Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita, jotka eivät pidä keikoista, live-musasta

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   7.7.25 10:49:51

Moni haluaa viihteellä kuunnella mieliartistiaan tai vaikka tanssimusiikkia livenä. Minä tykkään korkeintaan taustamusiikista enkä kaipaile sitäkään. Ainoa kaveri, jonka kanssa käyn enää viihteellä, on kuulovammainen, joka ei voi keskustella melussa, niin käymme sitten hiljaisemmilla terasseilla. Tuntuu, että musiikki kuormittaa liikaa vaikka kotona kuuntelenkin paljon musaa.

Re: Muita, jotka eivät pidä keikoista, live-musasta

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.7.25 11:03:32

Täällä yksi. En tosin käy enää viihteelläkään, jos se tarkoittaa terasseilla ja kapakoissa istuskelua.. Joskus todella harvoin saatan käydä kuuntelemassa konsertin, mutta siellähän onkin tarkoitus istua kuuntelemassa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   7.7.25 11:11:21

Jonottaminen, lipun hinta, väkijoukossa seisominen... Suostun tuonne vain jos siitä maksetaan hyvin.

Musiikki on parhaimmillaan baarissa tai autoradiosta kuultuna.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.7.25 11:27:49

Minä. Sinkkuna käyn noissa vain siksi, että massatapahtumista saattaa löytää miesseuraa tai kumppanin.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   7.7.25 11:53:34

Zäkä: konsertti onkin toinen juttu.

Lähettäjä: Water 
Päivämäärä:   7.7.25 11:55:57

Mä kuuntelen musiikkia vain autossa. Kotona pitää olla hiljaista, joten mitään musiikkia en kotona kuuntele. Tai autossakin kuuntelen enää radiota, koska nykyisessä ei ole vehkeitä kuunnella cd-levyjä. Mut siis sitä musaa mitä radiosta sattuu tulemaan, ja jos on paska ohjelma, kuuntelen podcastia tai äänikirjaa. Mukana kuuntelu siis aika minimissä nykyään.

Klassisen musiikin konserteissa haluaisin käydä, ja tämä onkin suunnitelmissa vihdoin toteuttaa. Muut konsertit, festarit tms ei kiinnosta. Ehkä jonkun lempparibändin konserttiin voisin lähteä, jos joku hommaisi liput, järkkäisi matkat ym.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.7.25 11:59:15

Water: suosittelen käymään. Samoin suosittelen Oopperajuhlia, on vähän erilainen kesäkonsertti.

Lähettäjä: Water 
Päivämäärä:   7.7.25 12:25:43

zäkä; en mä varmaan Oopperajuhlille lähde. Liikaa porukkaa enkä oopperasta välitä (onko siellä muuta?). Tai tällä hetkellä tuntuu siltä että aloitan niistä lemppareista, mutta mistä sitä tietää mihin sitä vielä päätyy.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   7.7.25 12:28:46

Minä. Soittavat aina liian kovaa, en halua kuulovauriota ja mahdollisesti tinnitusta lopuksi ikää. Korvatulpat siis ainakin vaatii, mikä tekee kaverin kanssa yhdenkään sanan vaihtamisesta entistä mahdottomampaa. Lisäksi kun katsoo kuvia vaikka jostain Ruisrockin ihmismerestä, ei voi välttyä ajatukselta, mitä jos tuolla syntyisi joku paniikki. Kuinka monta sataa tai tuhatta tallautuisi kuoliaaksi.

Joo ei ole minun paikkani, mieluummin luonto ja linnunlaulu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.7.25 15:21:21

En pidä. Ihminen on ainoa eläin joiden yksilöistä jotkut pitävät melusta ja metelistä. Minun on usein helppo mennä toisten mieleen ja mentalisoida mitä muut tuntevat mutta tämän kanssa on vaikeuksia; en pysty kunnolla ymmärtämään mitä ihmiset saavat ns. keikoista ja livemusiikista. Niissähän musiikin laatu on heikkoa, on ihmisten mökää, taustahälyä, mikrofonit vinkuvat ja usein artistista näkyy väkijoukon takia suunnilleen puolet.

En lainkaan pidä hälystä, tungoksesta ja metelistä enkä todellakaan pidä nykyaikaisesta musiikista joka on repivää, melodiatonta ja rumaa.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   7.7.25 15:38:30

En itsekään käy juurikaan keikoilla vapaalla, mutta töitä teen festareilla jne. En jaksa juurikaan katsella artisteja.

Ihanaa että muut jaksaa, koska maksavat mun palkan ja tykkään työstäni muuten :D

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   7.7.25 15:44:24

En pidä suurista ihmisjoukoista enkä kovista äänistä. Musiikki noin yleisestikin on minulle täysin yhdentekevää, en kuuntele ikinä. En siis käy konserteissa.

Oopperajuhlilla olen ollut, vaikka en oopperankaan suuri ystävä ole, mutta se on konseptina ja ympäristönä kokemisen arvoinen.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   7.7.25 16:06:49

Täälläkin ilmoittatuu yksi!

En pidä kovista äänistä enkä väkijoukoista - ja keikoilla, festareilla jne on kumpaakin.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   7.7.25 16:12:42

Nuorena kävin paljon livekeikoilla sosiaalisten syiden takia. Olen vieläkin vähän traumatisoitunut siitä paikallaan seisomisesta heiluvien ihmisten keskellä.

Musiikki on mulle tosi tärkeä juttu ja mulla on edelleen lempparibändit, mutta nykyään menen keikalle harvemmin kuin kerran vuodessa ja silloinkin vain jos on mahdollisuus varata istumapaikka. Muuten fiilistelen konsertit Youtubesta. Kannatuksen vuoksi saatan kyllä ostaa lipun keikalle vaikka en paikanpäälle menisikään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.