Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laihdutus auttanut

Lähettäjä: jalkavaivoihin? 
Päivämäärä:   6.7.25 20:04:33

Täällä koipivaivainen täti, 58, moi. Paino on kohtuunormaali, pituutta 170+, koko 40. En ole mikään siro, joten läskiä ei ole valtavasti, mutta jonkin verran toki on.

Jalkojen kanssa on ollut monenlaista probleemaa. Kun kuulemma painonpudotus on auttanut joillakuilla - kertokaa onnistumistarinoita! Paljonko painoa lähti, mitä vikaa jaloissa oli, ja minkä verran vaiva korjaantui?

Re: Laihdutus auttanut

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   6.7.25 20:15:28

Kyllä vähemmän painoa on vähemmän painoa. Tärkeämpää kuitenkin huolehtia liikkuvuudesta ja siitä, että sitä liikettä todella myös tulee. Keskity lajeihin, jotka eivät kuormita niveliä kohtuuttomasti, uiminen/ vesijuoksu, pyöräily, pilates... Toimintakyvyn ylläpito on muutenkin tärkeää, kun ikää karttuu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.7.25 21:04:20

Minulla ei ole painonpudotus auttanut, mutta toki normaalipainon sisällä se on tapahtunutkin. Enemmän olen hyötynyt siitä, että olen opetellut uuden kävelyasennon joka on lähempänä normaalia ja tervettä. Kierrän polvia ulos, varmistan että paino liikkuu jalan läpi oikealla tavalla, pidän huolta että lantio ei keikahda.

Vikana on kaikenlaista nivelvaivaa ja plantaarifaskiittia. Käytännössä siis vaan sattuu jatkuvasti.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   7.7.25 04:41:08

Noilla mitoilla sulla ei ole läskiä niin paljoa, että sen määrä vaikuttaisi. Tutkituta ne koipesi. Liikunta pelkästään saattaa toki ratkaista ongelmasi.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   7.7.25 04:42:20

Ja mites vv-oireet? Ne kun usein ilmenevät nimenomaan jaloissa.

Lähettäjä: Peach 
Päivämäärä:   7.7.25 08:57:24

Täällä yksi, jolla laihdutus (normaalipainossa 36-38 koosta 34 kokoon) ja liikunnan lisääminen vain pahensi jalkojen kipuilua. Reumaa löytyy ja sitä oireillut enemmän ja vähemmän koko elämäni, mutta kipuilutilanne kävi toisen jalan osalta kamalaksi. No polveen vaihdettiin sitten varaosat ja ai että elämä sen myötä parani huomattavasti! Se suuri elämää rajoittava kipu polvesta jäi leikkauspöydälle. Ja polven ontumisen seurauksena ilkeäksi ärtyneet lonkan ja nilkan kiputilat helpotti myös.Jäljellä jäi enää vain reuman aiheuttama ns ’taustakolotus’ mutta sen kanssa pärjään mainiosti hyvillä lääkkeillä.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   7.7.25 09:04:46

Vähintään yhtä tärkeää on lihaskunnon kasvattaminen kuin painon pudottaminen.

Lähettäjä: Hih 
Päivämäärä:   7.7.25 09:29:34

Mulla parani plantaarifaskiitti, kun laihdutin 10kg. Normaalipainoa en ole nähnytkään, että olivat kyllä ihan aidosti ylimääräisiä kiloja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.