Lähettäjä: Pippuri
Päivämäärä: 6.7.25 18:11:39
Mulla ei ole ollut yhden ainutta miespuolista kaveria jolla ei olisi taka-ajatuksia. Ei yhden ainutta. Ja kun ne vihdoin tajuaa, että mitään muuta ei irtoa kuin sitä normaalia ystävyyttä, niin häviävät kuin pieru saharaan. En usko sekuntiakaan, että normaali naisista kiinnostunut mies voisi olla vaan ja ainoastaan naisen kaveri.
Olen havainnut jossain määrin saman. Minulla oli nuorena muutamia mieskavereita, ja olin silloin tosi iloinen heidän ystävyydestään. Teimme yhdessä ihan tavallisia kaverijuttuja, kävimme baarissa, urheilimme, notkuimme kahviloissa ja yliopiston kirjaston kahvilassa ja niin edelleen. Kumpikin näistä ihmisistä kertoi sittemmin tunteistaan, toinen jo läheisen ystävyytemme aikana, toinen vasta vuosia myöhemmin. Ekan kanssa ystävyys laimeni hänen tunnustukseensa koska hän puhui yhtäkkiä humalassa kitkerään sävyyn, miten olin laittanut hänet friend zonelle vaikka hän olisi halunnut enemmän ja vaikka hän auttoi minua esim. muutossa ja oli aina minulle ystävällinen ja kiinnostunut asioistani. Toinen taas sanoi aikaa myöhemmin humalassa, että hän olisi halunnut enemmän, mutta ei uskaltanut sanoa mitään ettei olisi pilannut mitään. Hän oli silti iloinen ystävyydestämme. Arvostin häntä koska hän selvästi arvosti ystävyyttämme paljon.
Toinen näistä oli lukioaikana, toinen yliopistoaikoihin.
|