Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Elämä ilman rakkautta :(

Lähettäjä: Truusennu 
Päivämäärä:   9.7.25 19:18:46

Onko muita joilla ei ole rakastavaa kumppania? Minulla ei ole enkä usko enää vanhana löytävänikään, surettaa usein.

Re: Elämä ilman rakkautta :(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.25 19:23:09

Ei ole, eikä ollut koskaan rakastavia vanhempia edes niin osa minusta ei tiedä mistä jään paitsi ja toinen osa haluaisi epätoivoisesti rakkautta. Parempi olla yksin.

Päivämäärä:   9.7.25 21:12:07

Ei ole. Välillä tuntuu että oon joku avaruusolio jota kukaan ei halua jostain syystä. Introverttina tykkään olla yksin.

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   9.7.25 21:55:55

Mitä nainen tekee siis miehellä?
Miten mies parantaa elämänlaatua?

Yleensä tilanne on se, että mies hyötyy naisesta.

Nainen tuo sosiaalisia piirejä/sukulaisia.
Nainen laittaa kodin.
Nainen synnyttää miehelle lapset joita mies ei tasapuolisesti hoida.
Kun naisella on mies, naisella on ylimääräinen lapsi.
Nainen ottaa tunnetyön harteilleen myös miehen ongelmista.
Riidoissa nainen kuuntelee ja sanallistaa missä voisi olla ongelma.
Se on nainen joka lukee self help-kirjat ja miettii miten hän itse voisi muuttua että mies olisi vähemmän inhottava.
Mies menee suhteeseen naisen kanssa ja kun naisen kanssa sitten on suhteessa, sanoo mies että nainen on aivan liian laiha. Tai aivan liian lihava. Tai että vaatteet on aivan tavalliset, miksei nainen voi olla kuin muut naiset jotka meikkaa ja laittautuu? Jos nainen laittautuu, kysyy mies kenet nainen aikoo vietellä, nainen näyttää sirkuspelleltä. Mies haluaa alentaa naisen jotta nainen pysyisi kotona eikä katsoisi muita. Samalla nainen miettii miten voisi kehua miestä, nostaa hänen itsetuntoa ja nainen valmistelee miehelle pikku yllätyksiä. Kun mies sairastuu, nainen hoivaa, pesee, kokkaa, varaa lääkäriajat ja lääkitsee. Kun nainen sairastuu, mies lähtee tai pettää. "Hyvä" mies vain kylmästi ihmettelee miksei nainen siivoa ja laita samaan tapaan ruokaa kuin ennen.

Mies ottaa, ottaa ja ottaa sekä saa kaiken koska mies vaatii. Nainen taas luopuu, antaa, antaa ja antaa eikä osaa sanoa ei ennen kuin on tyhjä kuori joka on antanut itsestään kaiken.

Taannoin katselin videon jossa todettiin että naiset uskovat rakkauteen. Mies rakastaa. Nainen rakastaa. ME ollaan tässä yhdessä tiiminä! <3 Videossa todettiin että naiset laittakaa haarat kiinni ja katsokaa mitä tapahtuu. Kauanko se miesten "rakkaus" kestää? Se ei kestä kauan. Koska se ei ole rakkautta. Parisuhde on miestä palveleva palvelussuhde.

Rakkaus on asia joka on aidoimmillaan KENEN TAHANSA MUUN kanssa kuin miehen kanssa.

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   9.7.25 22:32:11

Ei ole minullakaan..en ole kokenut todellista rakkautta kenenkään miehen puolesta parisuhteissa. Onneksi sitä on saanut kuitenkin kokea vanhemmilta ja ystäviltä.

Hieman epäilen onko sitä mahdollista edes kokea parisuhteessa, ylempi kirjoitti hyvin ''Rakkaus on asia joka on aidoimmillaan KENEN TAHANSA MUUN kanssa kuin miehen kanssa.''

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   9.7.25 23:19:14

Että tämmöistä miesvihaa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   9.7.25 23:32:06

Niin no, onhan se ihan tutkimuksissa todettu että parisuhde tuo hyvinvointia miehelle, mutta ei naiselle. Nainen on onnellisempi sinkkuna, mies parisuhteessa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.7.25 23:56:22

Parisuhde on miehelle suuri voitto. Naiselle valtava häviö. Nainen antaa ja mies saa.

Lähettäjä: 40v 
Päivämäärä:   10.7.25 00:05:12

Minulla on mutta olen hirveä ihminen ja oikeastaan haaveilen salaa elämästä ilman parisuhdetta. Tuntuu että rakkaus ja parisuhde vain syö jotain energiaa, ja ilman näitä minulla riittäisi elämänhalua ja intohimoa vaikka mihin. Tiedän ettei ole kovin reilua ajatella näin ja että parisuhde täytyy lopettaa ennemmin kuin myöhemmin.
Ja olen rakastanut ja ollut rakastettu (romanttisesti) ihan tarpeeksi mielestäni yhdelle elämälle. Nyt voisin keskittyä muuhun.

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   10.7.25 00:15:22

Mulla on nettirakkaus. Tiedän ettei koskaan tulla tapaamaan mutta ne päivittäiset "lovelovelove" viestit tuo tunteen että joku muka rakastais.
En edes halua oikeaa suhdetta niin tämä on tällähetkellä hyvä.

Päivämäärä:   10.7.25 00:33:56

Miehet hyötyy suhteesta enemmän kuin naiset. Se nyt vaan on osoittautunut olevan omallakin kohdalla näin, vaikka olen hyvien miesten kanssa vain suhteessa ollutkin. Harmittaa myöntää, että ero oli hyvin vapauttava tunne.

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   10.7.25 00:57:50

Kaikki suhteet ja parisuhteet ovat erilaisia. Ihan turha yleistää yhtikäs mitään, vaikka olisikin pettynyt vastakkaiseen sukupuoleen.

Päivämäärä:   10.7.25 01:32:03

Mitenköhän Jonen rakkaudelle kävisi jos nainen laittaisi jalat ristiin.

Lähettäjä: Kielo 
Päivämäärä:   10.7.25 01:35:41

Valitettavasti olen samoilla linjoilla kuin Pirkko. Ja kun katson ympärilleni, näen lukuisia naispuolisia ystäviä onnettomina parisuhteissaan ja he kertovat aivan samankaltaista tarinaa. Ja kyllä, minusta on tullut miesvihaaja, mutta siihen ovat kyllä vaikuttaneet eniten miehet itse.

Lähettäjä: Jeanette 
Päivämäärä:   10.7.25 05:24:01

Täällä yksi, joka tällä hetkellä ilman rakkautta ja tavallaan surullinen siitä. Toivottavasti vielä tulee kohdalle joku, jonka kanssa kemiat kohtaa ja kipinä syttyy. Minun kokemukseni miehistä parisuhteissa on positiivisia, en todellakaan vihaa miehiä. En vaikka suhteita onkin päättynyt syistä X tässä elämäni aikana. Miehet yleisesti ovat tehneet minulle hyvää ja olen ollut kaikista onnellisimmillani aina silloin kun olen ollut parisuhteessa. Pärjään siis kyllä vallan hyvin sinkkunakin enkä tietenkään ottaisi ketä vaan epätoivoisena. Mutta itse koen silti, että rakkaus tuo elämääni onnea ja saa elämän tuntumaan paremmalta ja siksi kaipaan sitä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.7.25 06:11:49

Mulla on ollut onnea rakkaudessa aikaisemmin, mutta nyt viisikymppisenä vain yksi vibat aikaansaanut tyyppi, joka osoittautui narskuksi. Jotenkin ihan sepopäistä koko deittailu nykyään. Oli melkoinen yllätys, miten kieroa kaikki on nyt.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   10.7.25 07:05:38

Ei ystäviltä saa samanlaista rakkautta kuin mieheltä.
Siitä saa ihan erilaista energiaa. :)

Päivämäärä:   10.7.25 09:06:24

Niin, se on kyllä harmi, mitä kaikkea naiset ovat valmiita kestämään "rakkauden" vuoksi. Itse en anna suhteissa yhtään enempää kuin mitä saan. Omaan myös sen verran korkean libidon, että joka kerta kun miestä ei seksipuuhat huvita, annan mielessäni hänelle tasan vuorokauden aikaa hoitaa hommat tai lähden. :D

Lähettäjä: Mitä 
Päivämäärä:   10.7.25 09:36:15

Miksi se nainen on sellaisessa suhteessa, mitä Pirkko tuolla ylempänä kertoo rakkauden miehen kanssa olevan?

Miksi?

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   10.7.25 10:26:13

"Lähettäjä: Pirkko
Päivämäärä: 9.7.25 21:55:55

Mies ottaa, ottaa ja ottaa sekä saa kaiken koska mies vaatii. Nainen taas luopuu, antaa, antaa ja antaa eikä osaa sanoa ei ennen kuin on tyhjä kuori joka on antanut itsestään kaiken."

Sinulla ja lähipiirissäsi on ollut varmasti huonoja suhteita, kun olet noin kyyninen. Vika on tietysti niissä miehissä enimmäkseen, mutta vähän siinäkin, millaisilla kriteereillä alkaa syventää suhdetta miehen kanssa, muuttaa yhteen, hankkii lapsia ym. Kyllä noin kauheat kuvailemasi miehet nimittäin yleensä näyttävät merkkejä omasta halpuudestaan jo varhain, ellei lasketa mukaan ihan lääketieteellisesti aitoja narsisteja (joita siis on vain pieni osa väestöstä). Tälläkin palstalla moni on kirjoittanut, että meni treffeille tai toisille/kolmansille treffeille sellaisen miehen kanssa, joka ei halunnut edes kahvikupposta tarjota kahvilassa, puhui vain itsestään tai laukoi jotain typerää, tai vuodesta toiseen ollaan miehen kanssa, joka ei halua naisesta vaimoa mutta haluaisi tämän kuitenkin synnyttävän miehelle lapsia, ja hurjimmat jopa tekevät niitä lapsia ja sitten edelleen odottelevat kosintaa. Tässä nainen halpuuttaa itseään sen sijaan, että laittaisi ajoissa pelin poikki.

Törppöjä miehiä tulee olemaan aina, kaikkia ei mitenkään saa karsittua pois, mutta suuressa kuvassa useimpien miestenkin käytös muuttuisi, kun naiset pitäisivät korkeampia kriteereitä. Isovanhempiemme aikaan harva oletti, että naisen saa paikalle sormia napsauttamalla (niin kuin nykyajan Tinderissä) ja että sitä naista voi pyöritellä mielensä mukaan, ehdottaa friends with benefits -suhdetta ja ylipäätään vain ottaa eikä antaa mitään sitoutumatta mihinkään. Varmasti silloinkin oli näin tekeviä miehiä, mutta uskon, että nykyään on enemmän, koska kulttuuri on muokkautunut siihen suuntaan, että naiset antavat ja antavat eivätkä pidä rimaa riittävän korkealla tai uskalla sanoa riittävän ajoissa, että ovi on tuossa. Erityisen helposti tämä käy nuorten naisten kanssa, kun ollaan epävarmempia ja elämänkokemusta ei vielä ole paljon.

Ja sitten on tietysti se, että pojat oppivat tapansa aina jostain. Millainen oli pojan isän antama malli? Miten isä kohteli omaa vaimoaan pojan nähden? Puhumattakaan kaikista malleista, mitä netin kautta nykyään saa (Andrew Tatet ym.).

"Taannoin katselin videon jossa todettiin että naiset uskovat rakkauteen. Mies rakastaa. Nainen rakastaa. ME ollaan tässä yhdessä tiiminä! <3 Videossa todettiin että naiset laittakaa haarat kiinni ja katsokaa mitä tapahtuu. Kauanko se miesten "rakkaus" kestää? Se ei kestä kauan. Koska se ei ole rakkautta. Parisuhde on miestä palveleva palvelussuhde."

Entäpä jos mies päättäisi vastaavasti lakata esim. koskettamasta naista? Ei enää suudelmia, halauksia, sylissä pitämistä tai muutakaan. Eikö tulisi hyljeksitty olo? Minulle ainakin tulisi. Ei se nyt sitä tarkoita, että rakkaus noin vain loppuu, mutta kyllä se olisi ongelma. Nyt on hyvä muistaa, että varsinkin monelle miehelle seksi oman kumppanin kanssa on ihan oikeasti ja aidosti läheisyydenosoitus, ja jos nainen lopettaa seksin noin vain ilman selkeää syytä, se voi miehestä tuntua siltä, että nainen ei enää rakasta häntä ja suhde vetelee viimeisiään. Ja vaikka en ole mies, kyllä se minustakin siltä tuntuisi. Rakastavassa suhteessa on vaikea ajatella seksiä jonain asiana, jota toinen antaa ja josta toinen hyötyy ja että seksi tekee suhteesta jonkinlaisen palvelussuhteen. Jos se sellaiselta tuntuu, suhteessa on muutenkin perustavanlaatuisesti jotain vikaa.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   10.7.25 10:32:34

Se, mitä piti vielä loppuun kirjoittaa, on se, että Pirkon kuvailema suhde on aina huono suhde. Kaikki suhteet eivät kuitenkaan ole huonoja. Hyvässä suhteessa nainen saa aivan yhtä paljon kuin mieskin. Hyvä mies tekee kaikkensa naisensa onnen eteen ja pitää elämänsä ykkösprioriteettina suojella tätä ja tehdä tämän elämästä mukavaa. Näitä hyviä miehiä on olemassa, vaikka oikeaa matchia ei ole aina helppo löytää.

Ja kun sanoin, että missä ovat olleet isät, kun heidän piti opettaa poikiaan hyviksi miehiksi, niin yhtä lailla voi pohtia, millaista mallia itse näytätte pojillenne ja tyttärillenne. Oletteko itse suhteessa kelvottoman miehen kanssa ja vain huokaisette syvään tyttären nähden, kun isä on jälleen kerran törppö? Lapset ymmärtävät vanhempiensa parisuhteen dynamiikasta yllättävän paljon jo nuorina ja monesti ottavat siitä mallia.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   10.7.25 10:41:04

"Rakastavassa suhteessa on vaikea ajatella seksiä jonain asiana, jota toinen antaa ja josta toinen hyötyy ja että seksi tekee suhteesta jonkinlaisen palvelussuhteen. Jos se sellaiselta tuntuu, suhteessa on muutenkin perustavanlaatuisesti jotain vikaa."

Se, mitä se seksi on ja kuinka sitä päädytään harrastamaan viittaa parisuhteen laatuun. Nähtäväksi jää, ymmärtääkö mies tämän. Hän luulee, että seksittömyydellä testataan hänen sitoutumistaan. Mikä sinällään on totta, mutta muuttuuko suhde seksittömyydellä?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.7.25 10:53:12

Naisena seksittömyys on aina seurausta jostain muusta. Esimerkiksi jonkin riidan jälkeen ei tee mieli, jos ei olla puhuttu asioita selväksi. Ei voida puhua tunteista, eikä haluta ylipäätään keskustella pitkässä suhteessa tulevaisuudesta. Lisäksi työstressi ja muut perheeseen liittyvät isot huolenaiheet eivät saa haluamaan seksiä. Tässä vaiheessa jos toinen valittaa seksin puutetta, tulee olo, että on toiselle vain se reikä johon voi lykkiä. Todella alentavaa muka "rakastavassa" suhteessa ja vie ne viimeisetkin halun rippeet.

Jos toinen välittää toisesta, oli mies tai nainen, niin silloin pitäisi kyllä ymmärtää osoittaa sitä välittämistä jollain muullakin tavalla kuin sillä seksillä. Etenkin vaikeassa elämäntilanteessa.

Klassinen on se, että mies havahtuu ongelmaan vasta sitten kun seksi loppuu, vaikka ongelma on ollut taustalla kokoajan. Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä ajattelemaan vähän eri näkökulmista, ja miettiä sen suhteen luomaa kokonaisuutta.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   10.7.25 10:56:55

Olisipa tässä keskustelussa mies, joka kykenisi selittämään miehen näkökulman. Tällaista ei taida olla olemassakaan, koska miestä ja naista on kovin vaikea sovittaa yhteen...

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   10.7.25 10:57:19

Usein käy niin, että mies kohtelee naista huonosti, minkä seurauksena sekstailu hyytyy, siitäkös mies kimpaantuu, kohtelee naista vielä huonommin, koska ei saa, siitä nainen kimpaantuu lisää, ja kierre on valmis.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.7.25 11:06:45

Ja vaikka sanotaan, että miehet osoittavat läheisyyttä seksillä ja naiset taas keskustelemalla. Niin jos seksiä harrastetaan jotta mies voi tuntea olonsa suhteessa hyväksi, muttei kuitenkaan suostu puhumaan naisen kanssa niin nainenhan siinä jatkuvasti joustaa omista tarpeistaan.

Jos nainen ei haluakaan enää harrastaa seksiä, niin se on se merkki siitä että suhde vetelee viimeisiään... Niinpä tietysti. Eli ei toimi toisinpäin.

Lähettäjä: Truusennu 
Päivämäärä:   10.7.25 11:11:47

Olen siis aloittaja itse, heteromies.

Lähettäjä: O/ 
Päivämäärä:   10.7.25 12:35:54

Arvasin tekstistä heti, että aloittaja on mies.

Sitten tuli ketju miesten haukkumista parisuhdekelvottomiksi.

No olen heteronainen ja minulla on kymmenien vuosien rakkaussuhde avioliitossa ihanan miehen kanssa. Ilot ja surut on koettu ja kestetty. Vaikka oma liittomme sai alkunsa ollessamme nuoria uskon vakaasti, että iästä riippumatta voi oikean rakkauden löytää.

Vanhempana se on toki vaikeampaa, kun kun omat elämät eivät ole niin helposti yhdistettävissä. Toisaalta elämänkokemus voi tuoda ymmärtämystä ja arvostusta suhteeseen.

Useimmat nuorina aloitetut liitothan päätyvät katkeraan eroon ja usein kärsimään jäävät myös lapset. Oman kokemukseni mukaan suurin syy on se, että naisen biologinen kello ajaa perheen perustamiseen, mutta mies ei olekaan siihen arkeen valmis. Ei siinä kannattaisi syytellä ketään, mutta niin vain yleensä käy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.