Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ero - mies ei anna/maksa tavaroitani

Lähettäjä: Qiu 
Päivämäärä:   6.7.25 11:16:59

Sen enempää taustoittamatta, parisuhteessa mennyt pitkään huonosti. Kissaa nostettu pöydälle usein ja mietitty mitä tehdään, kumpikaan ei tee päätöstä mutta toisaalta ei myöskään tee ratkaisua.

Nyt sen tein ja sanoin haluavani eron, olemme avoliitossa. Samalla sekunnilla miehestä tuli kuin eri ihminen. Olen ostanut taloomme huonekaluja yms tavaroita usealla tonnilla, minulla on netissä tilausvahvistukset tallessa, missä näkyy että ne on minun maksamiani. Mies sanoi, ettei aio tavaroita minulle antaa, eikä toisaalta halua ”maksaa minua ulos” niistä.

Olen sanonut, ettei hänen tarvitse osallistua kanteluun jne vaan hoidan kaiken itse, tai sitten maksaa tavarat minulle ja saa ne taloon jättää. Miten tässä nyt pitää edetä jos toinen käyttäytyy noin? Pelkään että on niin järkyttynyt, että en tiedä vaikka alkaisi niitä hajottamaan..

Re: Ero - mies ei anna/maksa tavaroitani

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   6.7.25 11:22:48

Viet tavarasi uuten paikkaan kun mies ei ole kotona, tai haet ne sieltä poliisin avulla. Tai jos sinulla on tuttavapiirissäsi muutama gorilla jotka lähtisivät mukaasi tavaroita hakemaan mies tuskin ryhtyisi tappelemaan parin kaapin kokoisen korston kanssa.

Tosin poliisi todennköisesti vain soittaa miehelle että mitenkäs asia on, jolloin mies voi heille sanoa muina miehinä, että voit hakea tavarat milloin vain, ei estele, ja sitten todellisuudessa sanoo sinulle, että ei tipu. Tämän kuvion näin erään ystäväni kohdalla kun hänelle meni ero rumaksi. Ei saanut tavaroitaan lopultakaan kun poliisista vain soiteltiin miehelle muttei tultu lopultakaan paikan päälle auttamaan tavaroiden hakemisessa.

Että ne gorillat olisivat luultavasti parempi vaihtoehto, tai tosiaan se, että haet tavarasi pois kun mies ei ole kotona.

Lähettäjä: Diidaa 
Päivämäärä:   6.7.25 11:24:21

Ehkä kannattaisi ajatella että ne ovat vain huonekaluja. Niitä olet käyttänyt siellä talossa, ja sinne ne on hankittu. Itse en ole halunnut erossa ottaa tavaroita vaivoiksi ja muuttoon, vaan hankkinut uudet - tai kierrätetyt tilalle. Jos tuleva ex alkaa jostain huonekaluista riehua ja heittäytyy väkivaltaiseksi, on se kamalaa mutta kertoo eron välttämättömyydestä. Sinä pärjäät ja kundin ystävät tietää että tarvitset apua, kyllä kaikki järjestyy. Siihen toisen käytökseen et voi vaikuttaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.7.25 11:28:43

Mitä enemmän tivaat tavaroita itsellesi, sitä tiukemmin mies pitää niistä kiinni. Viimeinen vallankäytön osoitus. Ota hälläväliä-asenne ja sitten haet omasi pois (ei yksin!) kun mies ei ole paikalla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.7.25 11:33:24

Diidaa, helppo ajatella että ihan sama jos on varaa laittaa heti uudestaan tonnikaupalla rahaa uusiin huonekaluihin.

Päivämäärä:   6.7.25 11:34:15

Ihan ensimmäiseksi nostat sen kissan pois sieltä pöydältä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.7.25 11:34:16

No talohan vissiin menee myyntiin, tai sitten mies maksaa sinut siitä ulos.
Pidä huoli, että tavaroiden arvo tulee huomioitua siinä kohtaa, kun saat talosta rahat.

Lähettäjä: Qiu 
Päivämäärä:   6.7.25 11:40:13

Talo on miehen nimissä kun kyseessä hänen vanhempiensa entinen talo. En ole mitenkään rahallisesti kiinni talossa, vain huonekalujen osalta.

Päivämäärä:   6.7.25 11:43:53

Ei ole helppoa. Mutta onko nyt niin että avovaimo on asunut siellä avomiehen talossa? Eli talo ei mene myyntiin, eikä tietenkään ole osuutta tähän. Jos tarvitset uuden ruokapöydän, sohvan ja vitriinikaapit, kerro kaikille että tarvitset ne. Kun tulee kysymys mikset ota sieltä teiltä tms niin sano ääneen että mies ei anna sinulle niitä sieltä. Usein alkaa löytyä tilalle kierrätettyä jos ei mene viesti miehelle perille. Vaikka olisit ostanut vaikka ja mitä, se ei ole tappelemisen arvoista. Mies haluaa kostaa ja käyttää valtaa sinuun, harkitse annatko tilaisuuden jänkäämällä ruokapöydästä. Jos minun ystävän ex on tuota tehnyt, estänyt tavaroiden muuttoa, en ole sitä salaisuutena pitänyt.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   6.7.25 11:44:44

"Olen ostanut taloomme huonekaluja yms tavaroita usealla tonnilla..."

Eikä se talo mitään "miehen nimissä" ole, vaan se on hänen talonsa.

Ei mulla muuta.

Päivämäärä:   6.7.25 11:46:20

Avoerossa kumpikin vie omat kamppeensa ja aloittaja saa siis itse ostamansa huonekalut mukaansa. Tästä voi lähteä käräjille tarvittaessa, mutta ensin kävisin keskustelemassa saisiko poliisilta noutoapua, kun ne kuitit tosiaan on tallessa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.7.25 11:49:56

Eihän tuossa ole mitään epäselvää. Omat tavarasi viet tietenkin ihan kyselemättä, jos vieläpä pystyt osoittamaan ne maksaneesi. Pyydä joku avuksi muuttoon, ettet ole yksin. Voimia ikävään tilanteeseen!

Lähettäjä: jjj 
Päivämäärä:   6.7.25 11:53:31

Tilaat muuttoauton ja varaston, hankit muutaman riskin kantajan, haet tavarasi pois ja viet varastoon, jos ei ole vielä omaa asuntoa. Ei sinun tarvitse miehen lupaa kysyä. Poliisia tarvitaan vasta siinä vaiheessa, jos mies heittäytyy hankalaksi. Jostakin vartiointiliikkeestäkin voisi saada kantoapua, kohtuullista korvausta vastaan.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   6.7.25 12:49:04

Viet ne miehen poissaollessa ja that's it. Jos olette molemmat vaikka päivätöissä, otat ''salaa'' sen päivän vapaaksi tavalla tai toisella ja hoidat asian nopeasti.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.7.25 12:55:49

No ehkä kannattaa antaa miehen ensin tottua ajatukseen. Vaikka puhuttu erosta niin kun tuleekin hetki että se tosiaan tulee niin pitää kuitenkin tottua ajatukseen. Toivotaan että mies rauhoittuu ja pääsette yhteisymmärrykseen. Mutta älä nyt heitä bensaa liekkeihin vaan anna miehelle aikaa.

Päivämäärä:   6.7.25 13:02:27

Mietin, että montako vuotta olet asunut miehen talossa? Että jos olisi toisin päin: aviomies asui talossasi, ja haluaa muuttaa pois, ottaisitko vuokrana/ korvauksena asumisesta nuo mööpelit? En siis sano, että ajattelen näin, mutta yleensä asuminen jotain maksaa... Niin se maailma vaan on, raadollinen paikka aina ero. Pärjäät kyllä!

Lähettäjä: Exg 
Päivämäärä:   6.7.25 13:04:15

Vaikka haet "salaa" niin ota gorillat kuitenkin mukaan. Ei sitä koskaan tiedä jos se onkin siellä. Tai jos on ovikamerat tms mistä tietää että nyt haetaan kamoja ja lähtee paikalle riehumaan.

Päivämäärä:   6.7.25 13:05:04

Diidaa, ei mitään voi periä jälkikäteen jos ei ole sovittu että pitää maksaa.

Päivämäärä:   6.7.25 13:09:30

En minä perimisestä puhunut, vaan ihan ajatuksena tänne hötölään. Täällä kun miesten tosiaan odotetaan maksavan kaikki ja öh, kuka erossa on kuullut että joku lunastaisi jotain huonekaluja häneltä, joka muuttaa pois kun kyse on avioliitosta? Joku 0,0005% varmaan ikinä, kun eihän tässä tuolla talon omistajalla ole edes muuttoa edessä. Ero ottaa aina koville, kyllä normaalia olisi päästää puoliso muuttamaan tavaroineen.

Lähettäjä: 55 
Päivämäärä:   6.7.25 13:18:36

En ymmärrä ongelmaa, VIET vain omasi pois. Tilaa vaikka muuttofirma avuksi, pari riuskaa kaveria kun kantaa tavaroita, ei mies uskalla tehdä mitään. Tai viet ne silloin, kun hän ei ole kotona.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.25 13:21:20

Toi on sen tapa yrittää saada sua jäämään, koittaa tehdä kaikesta niin vaikeaa ettet vaivaudu.
Oikeasti mieheltähän et tarvi mitään lupia omien tavaroiden pois viemiseen. Tilaat muuttofirman ja vain muutat kaikkine tavaroinesi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.7.25 13:30:26

Diidaa: yleensä kun yhteen muutetaan, sovitaan miten kulut jaetaan.Asumiskulujen jakamisella ei ole mitään tekemistä omien, itse ostettujen ja maksettujen tavaroiden kanssa. Omansa saa aina viedä mukanaan.

Lähettäjä: +++++ 
Päivämäärä:   6.7.25 14:21:56

.... : lisäksi vielä se että jos avopari on asunut yhteisessä osoitteessa 10v, on oikeus yhteisen omaisuuden viralliseen puolittamiseen.
"Jos avoliitto on kestänyt viisi vuotta tai avopuolisoilla on tai on ollut yhteinen tai yhteisessä huollossa oleva lapsi, niin voidaan soveltaa lakia avopuolisoiden yhteistalouden purkamisesta. Laki ei siis koske kaikkia avoliittoja. Kun laki tulee sovellettavaksi avoliittoon, voi avopuoliso vaatia erotilanteessa omaisuuden erottelua. Erottelussa kumpikin avopuoliso pitää oman omaisuutensa ja yhteisen omaisuuden osalta yhteisomistussuhde puretaan. Omaisuuden erottelusta voidaan laatia omaisuuden erottelukirja."(Lähde minilex)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.7.25 15:04:25

Joko haet pois,,kun mies ei kotona tai annat olla. Pitäkööt mööpelit, niitä saa uusiakin eikä kaikkea tarvi kerralla hankkia.

Lähettäjä: Ciem 
Päivämäärä:   6.7.25 15:05:51

Ota pari apuria mukaan ja käykää hakemassa tavarasi.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   6.7.25 15:37:10

Oletko aikoinaan pakottanut miehen heittämään omat huonekalunsa pois, että saat omasi/haluamasi sinne?

En jaksaisi tapella, ellei ne ole oikeasti jotain arvokasta designia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.25 16:03:01

" En jaksaisi tapella, ellei ne ole oikeasti jotain arvokasta designia."

Lol mikä vässykkä.

Päivämäärä:   6.7.25 16:50:37

+++... Niin voi tuo olla tilanne jos toinen avopuoliso on jäänyt kotiin työstä ja esim ja hoitanut vain tilaa ja lapsia. Mutta tässä on pelkät mööpelit nyt riidanalaista, tai niistä nyt erimielisyyttä. Mutta hötölässä aina joku erikoisuus kaivetaan keskusteluun, ja se on tämän palstan suola. Plus se että jokainen kävelee ennätysvauhteja, on kokoa 34 siro ja kaunis plus urheilee ja kuntoilee ahkerasti. Ja viihde on kun tarjoaa ruokalistan salaatin vieraille ja juo sen lasillisen laadukasta punaviiniä. Hyvää kesää ja tämän ketjun aloittajalle voimia. Loppupeleissä ne on vaan huonekaluja. Se mitä olet niistä maksanut ei ole oleellista, olethan päässyt käyttämään niitä. En kysy mihin entiset huonekalut katosivat. Uusia ja kierrätettyjä saa aina hankittua.

Päivämäärä:   6.7.25 16:52:37

Ihan samalla tavalla se mieskin saa uusia ja kierrätettyjä huonekaluja hankittua.

Päivämäärä:   6.7.25 17:07:15

.... Kyllä! Epäilen että miehen entiset huonekalut ovat jossain varastossa tai mökillä. Kuka vaan pystyy hankkimaan nykyään itselleen kodin toimivan sisustuksen, suht edullisesti ja jopa lahjoituksena. Päinvastoin meillä menee kierrätykseen ihan mahdoton määrä huonekaluja jne. Niin, ja vaikka olisi mitä sovittu, on aloittajalle kuitit että hänen tavaransa. Mutta silti, ne ovat vain huonekaluja. Väkivallan uhka ei ole leikin asia.

Lähettäjä: vilma 
Päivämäärä:   6.7.25 17:47:24

Miten niin mies ei "anna"?? Ei ne ole hänen annettavissa, sun omaisuus. vuokraa pakun, pyydät pari kaveriäijää mukaan, ja käyt hakemassa tavarasi, mieluusti silloin kun mies ei oo kotona, jos on ja yrittää estellä niin sanot että soitat poliisit jos yrittää varastaa sun omaisuutta.
Siinä se!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.