Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunnetteko ovulaation?

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   10.7.25 10:30:50

Ja mitä oireita se teillä aiheuttaa? Itse en tunnista sitä millään.

Re: Tunnetteko ovulaation?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.7.25 10:36:53

Nuorempana joo ja oli todella kivulias. Lasten saannin jälkeen ei ole enää tuntunut mitään.

Lähettäjä: Hoitaja 
Päivämäärä:   10.7.25 10:40:31

Tunnen. Kipu tietyssä kohtaa alavatsaa, nimenomaan sellainen tärähdyskipu eli esim.kävellessä sattuu askeleiden tahtiin. Myös halut kasvaa silloin merkittävästi.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   10.7.25 10:41:28

Tunnen, aiheuttaa kipua.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   10.7.25 10:41:53

Ja mulla lastensaannin jälkeen paheni kun taas kuukautiskivut helpottivat

Lähettäjä: jokuvaan 
Päivämäärä:   10.7.25 12:17:49

Oli menkkakipuja vastaavaa kipua. Aloin syömään pillereitä, niin saa nyt hetken elää ilman että kipuja kaksi kertaa kuussa tuon ja menkkojen takia.

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   10.7.25 12:20:12

En tunne.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   10.7.25 12:27:06

Tunnen, pistävä / jomottava kipu munasarjassa, yleensä vain toisella puolella. Ja halut tosiaan kasvaa potenssiin kymmenen sille päivälle!

Lähettäjä: Kpl 
Päivämäärä:   10.7.25 12:29:53

Joo, niinkuin kova menkkakipu, mutta kestää vaan noin puoli tuntia.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.7.25 13:01:36

Pieni mutta selvä nipistely .

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.25 13:21:39

Joskus. Nipistelyä tietystä kohtaa että voi vaan painaa. Oli lähes aina teininä/nuorena aikuisena ja välillä aika ärsyttävääkin kipua. Pari kertaa tuli kipulääkettäkin otettua. Nyt 25v ja harvoin tuntuu enää. Joskus tulee tosi selvästi valkovuodon perusteella. Kuin kanamunaa tulisi ulos ja jatkuvalla syötöllä. Sitten on kuukausia jolloin sitäkään ei juurikaan tule kuin vähän että vaikea sanoa. Seuraan sovelluksella milloin pitäisi olla.

Päivämäärä:   10.7.25 14:18:18

En tunne. Alettiin yrittää vauvaa alkuvuonna ja ostin ihan ovulaatiotestejä kun ei ollut ovulaatiosta mitään hajua. No ainakin testi toimi ja tuloksena muksu syntyy loppuvuonna.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.7.25 14:20:12

Ihan pari kertaa elämän aikana on tuntunut kova kipu munasarjassa munasolun irrotessa. Muuten ainoa oire on sekopäinen 1-3vrk kestävä panetus, joka on pahentunut vuosi vuodelta. Se tuntuu.

Lähettäjä: antartide 
Päivämäärä:   10.7.25 14:23:05

Tuntuu nipistelynä ovulaatiopuolella, ja halut kasvaa.

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   10.7.25 14:28:43

Tunnen vihlontaa. Itse kuukautiset taas "ei tunnu miltään".

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.7.25 14:32:21

En oo mitään tuntenut yhtään kertaa.

Päivämäärä:   10.7.25 17:10:59

Nuorempana en mutta 40-50v tuli kova kipu. Eihän se kauan kestä mutta todellakin tuntuu, ei silloin voi mitään ihmeempää tehdä. Vaihtelee kummalla puolella mutta samalla kohtaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.7.25 17:21:57

En ole ikinä tuntenut.
Kolme lasta. Ikää 60 v.

Lähettäjä: Rosalia 
Päivämäärä:   10.7.25 17:37:32

Tunnen. Sitä tunnetta on vaikea selittää, mutta se ei ole minulla kivuliasta. Myöskään menkat ei aiheuta minullle lainkaan kipuja ja on muutenkin tosi helpot, niukat ja säännölliset, ainoa oire on parin päivän flunssainen olo ennen vuodon alkua. Olen todella onnekas tässä asiassa! Eniten kierto vaikuttaa minulla mielialoihin. Ikää 30v, ei lapsia.

Päivämäärä:   10.7.25 17:46:57

Tunnen, jomottava toispuolinen kipu. Tosin oma ovulaatio olisi helppo tunnistaa myös ilman alavatsan nippailua.

Lähettäjä: Karkki 
Päivämäärä:   10.7.25 17:49:56

Joo, mutta en joka kierrolla. Pistävä tunne munasarjojen kohdalla, kestää yleensä koko päivän.

Päivämäärä:   10.7.25 20:08:06

Nuorempana tunsin. Oli vähän kuin menkkajomotus.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   10.7.25 20:11:16

En ole koskaan tuntenut. Menkatkin oli kivuttomat jonnekin 25-vuotiaaksi asti, sitten alkoi kovemmat vaivat.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   10.7.25 20:37:08

Ei aiheuta fyysistä oireilua, henkistä sitten senkin edestä. Olen kierron päivät 10-11 kuin kissa pistoksissa: keskittymisvaikeuksia, panettaa, ruoka ei maistu, yöuniksi riittää neljästä viiteen tuntia. Tai no yksi fyysinen oire on, nimittäin liikalyönnit. Päivä 12 onkin sitten mustempi.

Pms-oireet alkavat n. viikkoa ennen menkkoja. Mieli on todella musta, ärähtelen helpommin ja olen myös itkuherkempi (normaalisti en itkeskele). Oviksen hyperin vastapainona pms:n aikaan on hetkiä, kun vaan istun ja tuijotan seinää. Aivoissa ei liiku mitään.

Olen 42v, lapseton, ja oireet ovat iän myötä vain pahentuneet. En muista, että aiemmin olisin tiennyt mitään mistään oviksesta tai pms:stä. Tämä ehkä alkoi tuossa 35v korvilla?
Menkat itsessään ovat hyvin, hyvin runsaat, mutta kivuttomat. En tiedä kumpi on ongelmallisempaa, erittäin runsaat menkat vaiko tämä hormonien vuoristorata.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.7.25 01:02:39

Tunsin ihan 100-varmasti ennen kuin aloin syömään minipillereitä. Tietynlainen kipu tietyssä paikassa ja kirkasta valkovuotoa. Voin sanoa 100-varmasti siksi, että käytettiin pari vuotta varmoja päiviä ehkäisymenetelmänä ja kun sitten haluttiin lapsi, tulin ekasta kierrosta raskaaksi.

Lähettäjä: Lh 
Päivämäärä:   11.7.25 09:00:07

Kyllä. Toispuoleinen kipu alavatsassa. Pahimmillaan särkylääke ja sikiöasento ainoa helpotus. Kipupäivänä ei puhettakaan, että pystyisi edes ajatella seksiä. Lisäksi myös runsasta "kiimalimaa" :D

Lähettäjä: Viola 
Päivämäärä:   11.7.25 09:19:18

Tunnen myös kummalta puolelta munasolu irtoaa. Vihloo ja tuntuu painetta. Lisäksi panettaa ihan koko ajan.

Päivämäärä:   11.7.25 11:53:29

Kyllä. Toispuoleinen kipu alavatsassa, kirkas lima ja olen erittäin äkäinen tuon päivän. Seksi ei tulisi mieleenkään ja muutenkin ihmisten parempi pysyä loitolla tuolloin.

Päivämäärä:   11.7.25 12:08:31

Ikävä kyllä, mulla on käytössä app joka sen kertoo kans ja joka kerta kun tunnen oireet niin katon ja kappas siellä on et tänään ovis. Inhottavin oire on et nykyään tulee ihan älysti limaa sekä sit toisinaan myös hiukan verta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.