Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanha ihastus mielessä, vaikka olen naimisissa

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   12.7.25 22:17:17

Jotenkin viimeaikoina on noussut tämä tunnelma, että vanha ihastus jatkuvasti mielessä. Selaan hänen somea koko ajan läpi ja luen jotain meidän vanhoja instaviestejä. En tiedä mistä tämä nousee nyt ja tämä ahdistaa minua. Tämän ihastuksen kanssa suhde päättyi oudosti ja aika huonosti...

Olen nykyään naimisissa ja meillä on todella hyvin kaikki. On rakkautta, yhteisiä unelmia ja läheisyyttä. Hän huolehtii minusta ja minä tietysti hänestä. Mutta silti tämä 4 vuoden takainen juttu on nyt jostain syystä jatkuvasti takaraivossa... Onko kokemuksia tällaisestä?

Re: Vanha ihastus mielessä, vaikka olen naimisissa

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   12.7.25 22:22:34

Aika kultaa muistot ja tyypin oudot jutut unohtuu. Ajattele ne huonot muistot ja että hyvä että pääsit eroon niin ehkä unohtuu.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   12.7.25 22:25:32

oma kokemus, oli aikojen kultaama.
ei oikesti ollut sen arvoista..
häpe' hairahduksestaa seurasi vuosi.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.7.25 22:25:42

Olisiko kiva, jos miehesi selailisi vanhan ihastuksensa ja hänen keskusteluja kuola valuen ja kaipaisi häntä? Miten reagoisit, jos saisit tietää? Jos ei olisi kivaa, niin mieti, miksi nyt itse teet saman ja ruokit kaihoasi. Kauheaa, että vaimo tekee noin.

Päivämäärä:   12.7.25 22:33:37

Hmm: No ei tietenkään olisi. En vaan nyt voi tälle tällä hetkellä mitään. Jostain nämä fiilikset nousee. Ja selvennykseksi vielä, ettei tämä minulle kivalta tunnu. Haluan keskittyä omaan mieheeni, enkä minun exääni..

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   12.7.25 22:42:39

Käsittelittekö kaikki asiat loppun vai jäikö epäselvyyksiä? Joskus vaan voi alkaa vanha suola janottaa, kunnes taas muistaa miten pahaa se olikaan.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   12.7.25 22:51:01

"No ei tietenkään olisi. En vaan nyt voi tälle tällä hetkellä mitään...Haluan keskittyä omaan mieheeni, enkä minun exääni.."

Hyvin yksinkertaista, kyllä sinä asialle voit mitään tehdä, ihan ensialkuun lopetat sen pläräämisen ja alat keskittyä mieheesi.

Päivämäärä:   12.7.25 23:11:22

Sehän tässä onkin kun keskityn kyllä mieheeni ja olen kyllä omasta mielestäni hyvinkin huolehtivainen vaimo. Juuri tein hänelle eväät yötöihin ja odotan kovasti, että aamulla kömpii viereeni.

Mutta ehkä se on juuri siitä, että tuon exän kanssa jäi juurikin hommat tosi auki ja jäin aika kysymysmerkille kaikesta..

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   12.7.25 23:25:35

No voi hellan lettas taas sentään.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   12.7.25 23:59:08

SE ON SE RAKKAUS.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.25 01:25:21

Yleensä kun joku asia tai suhde on elämässä päättynyt, niin siihen on joku syy.
Sulla on nyt jotkut romanttiset mielikuvat vaan päässä etkä näe todellisuutta.
Joskus kun on elämässä esim stressiä tai jotain niin on helpompi elää haavemaailmassa. En tiedä mikä tilanne sulla on muuten elämässä, siis parisuhteen ulkopuolella. Ja vaikka olis kuinka hyvä tilanne ja ihastus silti mielessä, niin ei, se ei tarkoita yhtään mitään.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   13.7.25 07:01:32

"Lähettäjä: O
Päivämäärä: 12.7.25 23:11:22

Sehän tässä onkin kun keskityn kyllä mieheeni ja olen kyllä omasta mielestäni hyvinkin huolehtivainen vaimo. Juuri tein hänelle eväät yötöihin ja odotan kovasti, että aamulla kömpii viereeni."

Etkä keskity. Sanoit selaavasi pohjia myöten jotain vanhoja kisutteluviestejä exäsi kanssa ja selaavasi hänen someaan koko ajan. Onko se sellaista, mitä voisit tehdä miehesi nähden? Jos hän jostain syystä nyt saisi tietää viime aikojen selaushistriasi ja sen, miten paljon selaat mitäkin, tulisiko tukala olo? Sinä nimenomaan et keskity mieheeni vaan ruokit ihastustasi.

"
Mutta ehkä se on juuri siitä, että tuon exän kanssa jäi juurikin hommat tosi auki ja jäin aika kysymysmerkille kaikesta.."

Mitä kysymysmerkkiä siihen nyt sitten jäi? Se, että voisittekohan olla yhdessä tai rakastaako hän sinua? Tai kenties että olisiko teistä tullut hyvä pari? Siirryit eteenpäin ja MENIT NAIMISIIN. Exän kanssa ei siis pitäisi olla yhtään mitään kesken. Jos välit jäivät huonoiksi niin sitten jäivät. Mutta noiden muiden asioiden pitäisi olla merkityksettömiä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   13.7.25 07:22:43

Jösses, mitä marinaa. Kyllä, voit lopettaa, jos haluat. Et vain halua. Typerää käytöstä.

Lähettäjä: Toksinen 
Päivämäärä:   13.7.25 07:51:57

Vanhoja asioita nousee välillä alitajunnasta käsiteltäväksi. Sinun halutaan näkevän jokin asia.

Päästä irti ja jatka elämää.
Tai tee se muutos, jota olet miettinyt.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   13.7.25 08:17:17

Haikaile loputtomiin tai unohda ja jatka elämää. Simppeliä.

Päivämäärä:   13.7.25 08:36:37

Minulla on myös vanha ihastus jäänyt mieleen vaikka itse ihastuminen on mennyt ohi aikoja sitten.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.7.25 09:00:44

Itselläni vähän samaa. Olen ehkä henkisesti kypsynyt sille tasolle, että osaan arvostaa tämän exän hyviä puolia (joita en aikanaan arvostanut). Mutta tämä ex löysi itselleen paljon paremman ja uskollisemman rakkauden muualta, ja itse säädän ja seikkailen omia polkujani... Vaikken varmaan koskaan löydäkään ketään toista, joka olisi rakastanut minua yhtä paljon, ja joka olisi minulle yhtä sopiva.

Päivämäärä:   13.7.25 09:16:29

"Tämän ihastuksen kanssa suhde päättyi oudosti ja aika huonosti..."

No tämähän se syy on. Oikein tyypillistä, että eniten jää kaihertamaan se ihminen, jonka kanssa asiat jäävät edes jollain tavalla auki. Et ole maailman ensimmäinen etkä viimeinen ihminen, joka jää miettimään vanhaa oudosti päättynyttä säätöä. Ei se siitä johdu, että kyseinen ihminen olisi ollut sinulle "se oikea", vaan siitä, että aivot ovat addiktoituneet mysteeriiin ja ratkaisemattomaan palapeliin. Mutta ei niitä ajatuksia tarvitse ruokkia, et tule yhteen sen viisaammaksi vaikka pyörittelisit päässäsi asioita ja märehtisit niitä aamusta iltaan. Äläkä nyt ainakaan mitään vanhoja viestejä selaa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   13.7.25 09:26:31

Poista ne vanhat viestiketjut ja estä hänet somessa, muuten vaan kidutat itseäsi.

Lähettäjä: ööh 
Päivämäärä:   13.7.25 09:38:15

"Lähettäjä: O
Päivämäärä: 12.7.25 22:33:37

Hmm: No ei tietenkään olisi. En vaan nyt voi tälle tällä hetkellä mitään."

Et voi mitään sille, että selaat jatkuvasti exän somea ja keskusteluja? Onko sinulla pakkoliikkeitä vai miten aina päädyt exän someen?

Ihan uskomatonta tämä itsepetoksen määrä. Väitetään, että "haluan keskittyä aviomieheeni" - ja sitten kuitenkin selataan jatkuvasti exän somea, eli ethän halua. Väitetään, että "en voi tälle mitään" - eli jos miehesi vaikkapa suutelisi toista naista, niin uskoisit, ettei hänkään voinut mitään, vaan pakkoliike oli sekin? Tai ei voisi mitään sille, että asentaisi Tinderin ja juttelisi siellä naisille?

Ja sitten luonnollisesti pidetään itseä tosi hyvänä naisena, hyvänä vaimona ja kivana ihmisenä ja kaikki nyt tekemäsi on sellaista, mille et vain mahda mitään. Sitten jos miehesi tekisi näitä samoja asioita, menettäisit luottamuksesi häneen ja hän olisi väärintekijä. Sinä luonnollisesti saat tehdä mitä vain.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.7.25 10:21:03

LähettäjäH

Päivämäärä13.7.25 09:26:31

Poista ne vanhat viestiketjut ja estä hänet somessa, muuten vaan kidutat itseäsi.

Lähettäjä: Jaa. 
Päivämäärä:   13.7.25 10:40:57

Ööhin kirjoituksessa oleellinen.

Poista ne viestiketjut ja lakkaa sabotoimasta suhdettasi, paitsi jos olet päättänyt menettää sen. Keskity oikeasti suhteeseen sen miehesi kanssa ja jos siitä jotain puuttuu, tiedosta se ja tehkää töitä sen parisuhteen sisällä, voiko sitä jotain sieltä löytää.

Nyt sinä haihattelet jonkun seikkailun perään ja kuvittelet sille jotain isompia merkityksiä. Seuraavaksi sitten hups, et voikaan mitään sille että alat ihan sillee viattomasti vaan, lämmitellä vanhaa suhdetta, ja siinäpä sitten vedät vessasta alas nykyisen, jonkun kertaalleen jo kaatuneen takia. Omapa on elämäsi tietysti.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   13.7.25 10:56:13

Mitä jos kertoisit vaikka meille, että millä oudolla tavalla se suhde loppui ja käyttäisit vaikka yhden päivän asian jauhamiseen hötölässä. Saat siitä luultavasti enemmän apua ja vähemmän haittoja kuin exän somestalkkaamisesta ja vanhoissa viesteissä kieriskelystä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.