Lähettäjä: Minni
Päivämäärä: 11.7.25 15:55:52
Meille syntyi kuukausi sitten ihana vauva. Synnytys meni hyvin, episiotomia tehtiin, mutta muita vaurioita ei tullut ja mielestäni olen palautunut hyvin. Olen treenannut vuosia aktiivisesti ja juoksin viime vuonna maratonin. Kevyttä kuntosaliharjoittelua, reipasta kävelyä ja uintia harrastin noin viikolle 33 asti, kunnes verenpaineeni alkoi nousta rajustk. Joudui raskauden osastolle makaamaan viikoksi ja tämän jälkeen vielä yli kuukaudeksi kotiin. Treenata ei saanut eikä tehdä mitään rasittavaa. Imurointikin oli kuulemma liian rasittavaa, joten pääasiassa makoilin ja istuskelin, kunnes synnytys käynnistettiin.
Synnytyksestä oli kulunut muutama päivä, kun aloin käydä vaunulenkeillä. Kävelen reippaita tunnin lenkkejä lähes päivittäin ja tuntuu, että ne jaksan hyvin. Ostin myös jonkun äitiysvalmennuksen netistä, mutta siinä on lähinnä hengitysharjoituksia, kehonhuoltoa ja lantionpohjaharjoituksia. Olen näiden jumppien päälle koittanut vähän treenata lihaskuntoa, mutta lihaskuntoni on täysin romahtanut. En pysty tekemään kehonpainolla edes yhtä puhdasta kyykkyä puhumattakaan punnerruksista ynnä muista. Miten tästä pitäisi lähteä etenemään, että saisi järkevästi voimia palautettua? Kuntosalille en nyt ehdi, mutta kotona ehdin treenata vaikka päivittäin. Oisko jollakulla vinkkejä? Pelkästään kävelemällä ja lantionpohjajumpalla en kuntoon tule.
|