Lähettäjä: rantapallo
Päivämäärä: 6.7.25 21:11:31
Mikähän minun vatsassa nyt on?
Pahoinvointi alkoi keskiviikkoiltana. Keskiviikko oli hellepäivä, ekaksi tietenkin ajattelin, että huono olo johtuu siitä, kun tuli oltua paljon ulkona ja hikoiltua. Pahoinvointi jatkui torstaina iltapäivästä eteenpäin. Sitten aloin miettiä ruokamyrkytystä, kun keskiviikkona kävin ulkona syömässä. Perjantaina sama juttu: iltapäivällä alkoi pahoinvointi. Lauantaina päiväruuan jälkeen vatsa turposi ihan järkyttäväksi ja alkoi vatsakivut. Aivan turha yrittää sulloutua farkkuihin, ei mene nappi kiinni. Koko loppupäivän ja illan oli vatsakipua ja jäätävää turvotusta, myös pahoinvointia. Tämä päivä on ollut prikulleen samanlainen kuin eilinen. Ruokamyrkytys ei taida näin kauaa kestää.
Mitään normaalista poikkeavaa en ole syönyt, keskiviikkonakin syöty ruoka oli turvallisista raaka-aineista (salaatti). Kärsin ummetusmuotoisesta IBSstä ja sen takia syönkin pitkälti vain turvallisia ja tuttuja ruokia. Keskiviikon jälkeen en ole juonut mitään hiilihapollista. Viikolla tuli pariin otteeseen vähän papanakakkaa, tänään kävin aamulla kakalla useita kertoja, mikä on ihan normaalia mun suolentoiminnalle (eli ei toimi päivittäin ja sitten kun toimii, saa käydä moneen otteeseen vessassa, ei ripulia ikinä). Jännää on, että vatsa ei pidä mitään ääntä, eikä pieretä.
Onko tämä joku vatsatauti, vai mikä ihme? Ja onko kotikonstia, mikä auttaisi tähän vatsakipuun ja turvotukseen? Vatsa on niin pinkeä ja iso, että ihme, ettei iho repeä. Kaikenlaista on tämän vatsan kanssa tullut vastaan, turvotuskin on ihan normaalia, mutta ei tässä mittakaavassa, ja normaalisti pystyn pieraisemaan. Eilen ja tänään olen liikkunut liikkunut paljon, joten liikkumattomuuskaan ei ole syynä. Muuten olo on ok, ts ei ole kipeä olo.
Otin nyt illalla kuitulisää ja magnesiumia, josko aamulla tulisi loputkin ulos peräpäästä, myös se mahdollinen turvotuksen ja kipuilun aiheuttaja. Somacia otan aina välillä muistaessani ja ainakin eilen ja toissapäivänä sellaisen otin.
|