Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka monen puoliso kuorsaa?

Lähettäjä: Nkk 
Päivämäärä:   6.7.25 21:57:25

Oma mies kuorsaa eikä ole tilaa mennä eri huoneeseen nukkumaan. Tuntuu että tulen hulluksi, edes korvatulpat ei auta.

Miten tavallista tämä on?

Re: Kuinka monen puoliso kuorsaa?

Lähettäjä: Diidaa 
Päivämäärä:   6.7.25 21:58:26

Patja olkkarin lattialle? Ja sinne sinä tai kuirsaaja nukkumaan.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   6.7.25 21:58:49

Minä eroaisin.

Lähettäjä: Nkk 
Päivämäärä:   6.7.25 21:58:57

Kuorsaaja ei suostu, minun ongelma kuulema

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.7.25 22:02:22

Hankkiudu ongelmasta = kuorsaajasta eroon. Helpottaa elämää kummasti. Tai tökkäse useampi yö putkeen kipeästi kylkeen aina kun kuorsaa, että varmasti herää. Jos kuorsaaja ei välitä toisen unen saannista, niin ei toisen tarvitse välittää kuorsaajan unen saannista. Joskus se herättää kuorsaajan aivot toimimaan ja miettimään muitakin, kun itse vihdoin ymmärtää, miltä jatkuva univaje tuntuu.

Lähettäjä: "" 
Päivämäärä:   6.7.25 22:03:34

Nkk: minä puolestani kuuntelen kroonistunutta maiskutusta..en tosin yöllä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.25 22:08:22

Harvoin kuorsaa, mutta hampaita narskuttaa joka ikinen yö. Todella raivostuttavan kuuloista, ei auta vaikka tökkää kylkeen.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   6.7.25 22:11:42

Täällä muija kuorsaa, vaikka mahallaan nukkuessa.
Välillä täytyy tönäistä, jos yltyy niin, että ikkunat helisee.
Enemmän pitää hereillä elukat.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.7.25 22:13:50

Täällä myös eikä suostu pitämään nenäteippejä tai muitakaan apukeinoja. On saanut siirtyä sohvalle nukkumaan.

Päivämäärä:   6.7.25 22:17:04

Hommatkaa isompi asunto, eihän noin voi elää! Onneksi omani ei kuorsaa (eikä maiskuta).

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.7.25 22:20:19

"Kuorsaaja ei suostu, minun ongelma kuulema"

Sitten sinun täytyy ratkaista ongelma niillä keinoilla, jotka sinulla on käytettävissäsi. Sohva, muutto ja ero varmaan ovat ilmeisimmät keinot. Harva haluaa nukkua sohvalla lopun ikää, joten se on yleensä tilapäinen keino.

Täytyy sanoa, että kumppanista saa tuon kommentin perusteella aika tunteettoman kuvan.

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   6.7.25 22:29:48

Jos ei ole tilaa nukkua kauempana, niin vaihtoehdothan ovat sitten tosiaan muutto tai ero.
Jos isompi asunto puolison mielestä ei ole vaihtoehto, niin mitä keinoja sinulle jää?

Lähettäjä: Viljonkka 
Päivämäärä:   6.7.25 22:39:01

Kuorsaa ja kovaa. Ainoa keino nukahtaa ennen kuin mies nukahtaa. Jos herään yöllä vessaan tms, niin kosketan johonkin hänessä, käteen/reiteen, niin lakkaa hetkeksi ja pystyn nukahtamaan. Hereillä ollessa ei kyllä pysty vieressä olemaan, järkyttävä ääni. Uniapnea testeihin luvannut mennä mutta saa nyt nähdä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.25 22:44:04

Minulla äijä kuorsasi. Ei suostunut lääkäriin, mutta kaikki nenäteipit, suihkeet sun muut suostui testaamaan. Ne eivät vaikuttaneet mitenkään. Eikä auttanut eri huoneessa korvatulppien kanssa nukkuminen. Niinpä hankin oman asunnon ja jätin koko miehen. Elämäni paras päätös, vaikka muuten mies olikin hyvä. Omat yöunet ja oma jaksaminen on tärkeämpää. Ikinä en enää ota miestä, joka kuorsaa niin että seinät tärisee. Ihan kiukku puskee päälle kun tulee mieleen ne yöt kun olen valvonut ja tullut hulluksi kuunnellessa sitä kuorsausta mitä ei pakoon päässyt ellei olisi karannut ulos. Päivät meni sumussa ja omat työt alkoi kärsiä ja lopulta en enää edes jaksanut herätä aamulla töihin kun miehen lähdettyä töihin niin sain vihdoin ja viimein unen.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   6.7.25 22:54:05

Edellinen mies kuorsasi, mikä johtikin sohvalla nukkumiseen ja lopulta eroon. Nykyinen onneksi ei, paitsi joskus vähäsen jos on flunssaa ja röörit tukossa.

On muuten kumma, miten kuorsaaja aina nukahtaakin kahdessa sekunnissa, suunnilleen ennen kuin pää osuu tyynyyn, niin ettei vieressä kärsijällä ole mitään mahdollisuutta nukahtaa ennen. Ja se kylkeen tökkäisy hiljentää krohinan myös max. kahdeksi sekunniksi.

Lähettäjä: Cc 
Päivämäärä:   6.7.25 23:04:55

Cpap? Moottorisängyn avulla pääpuolta koholle?

Päivämäärä:   6.7.25 23:07:07

Cc: millainen meteli noista cpap-laitteista nykypäivänä lähtee? Toki jos uniapneaa on niin onhan se hyvä! Mietin vaan että onnistuuko siinä puolison sittenkään samassa huoneessa nukkua.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.7.25 23:08:08

Kuorsaa joo. Omat makkarit on molemmilla ja tämä on ainoa oikea ratkaisu. Tätä ennen oli pieni asunto ja toinen välillä joutui nukkumaan sohvalla.

Lähettäjä: Viljonkka 
Päivämäärä:   6.7.25 23:23:40

Meillä ei moottorisängystä ole ollut kyllä mitään apua asiassa.

"On muuten kumma, miten kuorsaaja aina nukahtaakin kahdessa sekunnissa, suunnilleen ennen kuin pää osuu tyynyyn, niin ettei vieressä kärsijällä ole mitään mahdollisuutta nukahtaa ennen. Ja se kylkeen tökkäisy hiljentää krohinan myös max. kahdeksi sekunniksi."

Tämä on niin totta.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   6.7.25 23:26:16

Cpap-laite on nykyään todella äänetön. Ihan pienen pientä tasaista puhinaa pitää, mihin tottuu kyllä nopeaan. Että siksi sitä ei kannata jättää käyttämättä! Laitteet kehittyy koko ajan kovaa vauhtia.

Päivämäärä:   6.7.25 23:41:33

Lady D: onpa hyvä kuulla, näin vähän arvelinkin.

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   6.7.25 23:59:13

Oman suhteeni pelasti sellainen kuorsaustyyny. Pakottaa nukkujan sellaiseen asentoon, että röörit pysyy auki, eikä tarvitse kuorsata. Tosi hyvä.

Lähettäjä: 8876655 
Päivämäärä:   6.7.25 23:59:48

Kuorsaa. Ei ole kiinnostunut tekemään asialle mitään, mutta ihan nenäsuihke vie joskus pahimman terän pois. Joskus nukkuu mun käskystä sohvalla. Mies nukahtaa parissa minuutissa, mä parissa tunnissa. Olisi meillä myös ylimääräinen huone, mutta vissiin toi ei sit ole niin iso ongelma että jaksaisin sinne muuttaa nukkumaan. Tai no meidän suhde on niin huono muutenkin että sama olisi muuttaa vaan pois. Mies herää onneksi töihin aikaste aamulla niin saan sen jälkeen nukuttua jonkun aikaa rauhassa. Joskus otan myös ylimääräisen annoksen unilääkettä.

Lähettäjä: Äh 
Päivämäärä:   7.7.25 01:28:56

Miehen cpap-laitteesta ei juuri ääntä lähde mutta se jääkylmä ulosvirtaus on niin kammottavaa etten anna nukkua minuun päin. Vaihtoehdot nukkua eri huoneessa tai vain toisella kyljellä ja vielä on nukkunut vieressä, selin. Nukun niin sikeästi että.kuorsaus ei minua haittaa mutta mies ei saa lepoa (+ sen jatko-ongelmat, väsymys, stressi, jopa sydänvaivoja )

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   7.7.25 01:55:45

Kuorsaa ja siksi onkin nykyään erilliset makkarit. Mies muutti työhuoneeseen kun ei jaksanut enää jatkuvaa kylkeen tökkimistä. :D

Päivämäärä:   7.7.25 03:10:33

Ope: tähän pitää tutustua.

Päivämäärä:   7.7.25 03:13:33

Ope: äh, mun mielestä silloin kun tuo kuorsaa niin sitä tapahtuu myös kylkiasennossakin. Onkohan sitten mitään järkeä kokeilla tuota tyynyä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.7.25 05:25:49

Onko nämä kuorsaajat lihavia? Tuttavani sai sen laitteen uniapneaan ja se auttaa kuorsaamiseen.
On lihava, ihmettelin miksi ei ensin vaadita laihduttamaan, aika kalliita laitteita ne.

Päivämäärä:   7.7.25 05:29:29

Olen liitänyt sen meillä väsymyksen määrään. Todella väsyneenä hän kuorsaa paljon. Muutaman yön ja rauhallisemman päivän jälkeen ei enää ollenkaan.

Päivämäärä:   7.7.25 06:59:45

Mun poikaystävä kuorsaa jonkin verran mutta sillon ku kuorsaa niin kovaa. Oon opetellu alkaa nukkumaan ennen häntäXD oon tosin tottunu jo kun isäni kuorsaa niin kovaa että lapsena ei paljo nukuttu ja ovatkin nukkuneet äitini kanssa samassa sängyssä kunnolla varmaan juuri sillon kun olin pieni. Eli eri makuuhuoneisiin niin kaikilla säilyy rauha. Joskus kun äiti nukahtaa ensin niin saattaa isä mennä viereen jos onnistuu olla herättämättä.

Lähettäjä: meitsi 
Päivämäärä:   7.7.25 07:05:46

Kuorsaa ja myös minä, olen äänittänyt ääntä ja sitä lähtee. Meillä eri makkarit muuta vaihtoehtoa ei ole ja itsellä usein vielä korvatulpat.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   7.7.25 08:19:43

Puoliso kuorsaa ja sain vihdoin uniapneatutkimuksiin ja nyt nukkuu cpap-laitteen kanssa. Ah, ihana rauha!

Jos ei ois suostunut, suhde ois ollut siinä! Hirveää kidutusta valvoa yöstä toiseen. Ja jos toinen ei edes yritö tehdä omalle kuorsaamiselle mitään.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   7.7.25 08:22:09

Cpap-laitteesta ei tosiaan kuulu juuri mitään ääntä! Luulin että puhisisi jotenkin ees, mutta on niin hiljainen, ettei talon ilmastoinnin jne. äänistä erota.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   7.7.25 09:07:58

"Cpap-laite on nykyään todella äänetön. Ihan pienen pientä tasaista puhinaa pitää,"

Näin ! Ja minulle tuo entistä tasaisemmat unet se puhina, jotenkin alitajunnassa varmaan saan levättyä kun ajattelen masiinan ainakin yön yli pitävän hengissä.. Mies ei siis kuorsannut ennen diagnoosiakaan, mutta ne pitkät hengityskatkokset ja ajoittaiset tukehtumishetket oli ihan kamalia ja saivat havahtumaan (ja säikähtämään) monesti yössä niin nyt tuo tasainen puhina on mahtava vaihtoehto. Eikä ole muuten lihavuudesta kiinni hänellä, kurkun rakenteessa ongelmat.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   7.7.25 09:55:17

Löytyy todella lujaa kuorsaava puoliso -toistaiseksi. Nyt olen nukkunut parisen vuotta olkkarin lattialla patjalla, mutta säästän omaan asuntoon. Paljon muitakin syitä, kuorsaaminen on vain kirsikka kakun päällä.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   7.7.25 11:37:00

Mies kuorsaa (on hoikka 185cm/80kg lihakset näkyy, ei yhtään läskiä missään). Vähän tönäisen ja sanon että kuorsaat, niin vaihtaa asentoa ja on hiljaa niin kauan että saan itse unta. Ei kovin paha ongelma siis täällä. Joskus jouduin sanomaan useamman kerran kun en itse saanut unta.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   7.7.25 13:08:15

"On muuten kumma, miten kuorsaaja aina nukahtaakin kahdessa sekunnissa, suunnilleen ennen kuin pää osuu tyynyyn, niin ettei vieressä kärsijällä ole mitään mahdollisuutta nukahtaa ennen."

Saattaa johtua siitä, että taustalla on uniapnea. Jatkuva happivaje ja katkonainen uni väsyttää.

"Tuttavani sai sen laitteen uniapneaan ja se auttaa kuorsaamiseen. On lihava, ihmettelin miksi ei ensin vaadita laihduttamaan, aika kalliita laitteita ne."

Vaikka sinusta onkin ihana ajatella, että laiskaa läskiä vaadittaisiin tekemään sitä ja tätä, uniapnean aiheuttama univaje voi olla keskeinen syy lihomiseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.