Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pätkäpaasto

Lähettäjä: Nälkä 
Päivämäärä:   10.7.25 09:51:23

Usein syön viimeisen aterian klo 15 (±1h) ja aamulla ei ole mikään kiire, vaan syön aamupalan pari-kolmekin tuntia heräämisen jälkeen klo 9-10. Eilen kuitenkin söin vielä iltapalan klo 21 jälkeen ja heräsin aamulla huutavannälkäisenä.

Saman ilmiön olen huomannut monta kertaa, mutta miten selitätte asian? Miksi maha ei huuda ruokaa pätkäpaaston jälkeen aamulla?

Re: Pätkäpaasto

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.7.25 09:56:16

Mulla saattaa tuntua illalla et olis nälkä tai vois syödä jotain, jos oon syönyt vaikka neljän pintaan, mutta aamulla herätessä ei enää ole.

Eilen meni illalla syöminen kasiin, niin odottelen tässä puolta päivää, et pääsee suoraan lounaalle.

Päivämäärä:   10.7.25 10:00:12

Juu, sama. Illalla voi olla vähän nälkä, mutta ei sitten enää aamulla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.25 10:36:55

Nälkä menee ohi kun odottaa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.7.25 11:30:18

Toi oli selitetty jossain niin, että jos menet nukkumaan täyden mahan kanssa niin elimistö/aineenvaihdunta prosessoi yön aikana sitä syötyä ruokaa ja heräät aamuna näköisenä. Mut jos et mene täyden mahan kanssa nukkumaan niin aineenvaihdunta tyhjentelee niitä sun olemassa olevia rasva/läski varastoja. Täytyy kaivaa jostain se juttu, en ole ehkä kirjoitellut oikeilla termeillä mut jotenkin noin :D

Päivämäärä:   10.7.25 11:34:21

"Nälkä menee ohi kun odottaa."

Miksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.25 11:45:01

Varmaan tuosta yllämainitusta syystä. Ravinto otetaan varastoista, kun sitä ei muualta saa.

Lähettäjä: Ginna 
Päivämäärä:   10.7.25 11:58:11

Nälkä tosiaan menee ohi ja näläntunnehan jopa katoaa kokonaan monilta voimakkaasti ruokaa rajoittavilla (esim anoreksiassa). Olen itsekin aikoinani sairastanut ja vaikka olen syönyt nyt noin 10 vuotta jo normaalisti, niin edelleenkään en tunne lainkaan nälkää. Ei kiva!

Päivämäärä:   10.7.25 12:40:24

Aivan.. Tavallaan jossakin nääntymistilanteessa (mitä anoreksiassa aiheutetaan) voin ymmärtää, miksi keho ei halua huutaa ruokaa -mitä hyötyäkään, jos ruokaa ei vain ole. Jännä vain, kuinka nopesti elimistö menee tähän tilaan. Se, että ravinto otetaan hetkellisesti muista varastoista, ei mielestäni ole vielä keholle syy lakata huutamasta, että tarvis hei kipata kupoliin energiaa.

Lähettäjä: Iii 
Päivämäärä:   10.7.25 13:05:45

Nälkä menee ohi odottamalla. Tämä on mulla ainakin myös niin, että kun nälkä tulee, tunne menee oli 15 minuutissa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.7.25 13:27:29

En ole ikinä nälkäinen aamulla - juon kyllä mitä tahansa piristävää. Useimmiten syön noin klo 11 ja 17, ja se riittää, kun en liiku mitenkään paljoa. Itselleni tämä ei ole mikään paasto, vaan normaalia ruokailua, jolla ei liho eikä laihdu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.