Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä te yksineläjät teette kesälomalla ?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.25 09:54:26

Mua kiinnostaa nyt vaan niiden lomasuunnitelmat jotka elää ilman lapsia tai puolisoa. Eli miten aijotte nauttia lomasta.

Mä meinasin paljon ulkoilla. Tosin nyt kun on hirveä helle niin joutuu käymään yksin, koirat ei jaksa vaan pieniä pätkiä. Jotain kansallispuisto retkiä ja shoppailua. Museossakin voisin käydä. Ja sit tietty olla kotona

Re: Mitä te yksineläjät teette kesälomalla ?

Päivämäärä:   13.7.25 10:09:19

Käyn yhden ulkomaan reissun, ystävän kanssa kotimaan matkan, olen ulkona, luen, touhuan koiran ja hevosen kanssa.

Lähettäjä: Cecilie 
Päivämäärä:   13.7.25 10:12:55

Vietän aikaa ystävien kanssa (innolla odotan myös parin kaukana asuvan rakkaan ihmisen näkemistä pitkästä aikaa), nukun paljon, lepään muutenkin paljon (sopivasti parin viikon treenitauko päällä, joten nautin että ei tarvitse lähteä treeniin tai miettiä ruokavaliota), nautin koiran kanssa ulkoilusta, kävelen merenrannalla ja metsissä ihan omien ajatusteni kanssa rauhassa, teen spontaaneja kivoja juttuja tai sitten en yhtään mitään ihan fiiliksen mukaan.

Päivämäärä:   13.7.25 10:58:30

Mä olen paljon vain kotosalla. Hoidan ruukkupuutarhaa, ulkoilen ja treenaan koirien kanssa, luen, kulutan suoratoistopalveluita, käyn vanhempien mökillä yms. tavallista.

Lähettäjä: Vnn 
Päivämäärä:   13.7.25 12:09:29

Tallilla tietenkin. Teen myös pihatöitä, luen, käyn rannalla. No, kävin kyllä muutaman viikon ulkomaanmatkallakin. Ja toki tapaan kavereita ja sukulaisia.
Toisin sanoen teen ihan samoja juttuja kuin silloin kun olin parisuhteessa. Miksi pitäisi tehdä jotain eri tavalla?

Lähettäjä: Been there 
Päivämäärä:   13.7.25 12:45:11

Käyn niissä kesätapahtumissa, jotka osuvat budjettiini. Tosi paljon kivaa tekemistä riittää, koska mulla on auto, jolla liikkua ja rahaa bensaan.
Käyn pyörälenkeillä yksikseni ja kävelylenkeillä kavereiden kanssa.
Katon sarjoja maksuttomista palveluista esim. Areena.
Hengaan pihallani, luen kirjaa.
Raivosiivoan kotiani ja kirppistelen täysillä kamaa ulos täältä.
Teen kevyitä kesäruokia ja hän joka päivä ja tuoreita kasviksia lähikaupassa. Nam!
Teen päiväretkiä lähikohteisiin, ihan oon käynyt muutamassa puistossa ihmettelemässä elämää. Kuulokkeet korvilla, hyvä vaan ku saa olla yksikseen ja antaa lempimusan soida täysillä. Omat bileet parhaat bileet.
Olen piristänyt itseäni pukeutumalla niihin vaatteisiin, joita arkena en ole raaskinut pitää.
Olen laittanut viestin kaikille niille kavereille, joita en ole pitkään aikaan muistanut ja kutsunut kylään/ehdottanut yhteistä edullista tekemistä/pikatreffejä vaikka lounastauolla. Muutamaa olen jo nähnyt ja muutamaa näen ensiviikolla, kaikki ei ole vastanneet, mutta olempa ainakin laittanut ystävällisen viestin pikku kuulumisineen. Se ei voi kellekään olla kovin epämieluisaa.
Vielä kolme kokonaista viikkoa edessä vapaata. Olen yllättynyt siitä, miten hyvin rahat näyttää riittävän. Katon syksyllä sitten, että hankinko vaikka muutaman paremman vaatteen ensi kesää varten alesta vai otanko vaikka jonkun lipun konserttiin talveksi. Olen pienituloinen, mutta nyt huomaan, kuinka paljon mulla on, esim. on kannattanut kitkutella voidakseni pitää autoa ja mun käyttöön sopivasta pyörästä on kyllä paaaaaljon iloa! Ja yhdelle, kun ostaa niitä satokauden herkkuja ni ei ne nyt jätskitötteröä kalliimpia ole. Ihana kesä!

Lähettäjä: Tii 
Päivämäärä:   13.7.25 12:55:03

Meillä saa pitää lomaa max. 3 viikkoa putkeen.

Ensimmäiset 1,5 viikkoa olen ulkomailla reissussa, yksin. Toiset 1,5 viikkoa olen kotona. Tarkkoja suunnitelmia ei vielä ole. Luen kirjoja ja otan rennosti. Mahdollisesti käyn tapaamassa 120 km:n päässä asuvaa kaveria päiväseltään. Käyn myös 70 km päässä naapurikaupungissa isossa ostoskeskuksessa etsimässä syksyksi uusia työvaatteita.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   13.7.25 13:35:49

Teen kaikkea sitä mitä muutkin ja ehkä enemmänkin, koska retkeilen niin metsään kuin kaupunkiinkin yöksi. Käyn joskus lastentapahtumissakin, mutta vähemmän ku ne kiljuu ne kakarat.
Syön hitaasta, monipuolisesti ja terveellisesti.
Kuuntelen luonnonääniä ja lepuutan aivojani.
Mut on helppo houkutella kaveriksi, kun yleensä ihminen ei uskalla olla yksin. Tykkään tutustua erilaisiin juttuihin, vaikka "kartan" ihmisiä.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   13.7.25 14:59:30

Monta vuotta jo sinkkuna. Perheellisillä ystävillä on nykyään harvoin aikaa viettää yhdessä, onhan heillä lapset ja puolisot. Minä mm. urheilen, opiskelen, käyn tallilla. Onneksi pääsen sukulaisten kanssa pariksi viikoksi reissuun. Kavereiden kanssa on kahdet festarit ja tietysti lasten synttäreitä. Ajattelin repäistä ja lähteä ensimmäistä kertaa yksin tälllaisen porukan mukaan Lapin vaellukselle. Ehkä voin sitten oppia vaeltamaan ja pätulevaisuidessa käydä jonkun kanssa yhdessä. Mutta kyllä arkipäivät tuppaa nykyään olemaan aika tylsiä, kun tosiaan aina melkein on yksin...

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   13.7.25 18:31:05

Olin 2 vk lomalla (on enempi lomaa, mutta ripotellut loman viikon pätkiin pitkin vuotta. Yks lomapätkä pitää olla vähintään 2 vk). Eipä siinä tullut mitään erikoista tehtyä. Olin tallilla puuhastelemassa ja kämpän (rivarikaksio) siivosin kun en taas pitkään aikaan ollut siivonnut ja pesin ikkunat joita ei oo pesty pariin vuoteen. Siinä menikin pari päivää kun sain kämpän suursiivottua talleilun ohessa. Kaverin kanssa istuttiin iltaa kahtena iltana. Kirjaa taisin lukea ja olinko raveissakin. Mutta ei tullut minnekään lähdettyä kun en ole yksin reissaavat ihminen ja kaikilla kavereilla on perhe tai ei rahaa tai on muuta ettei kukaan oo koskaan lähdössä mihinkään. Edes laivalle olis kyllä kiva päästä käymään joskus.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   13.7.25 19:03:27

Kaikki listatut suunnitelmat on menneet vituiksi tähän mennessä. Käytännössä aitojen korjausta ja siirtoa on ollut tarjolla joka viikko, samoin sairaiden eläinten hoitoa ja kaikkea muuta aivan turhaa jumppaa

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   13.7.25 19:37:27

Yhdeksän viikon loma menossa oikeista töistä.
Tähän mennessä oon: Interreilannut Euroopassa vajaan pari viikkoa, käynyt kesäteatterissa (yksin ja yhdessä), museoissa (yksin ja yhdessä), lukenut paljon, ulkoillut, urheillut, nukkunut päiväunia silloin kun mieli tekee, puuhaillut vanhojen vanhempieni kanssa, ajellut tapaamaan kauempana asuvia ystäviä, ollut kesätöissä reilut kymmenisen vuoroa, nauttinut ruuanlaitosta (arjessa ei ehdi), kiertänyt suosikkiurheilujoukkueen peleissä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.7.25 19:43:18

Siivosin, nukuin, herkuttelin, lenkkeilin koiran kanssa, katsoin paljon TV sarjoja ja elokuvia. Mulla oli loma kesäkuun niin ei ollut helteitä. Syyskuussa on vielä pari viikkoa niin lähden ulkomaan reissulle.

Lähettäjä: Kameli 
Päivämäärä:   13.7.25 20:58:48

En tiedä saisinko vastata tähän, kun en elä ilman lapsia. Lapset ovat kuitenkin jo aikuisia ja asuvat omillaan eri kaupungissa kuin minä. Eli ihan yksin asuva ihminen olen.

Hoidan puutarhaa, ratsastan, luen kirjoja ja lepään, käyn tuoreen tapailumiehen kanssa ulkona treffeillä.
Ja sitten tietysti vierailen niiden omillaan asuvien lasten luona ja he minun luonani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.