Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaverimies pilasi kaveruuden =(

Lähettäjä: Harmittaa 
Päivämäärä:   6.7.25 16:08:07

Oltiin juhlissa ja tämän kaverimiehen kanssa tanssittiin paljon muiden mukana. Ollaan tunnettu monta vuotta jo eikä koskaan ole käynyt mielessä että tässä olisi jotain muuta kuin kaveruutta ilmassa.

Vaan ilmeisesti miehellä on ollut/oli muuta mielessä kun illan päätteeksi ehdotti josko lähdettäis hänen hotellihuoneeseen...

No ei menty, mutta mua jäi kyllä harmittamaan. Mitä ihmettä taas miehet? Miksi ei vaan VOI olla kaveri, minkä takia näköjään aina lopulta ollaan tässä tilanteessa?

Re: Kaverimies pilasi kaveruuden =(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.7.25 16:34:28

No voihan kavereitakin panna.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   6.7.25 16:41:28

Miksei kaverin kanssa voisi panna?

Päivämäärä:   6.7.25 16:46:14

Miksi pitäisi jos aloittaja ei halua kaverin kanssa?

Päivämäärä:   6.7.25 17:20:18

” Miksi pitäisi jos aloittaja ei halua kaverin kanssa?”

Sitten kieltäytyy panokutsusta ja jatkaa kaverisuhdetta ihan normaalisti kuten tähänkin asti. Ei se kaveruus siitä pilalle mene. Panemisesta eikä panematta jättämisestä.

Päivämäärä:   6.7.25 17:24:59

Mun kaveripiirissä ei ole ollut tapana panna toisiamme.

Kyllä tähän kaveruuteen nyt pieni särö tuli. Ehkä ajan kanssa tämä harmitus sitten poistuu...

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   6.7.25 17:32:57

Newsflash, miehet voivat olla kavereita ilman taka-ajatuksia, usein on mielessä kyllä muukin, syvempää ystävyyttä ei ikinä, jos ei nainen viehätä heitä muutenkin.

Ja joo, kyllä se väleihin vaikuttaa kun tiedät, että toinen on kiinnostuneempi sinusta kuin sinä hänestä.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   6.7.25 17:52:34

Tuliko tämä aloittajalle oikeasti yllätyksenä?

Mulla ei ole ollut yhden ainutta miespuolista kaveria jolla ei olisi taka-ajatuksia. Ei yhden ainutta. Ja kun ne vihdoin tajuaa, että mitään muuta ei irtoa kuin sitä normaalia ystävyyttä, niin häviävät kuin pieru saharaan. En usko sekuntiakaan, että normaali naisista kiinnostunut mies voisi olla vaan ja ainoastaan naisen kaveri.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   6.7.25 17:55:33

Minä voin olla, useammankin. Niksi on siinä että nainen ei saa aiheuttaa minkäänlaista seksuaalista viehätystä tai vetovoimaa minussa, hänen täytyy olla nk. ei laisinkaan tyyppiäni, tai sitten varattu. Sitten se onnistuu.

Mutta sitten tilanne, kun tämmöinen kaverinainen haluaakin "pilata" kaveruuden, eikä itseä vois vähempää kiinnostaa... Miten annat pakit hienostuneesti ja toiselle pettymystä tuottamatta?

Päivämäärä:   6.7.25 18:07:22

"Miten annat pakit hienostuneesti ja toiselle pettymystä tuottamatta"

Niimpä. Minä annoin miehelle kohteliaat pakit vaikka teki mieli kysyä että mitä vttua?!

Ja kyllä tuli tavallaan yllätyksenä kun on ollut muutama hyvä kaverimies elämässä, sellainen ketkä ei ikinä näin tekisi. Nyt jäljellä yksi sellainen josta olen vieläkin 100% varma ettei yritä ikinä mitään koska ei tunne niin minua kohtaan.

Lähettäjä: Pippuri 
Päivämäärä:   6.7.25 18:11:39

Mulla ei ole ollut yhden ainutta miespuolista kaveria jolla ei olisi taka-ajatuksia. Ei yhden ainutta. Ja kun ne vihdoin tajuaa, että mitään muuta ei irtoa kuin sitä normaalia ystävyyttä, niin häviävät kuin pieru saharaan. En usko sekuntiakaan, että normaali naisista kiinnostunut mies voisi olla vaan ja ainoastaan naisen kaveri.

Olen havainnut jossain määrin saman. Minulla oli nuorena muutamia mieskavereita, ja olin silloin tosi iloinen heidän ystävyydestään. Teimme yhdessä ihan tavallisia kaverijuttuja, kävimme baarissa, urheilimme, notkuimme kahviloissa ja yliopiston kirjaston kahvilassa ja niin edelleen. Kumpikin näistä ihmisistä kertoi sittemmin tunteistaan, toinen jo läheisen ystävyytemme aikana, toinen vasta vuosia myöhemmin. Ekan kanssa ystävyys laimeni hänen tunnustukseensa koska hän puhui yhtäkkiä humalassa kitkerään sävyyn, miten olin laittanut hänet friend zonelle vaikka hän olisi halunnut enemmän ja vaikka hän auttoi minua esim. muutossa ja oli aina minulle ystävällinen ja kiinnostunut asioistani. Toinen taas sanoi aikaa myöhemmin humalassa, että hän olisi halunnut enemmän, mutta ei uskaltanut sanoa mitään ettei olisi pilannut mitään. Hän oli silti iloinen ystävyydestämme. Arvostin häntä koska hän selvästi arvosti ystävyyttämme paljon.

Toinen näistä oli lukioaikana, toinen yliopistoaikoihin.

Lähettäjä: Kajan 
Päivämäärä:   6.7.25 18:29:32

Kyllä terve heteromies erittäin todennäköisesti edes jollain tasolla skannailee ajatuksiaan, että voisiko tuo tai tuo nainen olla tyttöystävä/vaimo/petikumppani. Aina vastaus ei tietenkään ole "kyllä". Jos nainen on viehättävä, hänen pitää olla varattu, jotta kaveruus onnistuu. Silloin miehet ikään kuin katsovat tätä naista eri tavalla ja itse työntävät hänet friend zonelle. Jos parisuhdetilanne muuttuu, silloin mies saattaa kokeilla onneaan, vaikka olisi juuri vuosia ollut ihan sujuvasti kaveriasteella naisen kanssa. Ja jos taas nainen ei ole varattu, hänen täytyy olla miehen silmissä epäkiinnostava, jotta kaveruus onnistuu. Tuli se epäkiinnostus sitten ulkonäöstä, luonteesta tai jostain muusta.

Lähettäjä: Jopas 
Päivämäärä:   6.7.25 18:53:10

Oliko humalassa? Ihan voit jälkeenpäin kysyä suoraan, että mitä sulla oikein oli mielessä, eikö me olla vain kavereita? Voihan tulla heikko hetki loppuillasta, jos ei ketään ole löytynyt seuraksi hotelliin. Ei sen takia tarvitse ystävyyttä lopettaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.25 18:56:42

Mies ja nainen ei voi olla pelkästään kavereita.

Päivämäärä:   7.7.25 03:40:28

Ootteko tosissanne. Kyllä naisetkin ”skannailee”. Mutta kyllä voi miehet ja naiset olla ystäviä, huolimatta siitä kuinka viehättävä kukakin on.
Mulla myös kokemusta siitä kun mies tekee särön ystävyyteen ehdottelulla/ihastumisella. Se on ikävää ja turhauttavaa. Mutta on myös paljon miehiä ystävinä jotka ei ole ikinä mitään ehdotelleet.

Aloittajalle, harmi homma! Toisaalta jos olette molemmat sinkkuja ja se ehdotus oli vain seksiin eikä mikään suurempi ihastumisen tunnustaminen, niin eikö tuon voi vaan unohtaa ja jatkaa ystävyyttä?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   7.7.25 04:43:17

Kyllä itsellä on ollut miehiä kavereina läpi elämän. Opiskelin miehistä alaa ja läheisin opiskelukaveri oli mies.

Joskus vuosia sitten kävin Tinder-treffeillä ja jäin miehen kanssa kaveriksi. Meillä ei ole ikinä ollut mitään kiinnostusta toisiamme kohtaan, mutta meitä yhdistää rakkaus luontoon. Meidän molempien puolisot taas ei ole mitään luonnossa viihtyviä.

Myös olen hyvissä kaverillisissa väleissä useamman työkaverini (miehiä) kanssa. Osa heteroja, osa ei.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   7.7.25 06:47:07

Jos on hyvä kaveri niin eikö asiasta voi puhua? Meneekö kaveruus pilalle siksi, että toinen olisi mielellään muutakin kuin kaveri?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.