja jos järjestän, niin laitan selkeästi, että vastaa viimeistään x.x. että tuletko vai et. Ja kun tuo päivämäärä on mennyt, niin sen jälkeen yleensä ilmoitan, että "ilmoittautuneita on x määrä ja huomioon otettavat ruokavaliot on nämä. Tervetuloa". Jos joku inisee jälkeenpäin, niin kysyn suoraan, että miksi ei ilmoittautunut ajoissa.

Eräällä kaverillani on tapana järkätä juhlia ja illanviettoja. Usein alkamisajankohta on sellainen, etten pääse heti alussa työvuorojen vuoksi, mutta ilmoitan tämän heti, että "en pääse paikalle vielä klo 17, mutta tulen klo 18". Usein kaveri sitten päivittää tuon tiedon siihen fb-kutsuun, että "Gaa pääsee paikalle vasta klo niin juodaan tervetuliaismaljat vasta silloin, mutta te muut saatte tulla paikalle jo klo 17". Alkamisajankohtaa ei siirretä, mutta minua odotellaan. Eikä myöskään muita matti myöhäisiä odotella minua pidempään. Tuo on kohtelias tapa, kun myöhässä tulija ilmoittaa olevansa myöhässä hyvästä syystä.

Lähettäjä: Jannu 
Päivämäärä:   13.7.25 17:21:28

Olen saanut monia kutsuja juhliin ihan vain tekstiviestillä tai whatsapissa. On itsestäänselvyys vastata viestiin heti samana päivänä tai vähintään ilmoittaa päivä milloin vastaa. Ei aikuiset ihmiset tarvitse ohjeistusta siitä, että kertovat ovatko tulossa vai eivät.

Lähettäjä: Ryhmäkutsu 
Päivämäärä:   13.7.25 23:42:02

Jos harrastusporukan wa-ryhmään tulee joku kutsu, joka ei liity mitenkään ko. harrastukseen, oletan, että kutsu on tullut vahingossa väärään ryhmään. En osaisi odottaa harrastuskaverilta minkäänlaista kutsua juhliin, joten pitäisi saada henkilökohtainen viesti, että ymmärtäisin kutsun olevan minulle tarkoitettu. Lisäksi jossain harrastusporukan wa-ryhmässä en halua avautua henkilökohtaisista asioista. Jos saisin henkilökohtaisen kutsun, voisin siihen vastata ”kiitos kutsusta, ikävä kyllä olemme tuona viikonloppuna miehen siskon häissä toisella puolella Suomea”. Harrastusporukan wa-ryhmään en halua kertoa kälyn häistä ja ”muuta menoa, en pääse” on tyly vastaus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.