Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiusten kihartuminen aikuisena

Lähettäjä: Dex 
Päivämäärä:   8.7.25 10:54:13

Mulla on nuorempana ollut tosi kiiltävät ja lasiset suorat hiukset, mutta näin "vanhemmiten" eli 30+ ikäisenä hiuslaatu on muuttunut vähän karkeammaksi, mutta mikä jännittävintä myös kihartuu voimakkaasti otsalta, ohimoilta ja korvien vierestä. Näissä paikoissa mulla on aina kasvanut sellaista lyhyempää "vauvahiusta" mikä on nyt kyllä vähän vahvistunut mutta edelleen lyhyempää ja kevyempää kuin muualla. Mitä kosteampi keli (tai hiki) sen enemmän kiemurassa ne ovat.

Hiukset on pituudeltaan vähän solisluiden yläpuolelle ja olenkin miettinyt lyhyemmäksi leikkaamista mutta en ehkä ole psyykkisesti valmis jos hiukset sitten kevyempänä ovat ihan kiharat.

Vapaasti kuivuttuaan ovat vähän taipuisat sinne tänne mutta eivät varsinaisesti kiharat.

Miten voi muuttua tällä tavalla hiukset ja mistä mä nyt tiedän onko ne luonnonkiharat vai ei?

Re: Hiusten kihartuminen aikuisena

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.25 11:01:19

Hormonit muuttavat myös hiuslaatua. Minulla hiukset on pienenä olleet liki platinablondit, nyt hieman maantienharmaata tummemmat.

Eipä ne muuta voi olla kuin luonnonkiharaa, jos et ole permanenttia ottanut. Jos haluat "testata" miltä elo kiharien kanssa tuntuu, tutustu curly girl menetelmään ja tuotteisiin. Karkeasti sanottuna vaihdat hiustuotteet kevyisiin ei-latistaviin, ja hiukset kuivataan kiharaa tukien. Ei harjata suoraksi kiskomalla, vaan kevyesti ja puristellaan kiharoita kasaan. Jos kiharat ei tunnu omilta, palaat vain entiseen.

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   8.7.25 11:03:48

Onko sillä väliä, miksi sinun pitää tietää onko ne luonnonkiharat vai ei? Saattavat olla tai sitten eivät ole, muuttaako se jotain?

Lähettäjä: pyy 
Päivämäärä:   8.7.25 11:10:37

Mulla alkoi myös kihartua noin neljänkympin iässä. Kosteassa on ohimoilta ja niskasta kiharat. En tykkää yhtään :D Mulla on pitkät hiukset, mutta aina on hiuksia katkeillut ohimoilta ja niskasta.

Lähettäjä: Dex 
Päivämäärä:   8.7.25 11:17:42

"Onko sillä väliä, miksi sinun pitää tietää onko ne luonnonkiharat vai ei? Saattavat olla tai sitten eivät ole, muuttaako se jotain?"

No on. Koska nyt kun ne on pitkät voin pitää niitä kiinni eikä ole väliä onko ne kiharat vai ei.

Jos leikkaan lyhyemmäksi en halua mitään ylläripörröä mitä en osaa hoitaa tai muotoilla. Nytkin välillä meinaa huumori loppua näiden otsalla keikkuvien kiekuroiden kanssa kun en tiedä mitä niille pitäisi tehdä.

Lähettäjä: Kikkura 
Päivämäärä:   8.7.25 12:26:41

Minulla hiukset kihartuvat sitä enemmän mitä pidemmät ovat. Lyhyinä eivät mene kikkuralle. Pitkissä hiuksissa taas lyhyet menee ihan korkkiruuville. En tiedon mistä tämä johtuu, mutta aina näin ollut.

Lähettäjä: heli 
Päivämäärä:   8.7.25 13:29:59

Mulla matala ferritiini kiharrutti (jo ennestään taipuisat, ei siis piikkisuorat olleet koskaan) hiukset, ferritiini kun lähti nousemaan niin palasi takaisin siihen entiseen taipuisaan, enää näistä ei saa kiharoita kuin kihartimella. :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.25 13:55:54

Mulle kävin noin ja ne hiukset, joista oli tullut karkeat, mustat (!) ja kiharat noin 28-30-vuotiaana, alkoivat harmaantua noin 35-40-vuotiaana. Nyt ovat vitivalkoiset ja olen 52v.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.