Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Deitti ei käytä pilkkuja

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.7.25 16:09:16

Mitä mieltä olette, heitänkö hanskat heti tiskiin? Ei olla kirjoiteltu paljoakaan, mutta ei siis käytä pilkkuja ollenkaan. Muutoin ihan ymmärrettävää ja suurin piirtein oikein, mutta kaikki samaan pötköön. Onks tää joku välinpitämättömyys asia, vai eikö tosiaan osaa..

Re: Deitti ei käytä pilkkuja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.7.25 16:11:55

Pilkut on naisille ja homoille.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.7.25 16:13:00

Häiritsisi todella paljon. Ei jatkoon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.25 16:14:49

Kyllä minua ärsyttäisi enkä varmaan jatkaisi suhdetta ellei se olisi todellakin ainoa asia joka arveluttaa tai ärsyttää.

Päivämäärä:   9.7.25 16:16:32

. , yrititkö sarkasmia kommentillasi? :)

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   9.7.25 16:17:56

Mulla ei kyllä menisi jatkoon.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   9.7.25 17:24:42

Jos viestien sisältö ja kieli olisi muuten hyvää, tämä yksittäinen virhe ei haittaisi. On pahempaa, jos toisella ei ole oikein mistään mitään sanottavaa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   9.7.25 17:26:31

Mua haittaisi todella paljon! Sama jos kirjoittaisi aina työ päivä, loma matka jne.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.7.25 17:27:06

Minä kirjottelin yhen miehen kans joka laitto joka asian huumorilla ja paljon nauruhymiöitä. En sitte yhteen viestiin enää keksinyt mitä vastaan niin kirjottelu loppu siihen paikkaan. Huumori on tietenkin tärkeä asia mutta ei ihan alussa ja joka asiassa.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   9.7.25 17:29:44

Häiritsee tosella paljon. Kirjoitustyyli kertoo paljon. Onko sillä oikeastaan väliä, osaako vai välittääkö? Kumpikin kertoo nounounou.

Päivämäärä:   9.7.25 17:43:20

Mietin että jos on lukihäiriötä tms.. aika moni tutuistani on huonoja kirjottajia esim. Whats appissa, mutta kasvotusten fiksuja ja hauskoja tyyppejä. Hymiöitä käyttää maltilla ja "oikeissa" väleissä. Tosin pidempiä viestejä ei ole kirjoiteltu, kun ei huvita tuntemattomalle kertoa itsestäni kaikkea..noh kai se on vaan tavattava face to face. On ne hyvätkin kirjoittajat tuottaneet tavatessa pettymyksen, että syteen tai saveen sitte

Lähettäjä: Pansku 
Päivämäärä:   9.7.25 17:43:53

En ihmettele että vanhojapiikoja riittää.

Päivämäärä:   9.7.25 17:51:37

Pansku, kummasti naiset löytävät ennemmin parisuhteen kuin miehet.

"Perhebarometrin mukaan 18–29-vuotiaista naisista 37 prosenttia ei ole parisuhteessa. Samanikäisten miesten kohdalla sinkkujen osuus oli huomattavasti suurempi: 61 prosenttia tämän ikäluokan miehistä ei ollut parisuhteessa."

Lisäksi naiset ovat sinkkuuteen useammin ihan tyytyväisiä ja esimerkiksi eronneet tai puolison kuoltua ei välttämättä edes haluta uutta kumppania. Miehillä tilanne on päinvastoin, miehet ovat tyytymättömämpiä sinkkuuteen kuin naiset.

Päivämäärä:   9.7.25 17:52:17

En sietäisi edes kaverilta tuollaista.

Päivämäärä:   9.7.25 18:24:49

Pilkkujen puute on puhekielisessä tekstissä minulle vielä ihan ok, mutta jos ei pilkkujä EIKÄ pisteitä, niin se on ehdoton ei. Yllättävän paljon näkee tällaisia kirjoitteilijoita.

Esimerkiksi suomi24 treffipalstalla tulee jatkuvasti viestejä tyyliin "moi kuulostat kivalta haluutko jutella voisin näyttää sulle mistä tykkään ;)". Ja sitten ihmetellään kun ei saa vastauksia.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.7.25 19:13:10

Mulle toi olisi aika huono juttu. Valitettavasti huono äidinkielen taito antaa itselleni kuvan jotenkin yksinkertaisesta tyypistä. En sellaista halua parisuhteeseen.

Ja kyllä, mulla on kavereita, joilla on lukihäiriö. Silti he osaa kirjoittaa oikein ja käyttää välimerkkejä. Yksi heistä on äidinkieltään muun kielinen ja silti osaa kirjoittaa suomea oikein.

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   9.7.25 20:27:33

Kyllä mullakin on pilkkusäännöt välillä hukassa, mutta käytän mä niitä silti. Jos tekstistä säännöllisesti puuttuu kaikki pilkut ja pisteitäkin on ohuenlaisesti, niin ei jatkoon. Täysin välimerkitön teksti antaa kirjoittajastaan tyhmän kuvan, vaikka ihminen olisikin oikeasti fiksu. Paitsi että fiksu osaisi käyttää niitä välimerkkejä, ellei ole lukihäiriö...
Niin kiire ei pitäisi kenelläkään olla, ettei ehtisi naputella jotain välimerkkejä johonkin väliin. Siitä tulee sellainen fiilis, ettei kirjoittaja arvosta lukijaa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   10.7.25 08:13:15

Itseäni häiritsee räikeät kirjoitusvirheet. Silti olen ollut nyt 4 vuotta yhdessä miehen kanssa, joka ei osaa yhdyssanoja. Päätin tutustua mukavaan ihmiseen kirjoitustaidosta huolimatta. Hän ei tule koskaan oppimaankaan, koska ei välitä siitä. Toisista ihmisistä taas välittää siitäkin edestä.

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   10.7.25 08:48:00

Mun piti oikein avata omasta Whatsappistä pari ryhmäkeskustelua, missä on miehiä ja naisia monenlaisista taustoista ja kirjoitustyyli hyvinkin rentoa. Katsoin, onko siellä pilkkuja ja olihan siellä äkkiseltään kaikissa viesteissä, jotka niitä kaipasi! Varmasti siis häiritsisi minuakin, jos deitti ei käyttäisi ollenkaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.7.25 09:06:12

No ei häiritsisi yhtään. Enemmän häiritsisi hankala luonne, alkoholismi, kiroilu, työttömyys, pahanhajuisuus, tupakointi, ajokortittomuus, eläinvastaisuus, ilkeys, mielenvikaisuus, käytöstavattomuus, hermoheikkous, huumeiden käyttö, väkivaltaisuus, asunnottomuus, kyvyttömyys laittaa syötävää pöytään, kyvyttömyys siivota jälkensä, inceliys, rasistiset ajatukset, takakireys, piereskely julkisilla paikoilla, hissikammo, ajokortittomuus, häntäheikkiys, likaiset vaatteet, pahanhajuinen hengitys ja huonot hampaat, sukupuolitauti, nuuskaaminen, peräkammarimaisuus, äidinpoikamaisuus, kypsymättömyys ja ajamaton parta.

Pilkkuja ei tarvii käyttää kuin alushousuissa.

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   10.7.25 09:11:06

Tarkoitit varmaan: "Enemmän häiritsisi hankala luonne alkoholismi kiroilu työttömyys pahanhajuisuus tupakointi ajokortittomuus eläinvastaisuus ilkeys mielenvikaisuus jne."

Lähettäjä: Humanisti 
Päivämäärä:   10.7.25 09:11:17

Kieltämättä mun raksamies-mies hurmas mut ihan sillä, että oli paras miespuolinen viestien kirjoittaja ikinä. :) Itsehän en enää viesteissä jaksa välimerkkejä käyttää lainkaan, pelkkiä hymiöitä vaan. Ei ole koskaan tullut välimerkkisääntöjä edes opeteltua, vaikka tutkinto kielitieteistä löytyykin :D

Päivämäärä:   10.7.25 09:25:54

Mäkin tuun aivan epätoivoiseks, kun psykiatrit, juristit jne eivät vissiin oo koskaan kuulleetkaan mistään yhdyssanoista tms. Siksiköhän mäkin jätän väliin pilkkuja pois etten kuulostaisi joltain yli-ihmiseltä näitten joukossa.

Päivämäärä:   10.7.25 09:57:19

kaikinpuolin muuten huipputyyppi saa siis kenkää koska ei osaa pilkuttaa? omg.

Päivämäärä:   10.7.25 09:59:30

>ei naiset ole pinnallisia

Päivämäärä:   10.7.25 10:13:00

Tämä on joku naisten juttu, että häiriinnytään pilkuttomuudesta ja yhdyssanavirheistä. Ja somen myötä ilmiö on pahentunut tai jopa vasta ilmaantunut.

Itse näin vanhempana äidinkielenopettajana asian toki huomaan, mutta en anna sen kyllä vaikuttaa lopulliseen kuvaan ihmisestä. Onnettoman kirjoitustyylin takana voi olla mitä miellyttävin ihminen! Näin varsinkin miesten kohdalla (sori miehet)...

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   10.7.25 10:17:05

Mun puoliso tekee paljon yhdyssanavirheitä ja minusta on hauskaa sivaltaa aina takaisin viestillä että yHdYsSaNatTT!!!!! Joskus luulen että tekee kiusallaan virheitä että saa härnätä :D

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   10.7.25 10:22:34

Hei, tiessäkin on mutkia (joita neuroepikset ei nää), joten ei se pelkkä pilkuttomuus fusuja anna, vaan siihen liittyvä välinpitämättömyys muissakin asioissa.
Itsekin kirjoitan välillä mitä sattuu. Se liika pilkutuskin on pahasta. Yksi kaverini pilkuttaa ajatuksia ja mä putoan kärryiltä, kun mietin mikä järki tuossa virkkeessä oli.

Päivämäärä:   10.7.25 10:24:01

Naiset on kyllä perseestä.

Lähettäjä: Okkkk 
Päivämäärä:   10.7.25 10:37:30

Ei haittaa, suomen pilkkusäännöt on aika typerät

Lähettäjä: Okkkk 
Päivämäärä:   10.7.25 10:46:54

Mun puoliso kirjoitti näin....aina jokavälin... koki että ajatus jatkuu... Sain opetettua että... aina kun laittaisi ... laittaakin .

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.7.25 11:05:09

Huomasitteko, että teidän omissa viesteissänne on lukuisia pilkku- ja kirjoitusvirheitä?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.7.25 13:03:45

Laita se Helsinkiin/pk seudulle ajamaan niin oppii köyttämään vilkkua.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.7.25 13:14:44

Haha se olikin pilkkuja ..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.