Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haittaako nähdä asiakkaita lomalla?

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   11.7.25 09:10:35

Haittaako sinua törmätä asiakkaisiin lomalla?

Olin eilen työkaverin kanssa kahvilla ja törmäsimme yhteen asiakkaaseen, joka on todella mukava ja huomaavainen. Työkaveri totesi tälle naiselle, että ei asioi asiakkaiden kanssa lomalla, minä vaihdoin muutaman ystävällisen sanan.

Haittaako sinua nähdä asiakkaita lomalla ja mitä teet työksesi?

Re: Haittaako nähdä asiakkaita lomalla?

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   11.7.25 09:12:06

Hevostenhoitaja/tallimestari eikä haittaa yhtään.

Lähettäjä: Viola 
Päivämäärä:   11.7.25 09:18:14

Opettaja ja todella ihanaa nähdä oppilaita ja heidän perheitään myös lomalla.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.7.25 09:22:41

Ei haittaa, kuulumisetkin vaihdan mielelläni.

Päivämäärä:   11.7.25 09:23:11

^millä alalla olet?

Lähettäjä: akaks 
Päivämäärä:   11.7.25 09:24:06

Ei haittaa nähdä, mutta jos alkavat puhumaan työjutuista paljon, se haittaa.

On siis ok sanoa "moikka, kiva nähdä, sori, en ole tehnyt vielä sitä lopullista tilausta" johon voin sanoa "Moi, ei mitään, olenkin lomalla niin palaan parin viikon päästä töihin".

Siitä ei ole ok jatkaa kyselemällä onko sitä, tätä tai tuota saatavilla ja voisiko tehdä näin ja noin tälle asialle.

Lähettäjä: jjjj 
Päivämäärä:   11.7.25 10:22:10

Lähettäjä: akaks
Päivämäärä: 11.7.25 09:24:06

Ei haittaa nähdä, mutta jos alkavat puhumaan työjutuista paljon, se haittaa.

On siis ok sanoa "moikka, kiva nähdä, sori, en ole tehnyt vielä sitä lopullista tilausta" johon voin sanoa "Moi, ei mitään, olenkin lomalla niin palaan parin viikon päästä töihin".

Siitä ei ole ok jatkaa kyselemällä onko sitä, tätä tai tuota saatavilla ja voisiko tehdä näin ja noin tälle asialle.

Tämä

Lähettäjä: Det 
Päivämäärä:   11.7.25 10:30:27

Haittaa. Oon sosiaalialalla. Vaikka pidän työstäni ja asiakkaistani, niin mielellään lomalla lomailen enkä tee töitä. Viimeksi eilen vaihdettiin lasten kanssa leikkipuistoa, kun asiakasperhe tuli samaan puistoon ja äiti hakeutui seuraani keskustelemaan työskentelyymme liittyvistä asioista. Sinänsä tosi inhimillistä, mutta oman jaksamisen kannalta rajattava. Lähdettiin lasten kanssa vaivihkaa jätskille ja jatkettiin toiseen puistoon.

Lähettäjä: +++ 
Päivämäärä:   11.7.25 10:33:17

"Työkaveri totesi tälle naiselle, että ei asioi asiakkaiden kanssa lomalla, minä vaihdoin muutaman ystävällisen sanan."

Yrittikö tämä nainen edes sitten "asioida" vai vain vaihtaa muutaman ystävällisen sanan? Sehän on ihan eri asia puhua kuin ihminen ihmiselle, vaikka kesäsäästä. Voisi sitten jopa kysyä, että miksi haluaa edes työkaveriaan nähdä lomalla, kun siinäkin voi keskustelu vahingossa sivuta työtä tai vähintäänkin tämän näkeminen jo muistuttaa työstä.

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   11.7.25 10:38:28

Hyviä pointteja -itse ihmettelin ihan samaa. Että miten voi sitten nähdä työkaveria (yritti kalastella minulta juoruja töistä, mutta sanoin vain, että nautitaan nyt lomasta).

Asiakas ei todellakaan yrittänyt puhua töistä vaan moikata ja vaihtaa muutaman ystävällisen sanan ihan lomasuunnitelmista jne. On ollut asiakkaana yli 10 vuotta ja vaihdamme muutenkin kuulumisia jne.

Työkaverin käytös on muutenkin ollut vähän outoa. Viimeisen työviikon aikana vastasi asiakkaille kaikkeen "ei kiinnosta, olen jäämässä lomalle". Täytyy varmaan sanoa esihenkilölle tuosta...

Lähettäjä: hiphei 
Päivämäärä:   11.7.25 10:56:07

Olen myyntiedustaja ja käyn lomalla asiakkaiden kanssa terassilla, konserteissa, mökillä...En tietenkään kaikkien kanssa mutta muutamista on tullut ystäviä vuosien varrella.

Päivämäärä:   11.7.25 11:02:22

Nimenomaan haittaisi jos nyt joku yrittäisi jäädä juttelemaan työasioista ja vielä pitkäksi aikaa mutta mukavaahan se on vaan vaihtaa just kuulumiset ystävällisesti. Outo asenne aloittajan työkaverilla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.25 11:24:32

Aloittajan työkaveri on tosi asiaton ja huonotapainen. En itsekään halua jutella työasioista (ainakaan paljon) mutta yleisiä kuulumisia tai muuta lätinää voin ihan hyvin jutella. Minusta se on ihan normaalia ja kiva, etten ole mikään pelottava virkailija, jota ei uskalla lähestyä :D Aloittajan työkaveri olisi ihan hyvin voinut muutaman lauseen vaihtaa ja jättää typerät kommenttinsa sanomatta. Muutenkin, jos tilanne alkaa "ahdistaa", kannattaa poistua vaan vähin äänin jonkun tekosyyn varjolla, ei tarvitse/kannata sen asiakkaan mieltä pahoittaa.

Lähettäjä: silli 
Päivämäärä:   11.7.25 11:27:05

Ei haittaa. En kylläkään välttämättä tunnista heitä eri ympäristössä mikä on tosi noloa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.7.25 11:33:12

En todellakaan. Ammatti poliisi.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   11.7.25 12:10:22

Jestas onpa törkeä työkaveri :O

Vaihtaisin pari sanaa, mutta vain pari. Sitten valittelisin kiirettä ja lähtisin ellei asiakas itse ymmärrä lopetella.

Eli ei haittaa kunhan eivät työasioista kysele.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.25 12:14:18

Haittaa. Tietysti jos törmäisin, niin vaihtaisin asiakkaan kanssa muutaman sanan jos hän niin haluaa, enkä missään nimessä sanoisi kuten työkaverisi! Tietoisesti kuitenkin välttelen asiakkaisiin törmäämistä vapaa-aikana.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.7.25 12:19:14

Ihmiset moikkaavat ja vaihtavat muutaman sanan niitä näitä ja ovat kohteliaita. Aloittajan työkaveri on koneistunut törppö.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   11.7.25 13:09:57

Ei tietenkään haitaa, en tee tiukkaa rajanvetoa työminän ja muun minän välillä. Aika usein tullaan kyselemään vapaa-ajallakin työasioihin liittyviä asioita, voin hyvin vastata jos on helppo nopea juttu, muuten kehotan laittamaan sähköpostia tai palaamaan kun olen töissä.

Kerran eräs tuttu eläinlääkäri melkein juoksi minua karkuun kun olisimme törmänneet kadulla. Vähän erikoista, sillä olen mielestäni aina ollut mukava ja fiksu asiakas, maksanut laskut ja puhunut niistä asioista joihin olen ajan varannut. En olisi missään nimessä puhunut työasioista, tervehtinyt toki olisin kun olen ollut asiakkaana yli 20vuotta...

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   11.7.25 13:27:51

Ne asiakkaatkin voivat ajatella olevansa epäkohteliaita, jos kulkevat ohitse tervehtimättä ja ikään kuin esittäen, etteivät edes tunne, jos asiakastilanteessa kuitenkin yleensä on rupateltu myös niitä näitä.

Päivämäärä:   11.7.25 13:36:25

Minä saatan tunnistaa tutut kasvot mutta en yhdistä niitä henkilöön vieraassa ympäristössä. Niinpä tervehdin maatalouskaupan myyjät ja omat asiakkaat ja opettajat ja siivoojat samalla tavalla.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.7.25 13:49:40

Ei haittaa ja törmään useinkin heihin vapaalla ja osasta on tullut ystäviä. On toki ihmisiä, joiden seura ei vapaalla kiinnosta pätkääkään ja silloin osaan kohteliaasti päästä tilanteesta pois, mutta osan kanssa voin jäädä juttelemaan pidempäänkin tai käydä vaikka lasillisella. Riippuu siis pitkälti henkilöstä.

Toinen parhaista ystäväni oli alkujaan asiakkaani ja hyvin on ystävyys säilynyt jo reilut kymmenen vuotta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.7.25 13:50:52

Haittaa. Jos näen vapaa-ajalla niitä niin olen kuin en tuntisikaan. En tervehdi enkä katso päälle.
Olen sote-alalla töissä.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   11.7.25 14:35:52

Minulla on kamalan huono kasvomuisti ja tapaan todella paljon ihmisiä töissä (markkinointi). Olen ratkaissut asian niin, että moikkaan iloisesti kaikkia etäisestikin tutun näköisiä ihmisiä, mutta en jää puheille. Ihan hyvin on mennyt tällä kaavalla. Välillä joku kertoo että olipa kiva törmätä siellä ja siellä, itsellä ei mitään muistikuvaa asiasta :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.