Lähettäjä: .
Päivämäärä: 10.7.25 00:24:22
Olen kyllä mielestäni parantunut. Sairaat ajatukset saattavat kummitella joskus taustalla, toisinaan hieman vahvemminkin. Ja mä olen kyllä ollut ihan tosi sairas monta vuotta.
Mutta nykyään ei oikeasti kiinnosta. Ne syömishäiriökummitukset jäävätkin sinne taustalle, koska ei vaan jaksa eikä kiinnosta.
Aika on auttanut, joku kasvaminen omaksi itsekseni, toki rakastava kumppani auttaa mutta pärjäisin ilman häntäkin. Ja kun sanon että aika on auttanut, tarkoitan että sairastuin 15veenä ja nyt nelikymppisenä voin vihdoin sanoa että olen mielestäni parantunut. Toki on ollut jo useampi hyvä vuosi tässä. Olen käynyt terapioissa ym, mutta tuntuu että suurin työ ja oivallus on tullut tehtyä ihan itse. Vähän niinkuin missä tahansa addiktiosairaudessa, tiedän edelleen että voisin valita syömishäiriön aina, mutta valitsen toisin joka päivä.
Vallankumouksellisinta on oikeasti se, että tykkään itsestäni ja kropastani ja arvostan ja kunnioitan omaa ruumistani. En osaa sitä välttämättä sanallisesti selittää, mutta se sellainen itsestään ja elämästään välittäminen kyllä asettaa ne syömishäiriöajatukset ihan tosi tylsään valoon.
|