Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuori hevonen ylläpitoon länkkä harrastajalle?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.7.25 22:51:04

Ihan vaan pohdintaa ja vielä hevonen ei ole lähdössä mihinkään.
Mutta hevonen voisi sopia hyvin westerniin, mutta itsellä ei siihen kauheasti kiinnostusta ole. Ja mietin onkohan ihan mahdotonta saada hevosta ylläpitoon western harrastajalle? Hevonen ei luonnollisesti western juttuja osaa, eli ne täytyisi sille opettaa, mikä ei välttämättä ihmisiä houkuttele.
Mutta onko tämmöinen ihan turhaa toive ajattelua?

Re: Nuori hevonen ylläpitoon länkkä harrastajalle?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.7.25 23:11:34

Siis ajattelit, että joku ratsuttaisi hevostasi ilmaiseksi?

Päivämäärä:   12.7.25 23:15:08

Tai ei edes ilmaiseksi, vaan maksaisi päälle vielä hevosen kulut ja vielä kouluttaisi? :D

Joo, tosi hyvä diili!

Päivämäärä:   12.7.25 23:38:11

Ällö, en? Miksi kuvittelet että hevosta ei olisi ratsutettu? Nuori hevonen tarkoittaa alle 6-vuotiasta.

Päivämäärä:   12.7.25 23:40:42

No joka tapauksessa oletat jonkun maksavan hevosen viulut ja koulutyavan vielä päälle? Yleensä tällaisesta maksetaan sille kouluttajalle.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   12.7.25 23:40:50

” Siis ajattelit, että joku ratsuttaisi hevostasi ilmaiseksi?”

Kyllähän moni harrastelija ihan mielellään voisi ratsuttaa hevosta. Tai siis harjoitella ratsuttamaan. Eihän sitäkään hommaa opi kuin kokemuksen kautta, eikä kokemusta voi saada ilman että on hevosia joilla harjoitella. Kaikilla ole rahaa tai halua ostaa omaa (tai on jo vähintään yksi oma eikä niitä voi ostella useita) ja ylläpitodiili on monelle hyvä vaihtoehto.

Totta kai omistajan pitää huomioida ettei voi olettaa saavansa ammattitason palvelua.

Enkä näe syytä miksi ei länkkäharrastajaakin voisi löytyä, voihan sitä aina kokeilla.

Päivämäärä:   13.7.25 00:07:56

Ällö, mua ei tosiaankaan haittaa vaikka hevoselle ei löytyisi western yp kotia. Ja voisi sopia jollekkin joka ei halua ostaa omaa westerniin tai tarvitsee siihen toisen hevosen tms. Itse en ole lajista kiinnostunut, mutta olen parilta kuullut että siitä voisi tulla hyvä länkkään. Ei se mua mitenkään haittaa jos se ei länkkää opi, ja en ala sitä siihen kouluttamaan kun se ei ole mun kiinnostus.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.7.25 10:18:28

Siis sinua ei kiinnosta, et halua opettaa, tiedät ettei kukaan muukaan halua toisen hevosta kouluttaa.

Miksi siitä eläimestä pitäisi nyt saada länkkähevonen ylipäätään?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.