Lähettäjä: Hikihattu
Päivämäärä: 10.7.25 19:48:40
Burniksen jälkeen jossain välissä aloin hikoilemaan todella rajusti vaikken tekisi mitään fyysistä. Enimmäkseen hiuspohja, otsa ja silmänaluset, mutta kyllä myös koko kroppa mutta sen kanssa jotenkin pärjään. En tiedä onko tämä hermostoon liittyvä asia? Vai lääkkeisiin? Ennen burnouttia en hikoillut juuri ollenkaan, urheillessakin hyvin vähän. Burniksen jälkeen aloitin SSRI-lääkityksen, mutten osaa kyllä aivan tarkkaan sanoa alkoiko hikoilu myös samaan aikaan.
Meikit eivät pysy kasvoilla ja hiukset ovat pesun jälkeen tunnissa likaisen näköiset hikoilun takia. Minulla on aknearpia ja silmänaluset ovat olleet lapsesta asti tummat, joten mielelläni käytän peitevoidetta silmien alla ja mielellään kevyttä meikkiä muutoinkin kasvoilla. Missä edes kehtaa käydä tällaisena kävelevänä hikilänttinä? Onneksi hikeni ei haise kovin vahvasti, mutta en haluaisi kuljettaa perässäni matkalaukullista vaihtovaatteita. Treffeillä käyntikin on täysin poissuljettua tämän takia!
Jos teen vähänkään jotain aktiivisempaa, niin paitaa ja jopa housuja saa olla vaihtamassa jatkuvasti. Liikkuminen on alkanut olla hyvin epämukavaa jatkuvan ”kuuman aallon” takia. Vaihdevuosista ei varmaankaan ole kyse, olen vasta kolmenkymmenen. Kunto minulla on kai ihan ok, ennen urheilin paljon mutta stressireaktion takia rankempi urheilu on ollut kieltolistalla ainakin jonkin aikaa (terapeutin ohje). Aerobista liikuntaa harrastan, mutta en ole kehdannut mennä enää ryhmäliikuntatunneille tämän valtavan hikoilun takia. Öisin hikoilen myös, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Asunto pysyy viileänä ilmapumpun ansiosta.
Mitä tälle ongelmalle voi tehdä? Botoxia hiusraja täyteen? Lääkitys tauolle? Hengitysharjoituksia? Lisää liikuntaa?
|