Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei kannata kaivaa verta nenästä

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   9.7.25 10:44:24

Viime päivinä tuo lause on pyörinyt paljon mielessä. Että kuinka totta se onkaan ja kuinka ihmisillä pitäisi olla vähän vastuuta tekemisistään.

Esimerkiksi oma narsistinen puoliso alkoi painostaa minua heti työmatkalta saavuttuani ties mihin maalaus-, siivous jne hommiin, vaikka tietää miten raskas työmatka oli ja kuinka paljon olen joutunut muutenkin tekemään viime aikoina ylitöitä. (Vertailun vuoksi, hänellä kestää aina 2-3 viikkoa saada edes matkalaukku purettua, minä purin vielä ensimmäisenä iltana klo 23 saapuessani ja vein matkalaukun varastoon jne).

No, kävi ilmi, että jaksamisellani ei ole hänelle mitään merkitystä. Käy koko ajan painostamassa ja vaatimassa mitä haluaisi minun tekevän, luettelee jotain omia mitättömiä tekemisiään (valitsee aina helpoimmat ja kivoimmat jutut, jättää ikävämmät minulle). Nyt kun hän on lomalla, niin on ilmeisesti kokenut jonkun siivousinnostuksen. Yleensä elää kuin sika ja minä hoidan roskat, tiskit, pyykit, imuroinnin, perustarvikkeet kotiin jne. Mutta nyt, sillä sekunnilla kun HÄN haluaa ja jaksaa niin minunkin pitäisi olla aamusta iltaan huhkimassa hänen keksimiään töitä (joilla ei ole mikään kiire). Vaikka oma lomani ei ole edes alkanut.

Jotenkin tuon kalloon ei tunnu uppoavan, että jos toinen ei kertakaikkiaan jaksa, niin hänen painostuksensa ei siinä auta. Kerroin, että jos oikeasti uuvun, niin voi joutua hoitamaan kaiken yksin. Ei resonoi, painostaa vaan. Ja vaatii minua tekemään "edes" sitten koko lomani. Uhkailee erolla :D

Lopulta omakin pinna paloi, vaikka yritän olla antamatta narsistille mitään reaktioita. Huusin naama punaisena mitä hänestä ajattelen. Nyt sitten uhriutuu ja pitää mykkäkoulua, mutta nyt en suostu tähän asetelmaan. Turha leikkiä uhria kun on itse kaivanut verta nenästään minkä ehtii!

Ja kyllä, eroan heti kuin mahdollista. Kaikki ei todella aina ole niin kuin miltä ulkopuolelta näyttää, tuokin leikkii marttyyria ja kulissit on oltava kunnossa. Totuus kodin seinien ulkopuolella jotain ihan muuta...

Re: Ei kannata kaivaa verta nenästä

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   9.7.25 10:47:38

Pidä tuo kultakimpale visusti itselläsi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.7.25 10:50:28

Lähettäjä: no
Päivämäärä: 9.7.25 10:47:38

Pidä tuo kultakimpale visusti itselläsi.

Lähettäjä: Make 
Päivämäärä:   9.7.25 11:04:48

Aloittajan puoliso on kuin meikäläisen exä, joka aina kertoi niistä hommista joita HÄNEN oli PITÄNYT tehdä. Ja ne oli pääosin hänen harrastukseensa liittyviä juttuja.

Päivämäärä:   9.7.25 12:58:02

Olipas outoja pari ensimmäistä kommenttia -sanoinhan hankkiutuvani tästä kimpaleesta eroon heti kuin mahdollista.

Make, tuo on todella tyypillistä tällekin: hokee vuosikausia mitä pitäisi tehdä, mutta mitään ei saa tehtyä. Minun taas olisi pitänyt saada tehtyä kaikki jo viime viikolla...

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   9.7.25 13:05:25

Jos siinä kuitenkin on hyviä puolia (pukeutuu hyvin), voihan seurustelu jatkua niin, että teillä on omat asunnot.

Mielenkiinnosta: miten tuo reagoi, jos vain kylmästi ja huutamatta ilmoitat, ettet nyt ekaan kolmeen päivään tee yhtään mitään, ja käsket poistua toiseen huoneeseen häiritsemästä?

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   9.7.25 13:16:29

Oletko muuten sanonut sille, että on narsku? Miten reagoi?

Päivämäärä:   9.7.25 14:00:34

Tietää kyllä olevansa narsku, vaikka ei myönnä sitä ääneen. Voi alkaa sönköttää esim. sitä narskujen "kaikilla on ihmisarvo" (mistä ne edes keksivät sen, etenkin kun eivät kohtele muita kuten muilla olisi ihmisarvo). Jos huudan kunnolla ja vaadin saada olla rauhassa, hänen pitää kuitenkin saada se viimeinen sana ja sitten alkaa mykkäkoulu -joka voi hänen mielestä loppua vasta kun MINÄ pyydän anteeksi. Tällä kerralla aion kuitenkin todeta, että ei kannata kaivaa verta nenästä :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.25 14:11:31

Narsistit harvoin tietää käyttäytymisensä. Siksi he eivät voi edes hankkia apua, koska terapiasta ei tule mitään kun yrittävät vaan manipuloida terapeuttia. Olen tämän kuullut psykologilta. Saattavat tajuta olevansa narsisteja mutteivät ymmärrä että se on paha asia.

Toivottavasti asiat järjestyy ja voit erota mahdollisimman nopeasti

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   9.7.25 14:27:03

mä, parisuhteesta pääsee eroon välittömästi kun vaan haluaa!

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   9.7.25 16:44:46

"mä, parisuhteesta pääsee eroon välittömästi kun vaan haluaa!"

-Kyllä, jostain seukkailusta, jossa molemmat asuu vielä vanhemmillaan. Kerroppa ihmeessä miten saat yhdessä asuvasta puolisosta erotessasi välittömästi järjestettyä samalla siunaamalla asunnon, muuttoauton ja omaisuutesi pakatuksi? Jos puoliso käyttäytyy hankalasti parisuhteessa ollessaan, se harvemmin helpottaa eron myötä. Aloittajan ei kannata kaivaa verta nenästään, mahdollisesti kirjaimellisesti, katkomalla suhdetta välittömästi ennen oman asunnon varmistamista.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   9.7.25 17:31:25

Älä huuda enää yhtään, sehän vain pönkittää tuon egoa. Anna mykkäkoulun jatkua, etkä todellakaan pyytele anteeksi. Samalla hoitelet muuttoon liittyvät käytännön asiat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.