Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaverimies pilasi kaveruuden =(

Lähettäjä: Harmittaa 
Päivämäärä:   6.7.25 16:08:07

Oltiin juhlissa ja tämän kaverimiehen kanssa tanssittiin paljon muiden mukana. Ollaan tunnettu monta vuotta jo eikä koskaan ole käynyt mielessä että tässä olisi jotain muuta kuin kaveruutta ilmassa.

Vaan ilmeisesti miehellä on ollut/oli muuta mielessä kun illan päätteeksi ehdotti josko lähdettäis hänen hotellihuoneeseen...

No ei menty, mutta mua jäi kyllä harmittamaan. Mitä ihmettä taas miehet? Miksi ei vaan VOI olla kaveri, minkä takia näköjään aina lopulta ollaan tässä tilanteessa?

Re: Kaverimies pilasi kaveruuden =(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.7.25 16:34:28

No voihan kavereitakin panna.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   6.7.25 16:41:28

Miksei kaverin kanssa voisi panna?

Päivämäärä:   6.7.25 16:46:14

Miksi pitäisi jos aloittaja ei halua kaverin kanssa?

Päivämäärä:   6.7.25 17:20:18

” Miksi pitäisi jos aloittaja ei halua kaverin kanssa?”

Sitten kieltäytyy panokutsusta ja jatkaa kaverisuhdetta ihan normaalisti kuten tähänkin asti. Ei se kaveruus siitä pilalle mene. Panemisesta eikä panematta jättämisestä.

Päivämäärä:   6.7.25 17:24:59

Mun kaveripiirissä ei ole ollut tapana panna toisiamme.

Kyllä tähän kaveruuteen nyt pieni särö tuli. Ehkä ajan kanssa tämä harmitus sitten poistuu...

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   6.7.25 17:32:57

Newsflash, miehet voivat olla kavereita ilman taka-ajatuksia, usein on mielessä kyllä muukin, syvempää ystävyyttä ei ikinä, jos ei nainen viehätä heitä muutenkin.

Ja joo, kyllä se väleihin vaikuttaa kun tiedät, että toinen on kiinnostuneempi sinusta kuin sinä hänestä.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   6.7.25 17:52:34

Tuliko tämä aloittajalle oikeasti yllätyksenä?

Mulla ei ole ollut yhden ainutta miespuolista kaveria jolla ei olisi taka-ajatuksia. Ei yhden ainutta. Ja kun ne vihdoin tajuaa, että mitään muuta ei irtoa kuin sitä normaalia ystävyyttä, niin häviävät kuin pieru saharaan. En usko sekuntiakaan, että normaali naisista kiinnostunut mies voisi olla vaan ja ainoastaan naisen kaveri.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   6.7.25 17:55:33

Minä voin olla, useammankin. Niksi on siinä että nainen ei saa aiheuttaa minkäänlaista seksuaalista viehätystä tai vetovoimaa minussa, hänen täytyy olla nk. ei laisinkaan tyyppiäni, tai sitten varattu. Sitten se onnistuu.

Mutta sitten tilanne, kun tämmöinen kaverinainen haluaakin "pilata" kaveruuden, eikä itseä vois vähempää kiinnostaa... Miten annat pakit hienostuneesti ja toiselle pettymystä tuottamatta?

Päivämäärä:   6.7.25 18:07:22

"Miten annat pakit hienostuneesti ja toiselle pettymystä tuottamatta"

Niimpä. Minä annoin miehelle kohteliaat pakit vaikka teki mieli kysyä että mitä vttua?!

Ja kyllä tuli tavallaan yllätyksenä kun on ollut muutama hyvä kaverimies elämässä, sellainen ketkä ei ikinä näin tekisi. Nyt jäljellä yksi sellainen josta olen vieläkin 100% varma ettei yritä ikinä mitään koska ei tunne niin minua kohtaan.

Lähettäjä: Pippuri 
Päivämäärä:   6.7.25 18:11:39

Mulla ei ole ollut yhden ainutta miespuolista kaveria jolla ei olisi taka-ajatuksia. Ei yhden ainutta. Ja kun ne vihdoin tajuaa, että mitään muuta ei irtoa kuin sitä normaalia ystävyyttä, niin häviävät kuin pieru saharaan. En usko sekuntiakaan, että normaali naisista kiinnostunut mies voisi olla vaan ja ainoastaan naisen kaveri.

Olen havainnut jossain määrin saman. Minulla oli nuorena muutamia mieskavereita, ja olin silloin tosi iloinen heidän ystävyydestään. Teimme yhdessä ihan tavallisia kaverijuttuja, kävimme baarissa, urheilimme, notkuimme kahviloissa ja yliopiston kirjaston kahvilassa ja niin edelleen. Kumpikin näistä ihmisistä kertoi sittemmin tunteistaan, toinen jo läheisen ystävyytemme aikana, toinen vasta vuosia myöhemmin. Ekan kanssa ystävyys laimeni hänen tunnustukseensa koska hän puhui yhtäkkiä humalassa kitkerään sävyyn, miten olin laittanut hänet friend zonelle vaikka hän olisi halunnut enemmän ja vaikka hän auttoi minua esim. muutossa ja oli aina minulle ystävällinen ja kiinnostunut asioistani. Toinen taas sanoi aikaa myöhemmin humalassa, että hän olisi halunnut enemmän, mutta ei uskaltanut sanoa mitään ettei olisi pilannut mitään. Hän oli silti iloinen ystävyydestämme. Arvostin häntä koska hän selvästi arvosti ystävyyttämme paljon.

Toinen näistä oli lukioaikana, toinen yliopistoaikoihin.

Lähettäjä: Kajan 
Päivämäärä:   6.7.25 18:29:32

Kyllä terve heteromies erittäin todennäköisesti edes jollain tasolla skannailee ajatuksiaan, että voisiko tuo tai tuo nainen olla tyttöystävä/vaimo/petikumppani. Aina vastaus ei tietenkään ole "kyllä". Jos nainen on viehättävä, hänen pitää olla varattu, jotta kaveruus onnistuu. Silloin miehet ikään kuin katsovat tätä naista eri tavalla ja itse työntävät hänet friend zonelle. Jos parisuhdetilanne muuttuu, silloin mies saattaa kokeilla onneaan, vaikka olisi juuri vuosia ollut ihan sujuvasti kaveriasteella naisen kanssa. Ja jos taas nainen ei ole varattu, hänen täytyy olla miehen silmissä epäkiinnostava, jotta kaveruus onnistuu. Tuli se epäkiinnostus sitten ulkonäöstä, luonteesta tai jostain muusta.

Lähettäjä: Jopas 
Päivämäärä:   6.7.25 18:53:10

Oliko humalassa? Ihan voit jälkeenpäin kysyä suoraan, että mitä sulla oikein oli mielessä, eikö me olla vain kavereita? Voihan tulla heikko hetki loppuillasta, jos ei ketään ole löytynyt seuraksi hotelliin. Ei sen takia tarvitse ystävyyttä lopettaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.25 18:56:42

Mies ja nainen ei voi olla pelkästään kavereita.

Päivämäärä:   7.7.25 03:40:28

Ootteko tosissanne. Kyllä naisetkin ”skannailee”. Mutta kyllä voi miehet ja naiset olla ystäviä, huolimatta siitä kuinka viehättävä kukakin on.
Mulla myös kokemusta siitä kun mies tekee särön ystävyyteen ehdottelulla/ihastumisella. Se on ikävää ja turhauttavaa. Mutta on myös paljon miehiä ystävinä jotka ei ole ikinä mitään ehdotelleet.

Aloittajalle, harmi homma! Toisaalta jos olette molemmat sinkkuja ja se ehdotus oli vain seksiin eikä mikään suurempi ihastumisen tunnustaminen, niin eikö tuon voi vaan unohtaa ja jatkaa ystävyyttä?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   7.7.25 04:43:17

Kyllä itsellä on ollut miehiä kavereina läpi elämän. Opiskelin miehistä alaa ja läheisin opiskelukaveri oli mies.

Joskus vuosia sitten kävin Tinder-treffeillä ja jäin miehen kanssa kaveriksi. Meillä ei ole ikinä ollut mitään kiinnostusta toisiamme kohtaan, mutta meitä yhdistää rakkaus luontoon. Meidän molempien puolisot taas ei ole mitään luonnossa viihtyviä.

Myös olen hyvissä kaverillisissa väleissä useamman työkaverini (miehiä) kanssa. Osa heteroja, osa ei.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   7.7.25 06:47:07

Jos on hyvä kaveri niin eikö asiasta voi puhua? Meneekö kaveruus pilalle siksi, että toinen olisi mielellään muutakin kuin kaveri?

Päivämäärä:   7.7.25 08:37:18

Mun mies kavereista kaikki on joko varattuja tai sitten meidän välillä ei ole mitään kemiaa. Kyllä näitä rakkauden tunnuksia ja ehdotteluja on vuosien varrella tullut aika paljon niin työkavereilta kuin "kavereiltakin". Ei kannata olla kovin sinisilmäinen. Yksi entinen kaveri kyllä seurustelee mutta silti noin vuoden välein edelleen laittelee viestiä että hän ei voi lakata ajattelemasta mua. Hyi hitto.

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   7.7.25 09:18:57

Aloittaja kyllä itse sitä pilasi isaltan jos noin loukkaantui pelkästä ehdotuksesta. Voihan kaveruus olla etusijalla ja seksi silti mahdollista, vaikka ilman sen kummempaa seurusteluaikomusta.

Päivämäärä:   7.7.25 09:51:26

Meillä on opiskeluaikainen kaveriporukka jossa kolme naista ja neljä miestä. Opiskellessa yhdellä naisista oli kevyttä juttua yhden miehistä kanssa, mutta kun se oli taputeltu ei olla oltu kuin pelkästään kavereita. Ja ihan sujuvasti esimerkiksi yökyläillään toistemme luona. Olisin todella loukkaantunut jos joku näistä miehistä ehdottaisi petipuuhia minulle. Ajattelisin, että on esittänyt ystävääni päästäkseen sänkyyn ja ehdotus viilentäisi välit hyvin pitkäksi aikaa.

Lähettäjä: Kake 
Päivämäärä:   7.7.25 09:57:45

Pari vuotta sitten mun vaimo lähti toisen miehen matkaan ja viikko sen jälkeen eräs mun naispuoleisista kavereista kuuli asiasta ja tuli mun luo panohommat mielessä. Hän ajatteli mun kaipaavan laastaria. No kavereita ollaan vieläkin vaikka pantiin.

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   7.7.25 10:02:53

Homot on naisen parhaita kavereita.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   7.7.25 10:11:34

Pitäisin tuota kohteliaana eleenä, 'voitaisiin muuten pannakin, jos kaipaat seksiä'. En antaisi sen haitata kaveruutta. Enkä panisi.

Päivämäärä:   7.7.25 10:41:07

Ignooraisin ja jatkaisin kaverisuhdetta. Ei se pilalle tuosta mennyt.

Lähettäjä: Aha 
Päivämäärä:   7.7.25 11:02:53

Huoooh.... antakaapa kun 43-vuotias täti kertoo faktoja elämästä.

1. Jos mies on oikeasti yhtään läheisempi kaverisi ja hetero, hän odottaa vain vuoroaan joko satunnaiseen hauskanpitoon, pidempiaikaiseen suhteeseen tai viattomaan flirttailuun. Huomio! Se ei tarkoita, että olet miehen elämän rakkaus.

2. Ehdotuksia tulee aivan taatusti jossain vaiheessa miehen puolelta. Kaveruus voi jatkua, kun nainen tiedostaa tämän ja sanoo EI. Jos taas mies on ihan tosi syvästi ihastunut, niin silloin kaveruus ei voi jatkua.

Lähettäjä: Vanhempi täti 
Päivämäärä:   7.7.25 12:31:03

Aha tietää mistä puhuu, noin se on.

"Jos taas mies on ihan tosi syvästi ihastunut, niin silloin kaveruus ei voi jatkua."
Tähän lisäys, että tällainen syvästi ihastunut mies voi suuttua todella pahasti ja sydänjuuriaan myöten loukkaannuttuaan mies yleensä aiheuttaa hankaluuksia. Eli varoituksen sana; miestä ei kannata päästää ihastumaan liian paljon. Kannattaa tehdä ajoissa tiettäväksi miehelle, ettei minkäänlaisia mahdollisuuksia ole suhteeseen. Silloin kaveruus saattaa jatkuakin ja mikä tärkeintä, ei saa ihastuksessaan pettynyttä miestä vihollisekseen.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   8.7.25 06:55:34

Olisi hauska tietää, voisiko mies ehdottaa toiselle miehelle rennosti pientä panoa.

Ja jos heteromiestä ei panot kiinnosta, voiko kaveruus yhä jatkua täsmälleen samanlaisena kuin aiemmin...

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   8.7.25 07:08:49

Jos naisen torppaa niin siitä vasta kunnon vihat saa niskaan ja paskanjauhamisen. Kokemusta on.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   8.7.25 07:56:51

Mä en ymmärrä, miten seksi on jotenkin erikoisempi asia kuin esim. palapelin tekeminen. Hauskaa hommaa yhdessä! Jos kemiat natsaa, niin mikäs ettei paniskin. Parempi se tutun ja tunnetusti luotettavan tyypin kans on kuin joku vieraa tinder-deitti tai baaripano.

Ei ole yksikään kaveruus siitä pilalle mennyt. Osan kanssa vaan todettu ettei se meidän välinen seksuaalinen kemia toimi, mutta kaveruus ja ystävyys kyllä.

Ja eipä noita kaikkia miehiäkään seksi kiinnosta. Monta kavereina, mutta osa on aidosti ollut vain ystäviä. Meitä on moneksi ja suhde jokaiseen ihmiseen on erilainen.

Aloittajaon nyt vaan itse päättänyt kriteerit kaveruudelle. Oletko koskaan sanonut niitä ääneen kaverimiehelle? Ei hän voi tietää sun rajoja mystisesti, jos ette ole puhuneet.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.7.25 08:26:32

Naiset loukkaantuvat verisesti jouduttuaan torjutuksi heteromiehen taholta, miksi?

Lähettäjä: Noppa 
Päivämäärä:   8.7.25 08:33:14

Kaverit ovat kavereita juuri siitä syystä, että heitä ei halua panna. Oksettava ajatuskin.

Ihmisiä on erilaisia, monellakaan ei toimi tuollainen "joo kyl kavereit pannaan, seksi on ihan sama kuin palapelin teko!". Sanoisin, että suurin osa ei kuitenkaan halua bylsiä kavereidensa kanssa. Ja monelle seksi ei ole todellakaan vain jotain yhdentekevää hupia.

Ja totta kai voi olettaa, että jos ollaan KAVEREITA, niin ei tarvitse erikseen mitään rajoja alkaa selittämään, pitäisi olla ihan itsestäänselvää, ettei tuollaista aleta ehdottelemaan.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   8.7.25 10:22:49

Haluaisin kyllä tietää senkin, kuinka moni hyväksyisi kumppaniksi ihmisen joka kertoo maanneensa kaikkien ystäviensä kanssa...

Päivämäärä:   8.7.25 10:36:57

"Naiset loukkaantuvat verisesti jouduttuaan torjutuksi heteromiehen taholta, miksi?"

Naiset eivät ole niin tottuneita torjuntaan. Usein miehet panevat lähes naista kuin naista, jos nyt tarjolle tulee. Eli torjuttu nainen kokee olevansa aivan hirvittävä tuon miehen mielestä, jos ei hän kelpaa edes panoseuraksi.

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   8.7.25 11:02:26

"Olisi hauska tietää, voisiko mies ehdottaa toiselle miehelle rennosti pientä panoa."
Kyllähän näitä onkin, "hetero miehiä" jotka käyvät välillä aidan toisella puolen. En kyllä ymmärrä miksi sille vaimolle ei voi kertoa olevansa bi ja käyvänsä välillä miehissä. Ilmeisesti jos "omasta mielestään hetero mies" käy miehissä se ei monen miehen mielestä ole edes pettämistä.

Lähettäjä: ai 
Päivämäärä:   8.7.25 12:29:21

"Olisi hauska tietää, voisiko mies ehdottaa toiselle miehelle rennosti pientä panoa."

Käsittääkseni homoseksuaalit tekevät tätä ihan jatkuvasti ja jopa matalammalla kynnyksellä kuin me heterot.

Lähettäjä: Mies ei omalla 
Päivämäärä:   8.7.25 12:44:38

"Olisi hauska tietää, voisiko mies ehdottaa toiselle miehelle rennosti pientä panoa.

Ja jos heteromiestä ei panot kiinnosta, voiko kaveruus yhä jatkua täsmälleen samanlaisena kuin aiemmin..."

Homomies voi rennosti heittää, että jos "haluat vaihtelua tai oot seksuaalisesti utelias, ni voin auttaa." Siihen heteromies voi vastata naurahtaen kieltäytymällä ja se oli vaan läppä, joskin homomies on tehnyt selväksi että on tarvittaessa käytettävissä.

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   8.7.25 13:40:48

Kyllä vaan voi olla nainen ja mies ystäviä. Minulla on kolme parasta ystävää, jotka ovat kaikki miehiä. Yhden kanssa nukuttu samassa sängyssäkin sinkkuina kiltisti omilla puolilla. Tämän ystävän kanssa tunnettu lapsista asti. Ei ikinä ole mitään ollut kummankaan puolelta.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   9.7.25 17:11:55

Niin mitä tämä kaverimies sulle ehdotti? Hotellihuoneeseen siirtymistä? Vai ihan suoraa seksiä?

Hotellihuoneeseen siirtyminen aika monen mielestä tarkoittaa sitä seksiä, mutta entä jos tämä mies oli niin kertakaikkisesti friend zonella, että mitään muuta ajattelematta ajatteli pyytää sut vaan chillailemaan rauhallisesti tai nukkumaan? Ja nyt sinä olet sitten sitä mieltä, että halusi kaataa sut petiin ja ystävyys on mennyttä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.