Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tekeekö mt-ongelmat narsistiseksi

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   11.7.25 21:04:50

Monessa asiassa kumpaani on minäminäminä. Jos esim linkkaan hänelle romanttisessa tilanteessa biisin jossa lauletaan rakkaudesta niin hän linkkaa takaisin angsti minäminäuhrijoshaluatmutsunpitääjuostamunperässä biisin. Olen kyllä ymmärtäväinen ja tietoinen asioista mut välillä ärsyttää kun ei saa itse takaisin mitään.

Re: tekeekö mt-ongelmat narsistiseksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.25 21:06:04

Narsismi on ihan oma diagnoosinsa.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   11.7.25 21:25:53

Mielenterveysongemaisen mieli käpertyy itseensä ja keskittyy itseensä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.7.25 21:27:06

Tää kaikki ylläsanottu riippuu ihan mielenterveysongelmasta. Niitä kun on moneen junaan, ja osa jää vielä asemallekin.
Paha siis mennä yleistämään.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.7.25 21:28:32

Ei

Päivämäärä:   11.7.25 21:29:46

Mielenterveysongelmaisen maailman pyörii ainoastaan oman navan ympäri. Sitten yli kritisoidaan ja analysoidaan kaikkea omasta näkökulmasta.

Lähettäjä: Mokka 
Päivämäärä:   11.7.25 23:05:06

Lähettäjä.
Päivämäärä11.7.25 21:29:46

Mielenterveysongelmaisen maailman pyörii ainoastaan oman navan ympäri. Sitten yli kritisoidaan ja analysoidaan kaikkea omasta näkökulmasta.

Ei todellakaan mene näin kaikkien sairauksien ja sairastuneiden kohdalla. Ei voi yleistää. Ongelmia ja sairauksia mitä mieleen voi tulla on hyvin erilaisia. Yhtä huonosti keskenään oireillaan verrattavissa kun vaikkapa murtuma sormessa, keuhkosyöpä, lasten reuma ja dementia - kaikilla on joku ongelma teeveydessä, mutta oireet ja vakavuus ihan erilaisia.

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   11.7.25 23:09:44

Mt ongelmia on vaikka minkälaisia. Osa johtuu kyllä ihan siitä että on elänyt liian pitkään muiden odotusten mukaisesti jolloin on ihan tervettä vetää rajat.

Päivämäärä:   11.7.25 23:11:45

Voisit opetella mitä narsismi tarkoittaa ja olla käyttämättä sitä synonyyminä itsekeskeisyydelle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.7.25 23:14:04

Jeps, hyvin kiteytetty tämä: "Yhtä huonosti keskenään oireillaan verrattavissa kun vaikkapa murtuma sormessa, keuhkosyöpä, lasten reuma ja dementia"

Mielenterveydenongelmia on satoja erilaisia, ja ne kaikki oireilee vähän eri tavoin eri ihmisillä..

Mutta joo, aloituksen kysymykseen, saattaapi olla tai saattaapi olla ettei.
Paitsi narsistinen persoonallisuushäiriö, se oireilee narsistisena käytöksenä..yleensä..

Lähettäjä: Kvg 
Päivämäärä:   11.7.25 23:22:54

Vähäinen koulutus ja sivistymättömyys myös monesti aiheuttaa aloittajan kuvaaman tilanteen ja monta muuta.

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   11.7.25 23:39:54

On varmasti mussa myös korjattavaa mut oon ollut niin joustava toisen suhteen ettei rajaa. Jos laitan oman rajan nyt vastaan niin ei kait se ole väärin. Jos hän tänään on välinpitämätön mut huomenna tulee mun luokse itkemään niin pitääkö mun olla se joka lohduttaa ja joka sanoo että että mä oon tässä täysin sitä varten vaikka se ei huomenna enää halua mua, vaan laittaa mulle kuvan miten on toisen kanssa ihanilla treffeillä.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   12.7.25 09:24:45

Kyllä ainakin masennus minun kokemukseni mukaan tekee ihmisestä hyvin itsekeskeisen, ja jos masentuneen läheisen osa ei ole helppo muutenkaan, ei tämä piirre ainakaan helpota sitä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.7.25 09:29:18

Ei. Mutta on aivan ymmärrettävää, että jos ihmisellä on esimerkiksi masennus, ahdistus, anoreksia niin todella usein ajatukset ja usein puheet pyörivät näiden asioiden ja omien murheiden ympärillä. Näin omasta kokemuksesta. Narsismiahan tuo ei ole millään tavalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.