Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ei voi sanoa suoraan, jos tekee väärin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.7.25 23:29:36

Olin n. 2kk kesätöissä ja viime perjantaina oli viimeinen päivä. Pomon kanssa pidettiin lopputuokio ja siinä kävi ilmi, että olin erään asian tehnyt väärin tuon koko ajan (senkin minulle näytti se ohjaaja joka otti minut ekana päivänä vastaan). Minulla oli ohjaaja (eri kuin tuo ekan päivän) ja muut työntekijät näkivät sen joka halvatun päivä, mutta KUKAAN ei viitsinyt mainita, että ei noin. Pomolle kuitenkin muistettiin mainita, mutta ei minulle kahteen kuukauteen, että olisin tiennyt muuttaa toimintatavan.

Re: Miksi ei voi sanoa suoraan, jos tekee väärin?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.7.25 00:08:00

En ymmärrä miksi mutta noin se usein on .
Syvältä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.7.25 00:13:14

Koska

A) se työkaveri joka neuvoo toista, saa helposti bessewisserin maineen

B) muut käyttää sun virhettä hyvänä puheenaiheena keskenään kun et ole paikalla. Eli pskan jauhantaan

C) muita ei kiinnosta mitä muut tekevät, jos se ei vaikuta heidän työhön vaan keskittyvät vain tekemään oman osuutensa.

Lähettäjä: Vanha pomo 
Päivämäärä:   8.7.25 00:25:01

Et ole tehnyt mitään väärin, sinun työpaikkasi on toiminut väärin; perehdyttäjälle on annettu väärät/puutteeliset tiedot, seuraava ohjaaja ei ole tiedotettu edellisen ohjaajan toiminnasta, eikä pysty korjaamaan perehdyttäjän virhettä, puhumattakaan siitä, että työntekijät olisivat valvoitettuja puuttumaan sinun toimintaasi.
Tekisi mieli sanoa, että tee ilmoitus, mutta kenelle se tavan kesätyöntekijä tekee ilmoituksen?
Paskareissuja ne kivat nuorten kesätyötkin nykyään voi olla.
Ei kannata jäädä jumimaan aloittaja tuohon, et varmasti ainoa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.25 00:34:18

En tarkoita latistaa, mutta sait nuorena ihmisenä realistisen kokemuksen 2kk työjarjoittelulla kuvan siitä työelämästä alalla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.7.25 00:47:10

Mitä pomo vastasi kun kysyit miksei kukaan sitten ohjeistanut sinua tekemään asiaa oikein?

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   8.7.25 06:47:49

Oliko sinun tapasi toimia kuitenkin parempi kuin se "oikea"? Sitäkin sattuu, että joku työntekijä tekee jonkun tuon nopeammin, helpommin ja tehokkaammin kuin se tavanomaisen protokollan mukaan pitäisi tehdä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.25 10:50:09

No siis minulle sanottiin, että kaikki muovit laitetaan yhteen isoon keräysastiaan ja näin teinkin. Kunnes perjantaina pomo kertoi, että ohjaajani oli valittanut kun laitoin myös kaikki pienet muovit sinne, vaikka ne olisi kuuluneet laittaa johonkin erilliseen astiaan josta ne sitten viedään pois. Tuollaisesta ei kukaan maininnut minulle mitään enkä tiennyt koko pienemmän astian olemassaolosta. Ihan hyvin ohjaajani tai kuka tahansa muu olisi voinut mainita, että ei sinne kerta olivat vieressä ja näkivät. Pomo sanoi, että ei tiedä miksi kukaan ei sanonut, mutta selän takana ovat kuitenkin kyräilleet ja kironneet kun ne pienet muovit ovat niin vttumaisia siellä isojen seassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.