Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tapailisitko ihmistä jolla herpes?

Lähettäjä: Nin 
Päivämäärä:   6.7.25 16:56:10

Sain vuosia sitten miesystävältäni jolla oli huuliherpes aktiivisena, omaan alapäähäni sen.
Se ei montaa kertaa oireillut ja nyt on jo vuosia aikaa koko hommasta ja asiaa en ole edes muistanut.

Nyt olen huomannut jumittuneeni todella huonoon ja epäterveeseen suhteeseen, mutta tuntuu että turha erota sillä mulla on tämä, vaikka ei oireile niin kai siinä silti mahdollisuus aina tarttua jos löytäisin uuden kumppanin.

Vai kiinnostaako miehiä miten paljon? Muistan että joskus nuorempana miehet eivät olisi edes kondomia halunnut käyttää ja siitä joutui taistelemaan

Re: Tapailisitko ihmistä jolla herpes?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.7.25 16:59:43

Ei se olisi minulle mikään ongelma, etenkään jos kumppani olisi siitä avoin ja homma olisi selvästi hanskassa. Toki perehtyisin vielä enemmän siihen, miten realistisesti välttäisin tartunnan itse, mutta se on kuitenkin vain herpes.

Enemmän huolestuttaisi kumppanina ihminen, joka roikkui epäterveessä suhteessa koska ei uskalla olla yksin. Se olisi minulle iso hälytyskello, ja haluaisin että se kumppaniehdokas on käynyt terapiassa ennen suhteemme alkua.

Päivämäärä:   6.7.25 17:09:08

. / Kyse ei ole siitä että en voisi olla yksin, vaan suhde ennemminkin epäterve sillä tavalla että olemme kuin kämppiksiä. Tilanne sopinut sillä onpa vähemmän vuokraa maksettavana. Nyt kuitenkin olen alkanut elättelemään ajatusta parisuhteesta jossa olisi rakkautta ja läheisyyttä.

Olen koittanut selvittää miten iso mahdollisuus tartuttamiseen on, kun ei ole vuosiin oireillut mutta kovin epäselvää tietoa löytyy. Kondomin kanssa ilmeisesti olematon riski jos ei ole aktiivisena.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.7.25 17:10:32

Ei miehiä kiinnosta. Siksihän ne tarttuukin.

Päivämäärä:   6.7.25 17:11:12

Ei. Yllätyin miten monella on ollut klamydia jopa moneen kertaan joten eipä nuo ole harvinaisia. Kunhan ei ole aktiivinen kun deittailen jonkun kanssa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.7.25 17:14:26

No klamydia on kyllä sellainen joka pitää hoitaa ihan pois eikä vain niin ettei ole aktiivinen.

Lähettäjä: Juli 
Päivämäärä:   6.7.25 17:17:17

Tapailisin, koska minullakin on huuliherpes (onneksi ei juuri ilmoittele olemassaolostaan, muutaman vuoden välein pienen pieni rakkula ilmestyy huuleen). Ihan siis jo pikkulapsesta asti ollut, ei siis tarttunut mulle mistään petipuuhista :D

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   6.7.25 17:28:03

Aikonaan sanoin miehelle että on ollu herpes pari vuotta aiemmin mutta ei oireile enää. Asia oli miehelle ihan ok. Tästä aikaa liki 20v eikä ole oireillut koko aikana. Ja mielummin yksin ku huonossa suhteessa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.7.25 17:40:28

Mietityttänyt sama asia. Sain herpeksen pitkässä parisuhteessa oireettomasta huuliherpeksestä alapäähäni.
Itse jos nykyisestä suhteesta eroan, en halua parisuhdetta enkä tapailusuhdetta, vaan pelkän seksisuhteen. Kuka haluaa seksisuhteen sellaisen kanssa, jolla on herpes? Sellainen, jolla on myös herpes..? Ja miten tällaisen löytää. (seksi)seuranhakuilmoitukseen on kai laitettava, että minulla muuten on herpes.
Tuntuu kyllä niin vaikealta, että varmaan oltava sitten vain selibaatissa loppuikä. Kurjaa, kun olen erittäin seksuaalinen.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   6.7.25 17:43:27

Mun ex oli ihan järkyttynyt kun kerroin jossain vaiheessa että mulla on herpes. En ollut edes muistanut koko asiaa koska mulla on huuliherpes ollut vain kerran elämäni aikana joskus ala-asteikäisenä. Jostain puhuttiin ja tuo tuli mieleen ja kerroin. Ex katsoi kuin olisin saastunut tai jotain. Olin luullut, että (huuli)herpes on kuitenkin suht normaali juttu.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   6.7.25 17:55:16

Tapailisin, melkein kaikilla on huuliherpes elimistössään, kaikilla se ei oireile.

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   6.7.25 18:05:30

Tottakai. Kihloissa ja yhdessä oltu ~7v miehen kanssa jolla huuliherpes. On tosi tarkka siitä, ettei suudella tai edes juoda samasta kupista jos on aktiivisena, todella väliinpitämätöntä exältäsi jos on suuseksiä silloin antanut!
Ja tosiaan, isolla osalla väestöstä virus on, ja vain harvalla niin pahana että aiheuttaa ongelmia... En hylkäisi muuten hyvää miestä ja parisuhdetta moisen takia :)

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   6.7.25 18:15:17

47v eikä ole itseen tarttunut, vaikka useampi kantaja on ollut kierrossa.
On kyllä lopetettu pusuttelu, kun kukkii.
Tiedä sitten onko merkitystä, mutta minut on myös todettu immuuniksi HI-virukselle, mutta toisaalta vesirokko on ollut todistetusti kolme kertaa.
Pusutaudin sain 15 vuotiaana.

Päivämäärä:   6.7.25 19:59:47

Joo melkein kaikilla on huuliherpes, mutta genitaaleissa vain joka viidennellä, tosin varmaan useampiakin sillä on paljon näitä kun minä, joka ei ole nähnyt syytä käydä lääkärissä.

Eli uskoisin että vähän eri asia huulessa oleva herpes, jota minulla ei ole, kuin genitaaleissa..

Missä vaiheessa pitäisi kertoa toiselle tästä? Jotenkin tuntuu että kun on hommiin ryhtymässä, että jos sanoo että hei mulla on ollut herpes, niin se vähän latistaa, varsinkin jos pitää alkaa kertomaan että mikä se on ja näin.. Tosin mietin kun sitä ei ole vuosiin ollut ja jos käyttää kondomia, niin mikä riski on? Varmaan todella olematon.

Päivämäärä:   6.7.25 20:02:53

"Eli uskoisin että vähän eri asia huulessa oleva herpes, jota minulla ei ole, kuin genitaaleissa.."

Ei ole uskon asia, vaan täysin eri virus.

Päivämäärä:   6.7.25 20:28:56

Tämä on huuliherpes joka tarttui genitaaleihini. Voivat tarttua ristiin.

Päivämäärä:   6.7.25 20:30:48

"Tämä on huuliherpes joka tarttui genitaaleihini. Voivat tarttua ristiin."

Vain saunanlauteilta ja muuta vastaavaa.

Sinua on kusetettu. Eli puolisosi on käynyt vieraissa.

Lähettäjä: Get your facts 
Päivämäärä:   6.7.25 20:32:43

straight, Riku.

Huuliherpes (HSV-1) voi siirtyä suuseksin kautta sukupuolielimiin. Sukuelinherpes (HSV-2 tai HSV-1) voi puolestaan tarttua suuhun tai muualle kehoon suuseksin, käsien tai jopa kosketuksen kautta.

Päivämäärä:   6.7.25 20:34:18

Paskapuhetta ja pettävien akkojen propagandaa.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   6.7.25 20:46:52

” Tapailisin, koska minullakin on huuliherpes (onneksi ei juuri ilmoittele olemassaolostaan, muutaman vuoden välein pienen pieni rakkula ilmestyy huuleen). Ihan siis jo pikkulapsesta asti ollut, ei siis tarttunut mulle mistään petipuuhista :D”

Tämä :D

Ja kyllä ne herpesvirukset tarttuu ristiin eri paikkoihin. Tämä on ihan tieteellisesti todistettu.

Päivämäärä:   6.7.25 20:53:23

Tuohan on ihan perustietoa, että huuliherpes voi tarttua genitaaleihin ja toisinpäin!

Päivämäärä:   6.7.25 20:54:34

Ja myös oman huuliherpeksen voi tartuttaa omaan alapäähän tai vaikka silmään. Ei ole mitään vastaan väittämistä tässä asiassa.

Päivämäärä:   6.7.25 21:06:57

Eli teillä on tarttunut huuliherpes genitaaleihin.
Kaiken maailman tautipesäkkeiden kanssa tekin pelehditte.

Lähettäjä: hehe 
Päivämäärä:   6.7.25 21:08:59

Siis miehethän panee vaikka näkevät jonkun olevan tautinen.

Päivämäärä:   6.7.25 21:39:35

Itsellä mies joka tartutti tämän, on ainut kumppanini. Itsellä ei ollut edes huuliherpestä. Ja tämä kuitenkin liki kaikilla, tautipesäke siis? No, oli herpes aktiivisena, välteltiin suutelemistä mutta baari illan jälkeen molemmat unohti asian. Ja se oli siinä. Ja aika klassinen tarina, en ole ainut.
Ärsyttää että joku vielä ajattelee että joku jakajan merkki..

Päivämäärä:   6.7.25 21:41:03

"Siis miehethän panee vaikka näkevät jonkun olevan tautinen."

Ja tautiset naiset tartuttaa hehe...

Päivämäärä:   6.7.25 21:56:13

Jep ja vaikkei huuliherpes olisi aktiivisena, se voi silti tarttua alapäähän. Ei kai kauhean yleistä, mutta näin kävi itselle. Ja pitkässä parisuhteessa tosiaan tämä, muutoin vain muutama seksikumppani kondomin kanssa.

Päivämäärä:   6.7.25 21:58:31

Meillä oli liki 20v suhde ja en saanut huuliherpestä mihinkään kun se ei ollut aktiivisena. Silloin tarttui kun oli päällä.

Päivämäärä:   6.7.25 22:19:57

Kysyn aina jokaiselta mieheltä onko ollut mitään sp tauteja ja koska olet viimeksi testannut itsesi. Yleensä pyydän käymään testeissä ENNEN seksin harrastamista, koska teen parhaani välttääkseni tauteja JA pelimiehiä. Kokemukseni mukaan miehet ei kyllä välitä mistään tai mitään kysele, mutta joku oikeusjuttu tosta herpeksestä oli ja muistaakseni tuomio tuli kun joku mies oli tietoisesti (?) sen tartuttanut eli varmaan siitä kannattaa keskustella etukäteen kun siinä on riski että se oireilee isomminkin ja kyllä olisi kohteliasta antaa ihmisen päättää ottaako hän riskin vai ei.

Vastauksena kysymykseen: olipa ihmisellä mikä tahansa ns. pysyvä sp tauti niin minun kohdalla kynnys on niin suuri että ainoastaan unelmieni miehen kohdalla (jota en ole tässä yli 30v aikana tavannut) saattaisin ehkä ottaa riskin.

Päivämäärä:   6.7.25 22:24:31

"mutta joku oikeusjuttu tosta herpeksestä oli ja muistaakseni tuomio tuli kun joku mies oli tietoisesti (?) sen tartuttanut"

Oli tartuttanut hiv:n tai ainakin altistanut. Eli ei ihan herpeksestä ollut kyse, eikä kyseisen herran nimi ollut perus Matti tai Ville.

Mutta lisäkysymyksenä, kun kysyt milloin on käynyt testeissä, kun et halua pelimiestä, niin mites sitten, jos mies sanoo, että just viime viikolla?

Päivämäärä:   6.7.25 22:56:13

"Kysyn aina jokaiselta mieheltä onko ollut mitään sp tauteja ja koska olet viimeksi testannut itsesi. Yleensä pyydän käymään testeissä ENNEN seksin harrastamista, koska teen parhaani välttääkseni tauteja JA pelimiehiä."

Oikein toimittu, mutta kai käytät silti kondomia vieraiden kanssa, etkä luota pelkkään sanaan?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.7.25 23:15:39

Riku Riku. Kyllä myös herpeksen tartuttaja on Suomessa tuomittu maksamaan 15t korvaukset uhrilleen. En voinut linkata liian pitkää linkkiä mutta löytyy ihan googelilla.

Päivämäärä:   6.7.25 23:21:34

Tästä en tiennyt.
Kiitoksia tiedosta.

Päivämäärä:   6.7.25 23:25:56

Piti katsoa Googlesta.
Taisi olla homosuhteista kyse, kun ei kummemmin sukupuolia ole mainittu.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   7.7.25 12:32:12

Voisin tapailla, mutta suhde olisi vain platoninen

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.