Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten miehesi suhtautuu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.25 09:15:43

Jos vaikka aloitat uuden harrastuksen aikuisena, esim soittamaan jotain soitinta. Miten miehesi suhtautuu? Onko kannustava vai heitteleekö vinoja kommentteja? Kehtaisitko soittaa miehen läsnäollessa?

Haluaisin aloittaa soittamisen mutta tajusin ettei se onnistu kotona. En vain voisi, en haluaisi ärsyttää toista. Eli pitäisi hommata myös treenikämppä. Kun lapsi opettelee soittamaan viulua, se on sietämätöntä vingutusta eikä sitä kestä kuunnella mutta lasta toki tuetaan ja kannustetaan. Entä aikuista?

Re: Miten miehesi suhtautuu

Lähettäjä: ella 
Päivämäärä:   10.7.25 09:18:51

Ajattelen, että terveessä parisuhteessa toista kannustetaan. Samaan hengenvetoon täytyy todeta, että uuden soittimen opettelun kuunteleminen voi kyllä olla kamalaa. Ei silti ikinä tulisi mieleen, että vinoilisin puolisolleni. Eikä hänkään ole vinoillut, kun olen opetellut soittamaan kitaraa ja on kehunut myös, kun on huomannut että kehityn.

Onko sulla joku tietty soitin mielessä? Esim. sähköpianolla voisi opetella soittamaan pianoa ilman että koko talo raikaa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.7.25 09:21:58

Sähköpianoa ja sähkökitaraa voi soittaa kuulokkeilla.
No meillä mies ei ole kumpaakaan vaan neutraali siitä väliltä. Toki kyselee jotain ..

Päivämäärä:   10.7.25 09:59:55

Todennäköisesti kommenttoisi jotenkin nauraen ja alentavasti. Oltiin asuttu jonkin aikaa samassa osoitteessa niin valitti mun tavaroista, että miksi niiden piti olla esillä. Omat juttunsa olikin sitten miten sattuu. Tästä kun huomautin niin loppui kommentointi.

Nuorempana sitä halusi myös miellyttää toista enemmän. Nykyään olen tarkempi.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.7.25 10:09:12

Kannustaa. Ja mikään mollaaminen ei kuulu parisuhteeseen, joskus kuka tahansa saattaa sanoa huonon vitsin sopimattomassa tilanteessa mutta jos sillä oikeasti loukkaa toista, niin silloin pyydetään anteeksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.7.25 10:16:30

Kannustaa ja suhtautuu muutenkin positiivisesti kaikkeen.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   10.7.25 10:27:26

Ei se huomais ollenkaan. Eikä ole kotona niin paljoa ettenkö ehtis harjoitella. Se tykkää olla mölyssä.

Itse en kestäis kuunnella. Pitäs sopia ajat. Tai sitten se muu möly pitäs lopettaa, että voison palautua. Tästä syystä en muuta kenenkään kanssa samaan huusholliin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.7.25 10:42:43

Jos oma mies haluaisi aloittaa nokkahuilun soiton, saisi vuokrata treenikämpän. En kestä sitä ääntä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.7.25 11:10:08

Kyllähän kumppania voi tukea ja olla iloinen uudesta harrastuksesta ja silti sopia harjoitteluajat ja kuinka paljon melua kämppään mahtuu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.7.25 11:15:32

En usko, että hän edes huomaisi koko asiaa.
Mutta jos pelkäät metelin ärsyttävän, niin kyllähän sitä voi tosiaan sopia harjoitteluajat. Esim selkeä suunnitelma, soitan puoli tuntia päivässä klo 18-18.30 auttaa toista jaksamaan tai hänhän voi mennä vaikka lenkille silloin.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   10.7.25 11:19:01

Meillä ei varmaan myöskään huomaisi koko asiaa, sillä minun olisi helppo harjoitella silloin, kun ei ole kotona. Sen lisäksi löytyy useampi rakennus jossa voisin treenata rauhassa.

Juu ja en minäkään jaksaisi kuunnella minkään soittimen soittamisen harjoittelua.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   10.7.25 12:58:07

Suhtautuu kaikkeen kannustavasti, kuten tietenkin kuuluukin.

Päivämäärä:   10.7.25 13:01:03

Kannustaa, mutta sanoisi myös jos vaikka se meteli olisi häiritsevää. Hän puuhailee paljon pihalla niin voisin hyvin mekkaloida silloin kun hän ei ole vieressä kuuntelemassa. Ja sama toisinpäin, hänkin voisi meluharrastuksensa harrastaa silloin kun itse olen pihalla :D tykätään molemmat hiljaisuudesta niin taatusti jossain vaiheessa alkaisi ärsyttää jos toinen pitäisi jatkuvasti meteliä pitkiä aikoja putkeen. Mutta helposti saataisiin homma toimimaan niin ettei toinen häiriinny.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   10.7.25 14:23:00

Harrastan hevosia ja mies aina kyselee ja suhtautuu muuten positiivisesti, mutta hevosenhajua ei saisi olla kämpässä yhtään. Vaatteet on kuitenkin pakko kuivattaa saunalla, jos ne ovat kastuneet. Siitä tulee aina vinoilua, että "taas täällä haisee tallilta". Siihen voin todeta, että "keittiön pöydällä on taas joku moponmoottori". :D

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   10.7.25 16:40:33

”Heitteleekö vinoja kommentteja?”

Anteeksi, mutta minkälainen mies se sellainen muka on?

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   10.7.25 17:07:45

Kannustaa. Olen aloittanut kaksi harrastusta, joista toinen on miehen ammatti (juurikin soitin, joka minun soittamana kuulostaa kamalalta) ja toisessa hän on tosi hyvä ja edistynyt (urheilulaji). Silti kannustaa ja rohkaisee minua aloittelijana. Ja aina kehuu, vaikka minun mielestäni ei menisi tarpeeksi hyvin.

Päivämäärä:   10.7.25 19:38:32

Neutraalisti suhtautuu ja saattaa ehkä kysellä jotain.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.7.25 20:51:25

Ei kai tuo kummempia kommentoisi. Eikä ainakaan mollaisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.