Lähettäjä: Gaa
Päivämäärä: 13.7.25 16:24:01
Jos eivät ole vastanneet niin eivät ole tulossa. Et siis varaa mitään heitä varten, edes istumapaikkaa.
Kutsuun kannattaa aina laittaa viimeinen päivämäärä jolloin haluat vastauksen siihen, onko joku tulossa vai ei. Vain hyvästä syystä voi ilmoittaa myöhemmin, mutta sekin pitää kertoa, että "voin ilmoittaa vasta päivänä x". Ja kirjoita myös, että ne jotka eivät ilmoita ovatko tulossa vai ei, niin oletat, etteivät ole tulossa.
Voit myös viimeisenä tai toiseksi viimeisenä päivänä kysellä, että oletko tulossa kun et ole vastannut mitään.
Nykyään jostain syystä ihmiset odottavat viime hetkeen asti jos tuleekin jotain parempaa tai jos ei viitsikään lähteä. Mitään ei enää saada aikataulutettua tai sovittua, kun sovitusta ei pidetä kiinni. Siksi itse en enää viitsi järjestää mitään ja jos järjestän, niin laitan selkeästi, että vastaa viimeistään x.x. että tuletko vai et. Ja kun tuo päivämäärä on mennyt, niin sen jälkeen yleensä ilmoitan, että "ilmoittautuneita on x määrä ja huomioon otettavat ruokavaliot on nämä. Tervetuloa". Jos joku inisee jälkeenpäin, niin kysyn suoraan, että miksi ei ilmoittautunut ajoissa.
Eräällä kaverillani on tapana järkätä juhlia ja illanviettoja. Usein alkamisajankohta on sellainen, etten pääse heti alussa työvuorojen vuoksi, mutta ilmoitan tämän heti, että "en pääse paikalle vielä klo 17, mutta tulen klo 18". Usein kaveri sitten päivittää tuon tiedon siihen fb-kutsuun, että "Gaa pääsee paikalle vasta klo niin juodaan tervetuliaismaljat vasta silloin, mutta te muut saatte tulla paikalle jo klo 17". Alkamisajankohtaa ei siirretä, mutta minua odotellaan. Eikä myöskään muita matti myöhäisiä odotella minua pidempään. Tuo on kohtelias tapa, kun myöhässä tulija ilmoittaa olevansa myöhässä hyvästä syystä.
|