Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten sietää siskon miestä?

Lähettäjä: Dinna 
Päivämäärä:   10.7.25 18:59:51

Siskoni otti ex miehensä takaisin. Heillä takana melko toksinen suhde ja ruma ero huoltajuusriitoineen (alle kouluikäinen lapsi). Nyt sitten yhtäkkiä parin vuoden eron jälkeen tämä mies pyörii taas siskon mukana vanhemmillamme, lapsi treffeillä jne.

Mua ei henk.koht. kiinnostaisi edes nähdä kyseistä miestä, mutta siskoni ilmeisesti unohtanut kaiken tapahtuneen. Siskoni voi niin paljon paremmin heidän eron jälkeen. Myös muu perhe ei kovin innoissaan tästä yhteen paluusta, mutta kukaan ei tietenkään suutaan avaa.. enkä tiedä kuuluisiko avata.

Mitä te tekisitte? Meillä on läheiset välit perheeni ja siskoni kanssa, mutta varmasti suuttuu jos kyseenalaistaisin heidän suhdettaan. Koen oloni vaikeaksi miehen seurassa ja nyt hän änkee mukaan kaikkeen meidän perheen juttuihin.

Re: Miten sietää siskon miestä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.25 19:01:08

En tekisi mitään. Siskolla on kaikki oikeus ottaa exänsä takaisin. Lemmenhuumassa ei myöskään järkipuhe auta, joten en kylmentäisi välejä siskoon turhaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.7.25 19:01:32

"Nyt sitten yhtäkkiä parin vuoden eron jälkeen tämä mies pyörii taas siskon mukana vanhemmillamme, lapsi treffeillä jne."

Ovatko he oikeasti siis nyt taas pariskunta vai onko lapsen isä vaan aktivoitunut olemaan mukana jutuissa?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   10.7.25 19:03:39

Voithan sinä kysyä siskolta, että miten he saivat eroon johtaneet syyt ja ongelmat selvitettyä. Se kun on niin harvinaista että ihan kiinnostaa kuulla! Ja etukäteen jo onnittele kun ovat siinä onnistuneet. Sitten sisko joko nolostuu kun ukko on sama pska kun ennenkin tai kertoo onnessaan mikä tilanne on.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   10.7.25 19:06:50

Kyllä mä kertoisin, mitä mieltä tilanteesta olen. Ja muistuttaisin, että heidän liittonsa päättyi ihan hyvästä syystä. Jos sisko suuttuu, niin varmasti tietää nämä asiat itsekin. Jospa heräisi edes vähän pohtimaan, että onko touhussa järkeä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.7.25 19:27:23

Sinun ei tarvitse puhua siskon miehelle.
Mies voi tulla vaikka minne missä sinä olet, voit kohdella tätä kuin ilmaa. Kuin et näkisi, kuulisi koko ihmistä.

Sisarelle voi tietenkin sanoa että olet tosi typerä kun otit miehen takaisin ja tuot stressiä ja rasitusta perheelle ja erityisesti viattomalle lapselle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.7.25 19:29:09

Mitä tekisin? Käyttäytyisin kohteliaasti ja pitäisin mielipiteeni itselläni. Sisko on aikuinen ihminen joka tekee itse omat päätöksensä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.7.25 19:29:18

Et voi tehdä mitään. Toki voi yrittää varovasti keskustella aiheesta mutta sisko itse tekee valintansa. Jos ukko kelpaa hänelle niin se on vaan hyväksyttävä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.7.25 19:40:53

Käyttäytyisin neutraalin kohteliaasti, koska tuon soutamisen ja huopaamisen jäljiltä on hyvin mahdollista, ett tyyppi pysyy kuvioissa. Kysyisin siskolta, haluaako tämä puhua tilanteesta.

Lähettäjä: ohoho 
Päivämäärä:   10.7.25 21:34:04

Jos vanhempasikin kokevat miehen "tunkeutumisen" epämiellyttävänä, niin voitte perheenä ja sukuna sanoa siskolle, että hän ja lapsi ovat tervetulleita käymään, mutta mies ei ole. Sisko loukkaantuu. So?
Ja jos törmäät itse mieheen, suhtaudut häneen kuin hän olisi ilmaa. Tervehdit, ja sen jälkeen et sano sanaakaan.
Siskolla on oikeus ottaa mies takaisin, ja sinulla on oikeus olla puhumatta miehelle.

Päivämäärä:   10.7.25 22:26:02

Jotenkin olisi varmaan fiksua yrittää käyttäytyä jossain määrin aikuismaisesti, kun lapsiakin pyörii mukana. En vaan jotenkin haluaisi elämän tärkeitä hetkiäni jakaa tämän miehen kanssa. Vasta oli äitimme synttärit ja tietenkin tämä mies juhlissa mukana, kuvissa jne. Mies edustaa kaikkea sitä mitä miehissä halveksin. Laiska, valehteleva, mitään sanomaton sossun (tai siskoni) elätti. Yhteisissä tilaisuuksissa lähinnä tuijottaa puhelintaan tai istuu erillään muista tupakalla.

Tiedän omaavani asenneongelman, mutta en tiedä miten pääsen siitä eroon.

Lähettäjä: hau 
Päivämäärä:   10.7.25 23:03:26

Jotain on pahasti vikaa myös aloittajan siskossa kun otti vielä takas tommosen vajakkimiehen. Vakka kantensa vissiin valinnut.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   10.7.25 23:15:40

"Käyttäytyisin neutraalin kohteliaasti"

Tämä. Parisuhde on kahden aikuisen välinen asia. Ulkopuoliset voi pitää mielipiteensä ihan itsellään.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   11.7.25 00:14:03

Sama nähty ja koettu. Yli kymmenen vuotta katselin oman sisaren tuota touhua. Viilensin välit kumpaankin, enkä lopulta ollut tekemisissä kuin välttämättömissä asioissa. Yritin käyttäytyä neutraalisti. Jossain kohtaa jouduin valitettavasti tekemään lastensuojeluilmoituksen ja ilmoittamaan mitä mieltä olin asiasta. Kyllä minulle suututtiin ja minä olin kuulemma maailman pahin piru. Nyt heidän erosta on jo useampi vuosi ja sisareni on kiitellyt asiasta sekä tyytyväinen kun osaa vihdoin olla yksin. Elämä kuulemma on nyt parempaa. Omaa elämää ei kuitenkaan kannata hukata muiden murehtimiseen niin elä sitä omaasi parhaasi mukaan.

Päivämäärä:   11.7.25 22:22:08

Ollaan vuosittain vietetty viikonloppua sisarus porukalla mökillä. Mökki on meidän ja nyt siskoni ilmoitti etteivät aio tulla, sillä miehellä ei ole tervetullut olo. Sinänsä hyvä, sillä en miestä mökilleni halua, mutta näinkö sisko aikoo oikeasti toimia että peruu myös itseltään ja lapsilta kovasti odotetun viikonlopun. Ai jestas oon niin kypsä tähän pelleilyyn. Toivottavasti eroavat pian.

Lähettäjä: woefnhfo 
Päivämäärä:   11.7.25 22:37:23

Ei tarvii sietää. Mutta onpa siskosi tyhmä kun on valinnut tommoisen idiootin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.