Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiukset auki häihin?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.7.25 14:22:39

Onko hirveä moka mennä pitkät hiukset auki häihin? Kiharaa osaan laittaa, mutta en mitään hienoa nuttura- tai lettikampausta.

Re: Hiukset auki häihin?

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   9.7.25 14:23:26

Riippuu pukukoodista.

Päivämäärä:   9.7.25 14:24:25

Pukukoodia ei annettu kutsussa. Perinteiset maalaishäät oletettavasti tulossa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   9.7.25 14:30:16

Aivan hyvin voi. Katsot vain, että hiukset ovat siististi (juuri kammatut ja lakkaakin voi suihkauttaa, että pysyvät sileämmin, tai sitten voit laittaa niitä kiharoita).

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   9.7.25 14:34:33

No tottakai voi, älä edes tuollaisia kysele! Jopa linnan juhlissa näkyy porukkaa tukka auki vaikka sinne se ei kyllä iltapukujen kanssa ole ok.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.25 14:44:37

Kokeileppa läpivetolettiä! Minäkin onnistuin siinä, joten on helppo, mutta kumminkin vähän jotain extraa. Youtubesta löytyy ohjevideoita.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   9.7.25 14:50:52

Saa olla auki, monilla morsiamillakin on.

Kunhan se on kampaus eikä sellainen heräsin 5 minuuttia sitten.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   9.7.25 14:52:00

Se ei ole etiketin mukaista, jos sitä tarkoitit. Jos osaat kiharaa laittaa, niin varmaan osaat ponnarinkin tehdä. Tupeeraat päällistä vähän kuohkeammaksi, teet ponnarin melko ylös takaraivolle ja käytät kiinnitykseen kumilenkin lisäksi jotain koristeellista solkea. Ei vaadi sen enempää.

Jos haluat nutturaa kokeilla, niin tee ensin ponnari, sitten letitä hiukset löysähkölle letille ja lopulta kierrä letti nutturaksi keskeltä ulkonevana kehänä. Letittäminen pitää hiukset kasassa, jolloin nutturan kiinnitys on helpompaa. Ja tarpeeksi löysän letin kanssa saat letin pään survottua piiloon nutturan alle. Sitten vaan miljoona hengetöntä pinniä kiinni ympäri lettinutturaa, niin kyllä se kasassa pysyy.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   9.7.25 14:54:58

Minä en edes tiennyt, ettei saa jättää hiuksia auki :O Melkein aina on hiukset auki ja pinneillä/hiuspannalla vain ohjattu kasvoilta pois.
Näköjään sitä kaikkea oppii, kun vanhaksi tulee.

Päivämäärä:   9.7.25 15:01:50

"Se ei ole etiketin mukaista, jos sitä tarkoitit."

Jos pukukoodina on iltapuku (mikä on harvinaista suomalaisissa häissä) niin silloin hiukset auki on etiketin vastaista, ei muuten.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.7.25 15:23:28

Voit hyvin olla hiukset auki. Olen tänä kesänä ollut kaksissa häissä ja monilla oli hiukset auki, et erotu joukosta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.7.25 15:57:05

Auki olevat hiukset ovat aina vähän epäsiisti. Oli sitten mitä kiharaa tahansa. Nykyään se tosin on melko yleinen tapa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.7.25 16:01:22

... , ei auki olevat hiukset epäsiistit ole, jos leikkaus on kunnossa, hiukset hyväkuntoiset ja puhtaat. En esimerkiksi Riikka Purran hiuksia kuvailisi sanalla epäsiisti, pikemminkin päinvastoin.

Päivämäärä:   9.7.25 16:02:54

Totta kai voi! Mulla aina ollut ja monella muullakin eri häissä. Ei kukaan mieti sitä. Kaikki keskittyy aina morsiammen kauniiseen mekkoon, meikkiin ja hiuksiin. Jos omat häät niin mene kampaamolle tekemään hienot hiukset, normaalit auki olevat hiukset morsiammella voi olla vähän tylsät.

Lähettäjä: Jaha 
Päivämäärä:   9.7.25 16:11:22

Minulla on juurikin sellainen Riikka Purra -kampaus, sillä hiuksesi eivät vain kasva. Johtunee jatkuvasta vitamiinien puutteesta, joka taas johtuu sairaudestani. Hiukset pidän kuitenkin aina kuosissa, eli leikkuutan usein. Ei näin lyhyisiin liukkaisiin hiuksiin ole edes kampaaja kampausta saanut koskaan tehtyä. Olen vain laittanut yöksi letit. Tulee tosin silloin epäsiisti. Auki olisivat siistimmät.

Päivämäärä:   9.7.25 16:50:09

Kiva että täällä näin moni näyttää vihreetä valoa! Ja ei tosiaan ole omat häät, sillon menisin kyllä kampaajalle mut toisten häiden takia viitsi maksaa vähintään 50 euroa mitä nykyään pikakampauksetkin maksaa pitkille hiuksille.

"Jos haluat nutturaa kokeilla, niin tee ensin ponnari, sitten letitä hiukset löysähkölle letille ja lopulta kierrä letti nutturaksi keskeltä ulkonevana kehänä. Letittäminen pitää hiukset kasassa, jolloin nutturan kiinnitys on helpompaa. Ja tarpeeksi löysän letin kanssa saat letin pään survottua piiloon nutturan alle. Sitten vaan miljoona hengetöntä pinniä kiinni ympäri lettinutturaa, niin kyllä se kasassa pysyy."

Tää ja aiemmin mainittu läpivetoletti ei vaan sovi mulle, mulla hiusraja menee tyhmästi ohimoilta terävinä kolmioina ja taakse kammatut hiukset saa mut näyttämään jumppamaikalta eikä siltä että oon juhliin menossa :D Kampaaja osaa tehdä kampauksen mulle niin ettei noi kaljut alueet korostu, mut ite en osaa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   9.7.25 16:58:44

Hyvin voit laittaa hiukset auki oli ne minkä pituiset hyvänsä. Mieluummin hiukset auki kuin itse tehty suttuinen nuttura, letti yms. Kaikki eivät ole kaumpauksien tekijöitä ja jos ei osaa oikeasti tehdä siistiä kampausta niin paljon parempi hiukset auki.

Muutenkin mielestäni monille pitkätukkaisilla naisilla nimenomaan hiukset auki tulee paljon juhlallisempi ilme kuin hiukset kiinni sillä moni arjessa pitää hiuksia nutturalla, ponnarilla yms.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.7.25 17:21:06

Jaa, minä menen aina kaikkiin juhliin hiukset auki. Yleensä kiharran tukan.

Kiinni olevat hiukset eivät sovi minulle mielestäni ollenkaan enkä tunne oloani mukavaksi niin. Joku perus ponnari taas on ainakin itselleni se lookki, jolla menen esim. salille, eli ei sellaista häihin :D

Päivämäärä:   9.7.25 17:44:50

Ei, ei ja ei.

Kun pitkät hiukset ovat täysin auki, on se epäkohteliasta ja etikettivirhe siinä missä crocsit ja huppari. Kertoo siitä, että juhliin ei ole jaksanut panostaa.

Hiusten ei tarvitse olla kokonaan kiinni, vaan esim. pari koristeellista pinniä tai koristeellinen panta riittää siihen, että hiukset on laitettu. Osan hiuksista voi myös vetää ohimoilta taakse ja jättää muut auki tai tehdä pienen sivuletin.

Lyhyissä hiuksissa taas korostuu malli. Polkkapituiset hiukset tulee olla mallin mukaiset ja föönatut niin että latvat sojottavat samaan suuntaan. Itsellä esim. föönaamaton polkka olisi karmean näköinen, mutta kun latvat taivuttaa sisään päin onko ilme tyylikäs ja huoliteltu.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.7.25 17:57:22

"Kun pitkät hiukset ovat täysin auki, on se epäkohteliasta ja etikettivirhe siinä missä crocsit ja huppari. Kertoo siitä, että juhliin ei ole jaksanut panostaa."

No ei todellakaan ole, jotain rajaa nyt :D jos iltapukua vaaditaan niin sitten pitäisi olla kampaus, mutta harvoissa häissä enää edes on vaatimuksena iltapukua. Samojen vanhojen pölyttyneiden sääntöjen mukaan häihin ei kai saisi mennä ilman sukkahousuja - naurettavaa, koska kesäkuumalla säännössä ei ole mitään järkeä.

Siistit, pitkät hiukset esimerkiksi kiharrettuna ei ole mitenkään verrattavissa crocseihin tai huppareihin.

Päivämäärä:   9.7.25 18:04:53

Jos kuninkaallisille juhlaillallisille voi mennä hiukset auki, miksi suomalaisiin kesähäihin ei voisi? Harvat suomalaiset häät ovat niin hienot, että pukukoodi vaatisi juhlakampausta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.7.25 18:08:01

Tietysti voi mennä.

Päivämäärä:   9.7.25 19:15:42

Voi vtun pukukoodit ja etiketit.

Onneksi tämmösiä juhlia on nykyään harvoin. Eihän niihin osaisi edes tukkaa laittaa oikein saati hankkia oikeanlaista alusasustoa, niihinkin on varmasti joku koodi ja etiketti.

Päivämäärä:   9.7.25 23:49:00

"Muutenkin mielestäni monille pitkätukkaisilla naisilla nimenomaan hiukset auki tulee paljon juhlallisempi ilme kuin hiukset kiinni sillä moni arjessa pitää hiuksia nutturalla, ponnarilla yms."

Jep. Hiukset kiinni on sellainen arkinen pikaratkaisu. Hiusten auki jättäminen vaatii vaivaa ja antaa kuvan, että hiukset on laitettu.

Lähettäjä: Hp 
Päivämäärä:   10.7.25 07:53:13

Ja mä kun olen aina avannut hiukset juhliin, että pitkät hiukset ovat edes joskus auki. Tietty ne pitää myös laittaa, taivuttaa tai kihartaa tms.

Päivämäärä:   10.7.25 08:08:03

"Auki olevat hiukset ovat aina vähän epäsiisti."

Kyllä se näin tuppaa olemaan.
Valokuviin hetkeksi stailatut hiukset on aivan eri asia kuin auki olevat hiukset muutaman tunnin juhlimisen jälkeen. Homssuiset niistä tulee illan myötä väkisinkin.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   10.7.25 09:33:47

"Hiusten ei tarvitse olla kokonaan kiinni, vaan esim. pari koristeellista pinniä tai koristeellinen panta riittää siihen, että hiukset on laitettu."

Tämä on hiukset auki olemista.

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   10.7.25 10:21:38

Vähän homssuisia suurin osa häistä muutenkin on, varsinkin illan edetessä että ne vähän homssaantuneet hiukset sopii ihan hyvin sinne sekaan

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.