Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lomalla masentaa/pitkästyttää

Lähettäjä: Eikola 
Päivämäärä:   8.7.25 22:29:10

Onko muita kohtalotovereita?

Re: Lomalla masentaa/pitkästyttää

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   8.7.25 23:22:42

No ei!
Matkustelen ja mökkeilen oman mielen ja rahatilanteen mukaan!
Lomat ovat ihan parasta aikaa!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.7.25 23:25:33

Kyllä, ahdistaa ja masentaa ja on yksinäistä. Toinen päivä takana ja haluaisin takaisin töihin.

Lähettäjä: joojoo 
Päivämäärä:   8.7.25 23:41:29

Ota kesätyö! Itse ajattelin jotain sellaista ensi vuonna kun on pitempi kesäloma. :D Sinkkuna on aika tylsää ja eläimet pitää kotona, niin jotain hyödyllistä olis kiva tehdä.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   8.7.25 23:49:57

Tuon takia en ole pitänyt lomaa ikinä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   9.7.25 08:35:09

On se vaikiaa joillain. Itse lähdin vuokramökille just sillä ajatuksella, että kerrankin saa olla ihan rauhassa eikä tarvii tehdä mitään.
Todennäköisesti samat tyypit valittaa taas sitten kun työt alkaa, kun arki on aina sitä samaa puurtamista.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   9.7.25 08:36:22

Kuulostaa kauhealta, että työ on ainoa piristävä asia elämässä. Minulla oli nuorempana parikymppisenä vaikeaa olla välillä yksin pitkät lomat, mutta nykyään pelkästään kotona oleminen riittää ja on ihanaa. Ettei tarvitse herätä töihin tai tehdä mitään, jos ei ole pakko (muuta kun hoitaa koira ja koti). Olin viime vuonna sairaslomallakin pari kuukautta eikä tehnyt vaikeaa. Sinkku olen myös, hyvä taito osata olla omineen eikä hakea sitä onnea muista ihmisistä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   9.7.25 09:16:04

Eikö ole mitään harrastusta? Kavereita? Elämäniloa?

Mistä tuo johtuu ja miten voi olla ettei ole mitään värkättävää kotona, pihalla, harrastuksissa. Itse olen täystyöllistetty ja loma helpottaa kun saa tehdä vapaasti muuta kun töitä. Siltikään ei liikaa tunteja vuorokaudessa ole. Pihalla aina tekemistä, hevonen on, harrastuksia, kavereita perheen lisäksi.

Kakarana joskus yritin äitivainaalle valittaa ettei ole tekemistä, lyötiin semmoisia paskanakkeja eteen että en ole sen perästä tuota virttä joikannu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.25 09:28:48

Ei todellakaan :-D

Loma on ihmisen parasta aikaa. Jos ei pysty lähteä mihinkään kotoa, aina voi keksiä jotain pientä puuhaa kotosalla, käydä omalla kylällä kahvilla, kirjastossa, kävelyllä, metsässä, mitä ikinä. Tai sitten voi vaan olla kotona, katsoa sarjoja tai lukea kaikki ne kirjat, jota arjessa ei ehdi.

Parvekkelle tai pihalle voi tehdä itselleen mukavan oleskelupaikan, tehdä hyvää ruokaa ja nautiskella vain olosta

Itse myös teen päivittäin jonkun pienen jumpan/liikun kun kerrankin on aikaa.

Jos on rahaa eikä vastuita ja velvollisuuksia, ota vaikka äkkilähtö

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.7.25 09:42:25

Minullakin vähän, tai stressaan sitä loman loppumista. Ensimmäisenä lomapäivänä murehdin isosti vain loman loppumista ja töihin palaamista. En tiedä missä vaiheessa voin lomailla tai rentoutua kun mietin vain töitä. Käyn joka päivä katsomassa koneelta työvuorolistoja kun siellä näkyy se seuraava työpäivä. Työsähköpostinkin avaan, vaikkei tarvitsisi.

On ollut kylmää ja sateista, uimassa voisin käydä, mutta ei tunnu vielä kivalta sekään. Istun ja murehdin siis tämän loman.

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   9.7.25 09:50:35

Minulla aina kauheat paineet kesälomasta ja tämä kesä ollut oikeasti surkea. En ole tehnyt mitään kavereiden kanssa, ei ole ketään kenen kanssa tehdä. Mies kyllä käy festareilla ja aina saa seuraa jos esim miettii grillaamista tai terassilla käymistä.
Ja on ollut muuten jännä huomata, jos meillä esim lapsi kipeä, ei kukaan äitikaveri halua nähdä esim että käytäisiin ilman lapsia esim syömässä. Kun taas ei miehillä ole tätä samaa ongelmaa, eivät edes keskustele asiasta. Jos siis ovat muutenkin näkemässä, lasten kanssa ei nähdä.

Ei meillä ole mökkiä mihin mennä vaan kaikki maksaa erikseen. Ei näin äitiyslomalla ole kauheasti sitä ylimääräistä mennä ja vuokrata kaikkea.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   9.7.25 10:01:56

En minä ainakaan arjesta valita, koska arki on just parasta ja tykkään siitä. Työni on myös harrastukseni. Enkä viihdy paikallaan, eikä se ole minulle mikään ongelma.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.