Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uuden pesukoneen hankinta

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   10.7.25 11:46:48

Vanha pyykinpesukone sanoi sopimuksen irti ja nyt pitäisi siis hankkia tilalle uusi kone. Mitä merkkiä suosittelet?

Re: Uuden pesukoneen hankinta

Lähettäjä: Kpl 
Päivämäärä:   10.7.25 11:50:05

Oon tykännyt Samsungista, mut merkistä riippumatta sellainen, missä on kohtalaisen lyhyt mutta tehokas pikaohjelma, eli missä saa lämpötilaa ja huuhtelujen määrää vaihtaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.25 12:26:36

https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinpesu-ja-kuivaus/

pyykinpesukoneet/logik-pyykinpesukone-l814wm23e/616043

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.7.25 14:33:12

Meillä LG. Tiiviste vuoti aluksi, mutta korjaajan käynnin jälkeen vuoto lakkasi ja sen jälkeen olen ollut tyytyväinen.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.7.25 14:39:31

Ohjelmien pituuteen kannattaa kiinnittää huomiota. Yli 3h pesuohjelmat on omasta mielestäni p.seestä. Jos peset oikeasti likaista pyykkiä niin kannattaa vilkaista rummun rakennetta. Jos on oikein pienet reiät, niin isommat likapartikkelit ei mene veden mukana läpi niistä vaan jää pyörimään pyykin sekaan rumpuun.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.7.25 14:42:59

LG on ollut itsellä lyhyt ikäisin (7v) vaikka kuormitus oli vähäisin sen aikana. AEG taisi kestää pisimpään. Nyt on Samsung

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.7.25 14:45:28

Meillä on pelittänyt Bosch jo kohta 20 vuotta.
Ohjelmissa ja lämpötiloissa on valinnanvaraa.

Päivämäärä:   10.7.25 15:38:07

Ostaisin Samsungin koneen. Ei parasta A++ energia luokkaa kun ne käyttää vähemmän vettä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   10.7.25 15:39:42

Samsungit on kai kuuluisia siitä että soittavat jonkun biisin lopuksi? Mutta kai sen saa pois päältä?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   10.7.25 16:53:24

Miele. Ensimmäinen Mielen pyykkikoneeni on ollut käytössä nyt 25 vuotta. Vaihdoin siihen itse vesipumpun muutama vuosi sitten. Ei tarvinnu mitään huoltomiestä siihenkään hommaan, vaan oli ihan normaalin ruuvimeisseliä pitelevän ihmisen tehtävissä. Nyt kone pesee pikkusiskoni lapsiperheessä, edelleen toimivana, mutta muutin useamman sadan kilometrin päähän, niin en halunnut kantaa muuttokuormassa 98kg konetta, vaan tilasin kotiin toimitettuna uuden tänne.

Lähettäjä: hgf 
Päivämäärä:   10.7.25 17:04:22

Ihan sama merkille, mutta katso että varmasti on sellaiset ohjelmat, joita aiot käyttää. Minulla oli joskus muuten hyvä kone, mutta se harmitti, kun ei voinut pestä 90-asteista pyykkiä ilman esipesua.
Myös vedenkäyttö olisi hyvä olla jotain ÖÖÖ-luokkaa, jotta pyykit puhdistuvat ilman erikseen lisättyä vettä.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   10.7.25 17:16:59

Pakko tähän mainita, että paras ikinä on Upon pesukarhu vuodelta 1972.
Törkeän vihreä väriltään. Päältä täytettävä. Ja pohjassa noin 30×50×5 sentin betonilevy estämässä koneen pomppimista linkouksen aikana. Kone painaa kuin synti.

Iskä osti sen silloin, ja mä sain sen mukaani kun muutin omilleni 1984.

Vuosien varrella se oli mun ekan kodin lisäksi kahdella kaverilla heidän opiskelijakämpissään.
Sitten jonkun 10 vuotta mulla ja mun exällä autotallissa. Sillä pestiin hevosten loimia ja autoremppahaalareita.
Sitten pääsi vielä joiksikin vuosiksi kaverin lapsen opiskelijakämppään.

Viime viikolla käytin autoani eksällä huollossa, ja siellä se kone pesi autoremppahaalareita.
Eikä sitä ole ikinä tarvinnut edes korjata. Kumiset vedenotto- ja poistoletkut on vaihdettu vissiin kerran tai kaksi.

Päivämäärä:   10.7.25 17:30:19

2016 vuodesta asti Siemens pyörinyt moitteetta

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   10.7.25 18:50:08

Mulla on LG:n kone ollut nyt pari vuotta ja ai että rakastan sitä! Siinä on Turbo wash-toiminto, joka ilmeisesti käyttää vähän enemmän vettä, mutta 60-asteinen ohjelma kestää tunnin ja 40-asteinen 39 minuuttia. Ja tulee todellakin puhdasta!

Joku Siemensin kone kesti aikoinaan 15 vuotta, Bosch 10 vuotta, Electrolux joku 6 vuotta. Meillä on pesukone todella kovalla käytöllä. Olen huomannut, että mieluummin ostan sellaisen, joka EI kestä liian kauan, koska koneisiin tulee kaikenlaisia kivoja toimintoja. Muistan, kun 60-asteinen ohjelma kesti vähintään sen 2,5 tuntia, järkkyä!

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   10.7.25 18:56:56

Joo Upon vihreä kesti pitkään. Lopulta siitä meni äänestä päätellen pesurummun laakeri, eli kone piti pahaa kiljuvaa ääntä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.