Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Allergiatestissä 11 kU/l

Lähettäjä: ahistaa 
Päivämäärä:   12.7.25 12:48:38

Sain verestä tehdystä allergiatestistä lukeman 11 kU/l hevoselle, osaako joku tulkita kuinka vakavasta allergiasta on kysymys? Ja kyllä, voin kysyä lääkäriltä, soittoaika on ensi viikolla, mutta lääkärikeskuksen sovelluksessa näkyy jo vastaukset. Etukäteen kiittäen jos osaat kertoa.

Re: Allergiatestissä 11 kU/l

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   12.7.25 13:11:22

Lapsilla oli kissa ja koira yli 30 kU/l ja tuolloin sanottiin, että huomattavan todennäköinen riski olla allerginen molemmille. Kissojen kanssa lapset eivät voin olla samassa tilassa, koirat sitten taas ihan yksilökohtaisia, mutta toinen lapsista on allerginen kaikille eläimien syljelle.

Sitten taas parista ruoka-aineesta tulos oli 2 tietämillä ja siitä huolimatta oli hyvin allerginen kaikille ruoka-aineille joissa vasta-aineita oli koholla eli ei nuo arvot itsessään oikein kerro mitenkä allerginen jollekin asialle on.

Päivämäärä:   12.7.25 13:24:06

Kiitos. <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.25 18:41:01

Testit on suuntaa-antavia. Oireet ratkaisee. Tuleeko sulle hevosista allergiaoireita?

Päivämäärä:   12.7.25 19:01:06

Hiukan tulee, nuhaa ja silmiä kutisee. Arvelin, että osin voisi olla myös heinästä ja sekin testattiin, mutta siitä ei juuri reaktiota tule.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.25 21:06:46

Olet siis allerginen hevosille. Jos eläisit 80-luvulla, sulle kerrottaisiin, ett älä mene 3 km lähemmäksi yhtäkään hevosta. Nykyään ollaan siedättämisen linjoilla, niin paljon voi olla hevosten kanssa kuin itsestä hyvältä tuntuu, allergialääkkeitä voi ja kannattaa ottaa.

Mun piti silloin 80-luvulla lopettaa ratsastus kuin seinään. Olin teini ja se oli ihan hirveää. 20 vuotta myöhemmin palasin hevosten pariin. Aluksi oireilin enemmän, mutta mitä enemmän olin hevosten kanssa, sitä vähemmän tuli oireita. Käytin allergialääkkeitäkin.

Olen tässä myös omistanut kolme hevosta. Niinä aikoina, kun kävin tallilla ihan joka päivä, oireet katosivat. Nyt, kun taas käyn vain kerran-pari viikossa, niiskutan taas. En välitä.

Jos tulee astmaoireita, eikä henki kulje, on sitten jo hankalampaa. Sitten kannattaa miettiä, millaisia riskejä ottaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.