Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naimisiinmenon syitä

Lähettäjä: Minne tuuli kuljet 
Päivämäärä:   5.7.25 20:21:48

Hyvä ht net raati, saanko kuulla teidän ajatuksianne seuraavaan asiaan:
Deittailen miestä, joka on ollut naimisissa ja kun tuli puheeksi naimisiinmenosta ja syyt ym. Kertoi hän naimisiinmenon syyksi lähinnä "hoitaa se pois alta". Mies on siis ollut naimisissa 10 vuotta ensimmäisen tyttöystävänsä kanssa. Naimisiin menivät vähän yli 20 vuotiaina, parin vuoden seurustelun jälkeen. Nyt ex vaimon kanssa kavereita/ystäviä (en tiedä kuinka läheisiä).

Jotenkin hämmennyin tuosta syystä mennä naimisiin. Voiko mies puhua totta vai suorittaako jotkut oikeasti elämäänsä niin, että "hoitaa asioita pois alta". Itse olen niin ällöromanttinen ja annan tuulen kuljettaa, joten vaikea samaistua :D

Re: Naimisiinmenon syitä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.7.25 20:31:43

Mielestäni "asia voidaan hoitaa pois alta" siinä vaiheessa, kun molemmat ovat sellaisella loppuelämän asenteella suhteessa. Naimisiin menosta on siis voitu puhua, mutta se on syystä tai toisesta aina siirtynyt.

Muuten vaan sanottuna kuulostaa hivenen kylmältä... Parikymppisenä voi toisaalta pyrkiä elämään siten kuin odotettava kuuluu.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.7.25 20:36:32

Ehkä se exä on halunnut enemmän naimisiin?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   5.7.25 20:40:40

Eiköhän olennaisempaa ole mitä nyt ajattelisi asiasta eikä mitä joskus yli kymmenen vuotta sitten parikymppisenä on ajatellut asiasta. Mies on kuitenkin ollut todella nuori, kun on mennyt naimisiin joten ei ne syyt välttämättä ole olleet tuolloin mitkään kummoiset, mutta nyt saattaisi ajatella asiaa toisin. Tai sitten ei ei ajattelisi. Mene ja tiedä. Sinuna kuitenkin keskittyisin enemmän tähän hetkeen ja tulevaisuuteen kuin menneisyyteen.

Päivämäärä:   5.7.25 20:57:42

En tälle anna mitenkään älyttömästi painoarvoa, mutta kiva kuulla muiden näkemyksiä ja kiva etten ole ainoa jonka mielestä vastaus kuulostaa kylmältä. Voihan olla ettei mies halua kertoa edes oikeaa syytä tässä vaiheessa.

Mietin myös minkälainen olin itse sen ikäisenä ja millaisia poikaystäviä oli... joo ei kiitos! XD

Lähettäjä: älkn 
Päivämäärä:   5.7.25 21:49:53

Menimme naimisiin 10 vuoden avoliiton jälkeen, ja mun ainut syy oli leskeneläke. Meillä oli 2v lapsi ja ajattelin, että jos mies tosta kupsahtaa niin jään aika vaikeaan tilanteeseen.
Käytiin maistaatissa yks aamu ennen töihinmenoa, pidin oman nimeni.
Nyt on oltu naimisissa 18 vuotta.

Ällöromantikolle muistutan että avioliitto on juridinen sopimus, vaikka jenkkielokuvat muuta väittää.
Eli vaikuttaa mm perintoveroon jne.

Jos näitä juttuja ei olisi, olisimme yhä avoliitossa.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   5.7.25 22:04:44

Niin mekin tehtiin. Oltiin nuoria, "rikkaita", oli aikaa ja rahaa järjestää bileet. Kaverit kyseli, että millon on häät, kun oltiin menty kihloihin. Päivä löytyi näppärästi ja samalla sovittiin polttaritkin.
Hoidettiin siis koko homma pois alta.

Yhdessä ollaan oltu nyt 14 v, naimisissa kohta 12. Lapsia kolme ja talolaina löytyy. Jos tässä elämäntilanteessa pitäisi löytyä aikaa ja rahaa järjestää häät niin tekemättä jäisi. Korkeintaan just joku maistraattikäynti + kahvit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.7.25 22:31:25

Parikymppisenä silloinen poikaystävä ehdotti kihloihin menemistä, koska ” eikö ihmiset yleensä vuoden seurustelun jälkeen mene kihloihin.” Olin 20-vuotias niin totesin, että olen ihan liian nuori kihloihin ja asiat on ihan hyvin ilman sormuksiakin. Naimisiin menin sitten ihan eri tyypin kanssa monta vuotta myöhemmin. Olisin voinut olla ilman avioliittoakin, mutta puolisolle se oli tärkeämpää. Vieläkin ollaan naimisissa näin 15 vuoden jälkeen. Ystäväpiirissä on montakin paria, jotka ovat hoitaneet asian pois alta, yleensä kyllä siinä vaiheessa on jo ollut yhteisiä lapsia, taloja ja kesämökkejä, joten avioliitto on enää ole se ainut sitoumus.

Päivämäärä:   5.7.25 22:47:57

Aivan, hyviä pointteja, hyviä pointteja.
Miehellä ei siis ole lapsia, jotenkin lasten "vuoksi" ymmärtäisin ehkä paremmin.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.7.25 23:25:10

Mekin maistraatissa hoidettiin homma pois alta perintöverojen takia.

Lähettäjä: Desi 
Päivämäärä:   5.7.25 23:49:02

Siis miten tuollainen tulee edes puheeksi? =D "Miksi menit naimisiin exäsi kanssa?" Minulle tuosta miehen vastauksesta tulee lähinnä mieleen se, että halusi vähätellä asiaa. Kuka sitä nyt uudelle kumppaniehdokkaalle haluaisi hehkuttaa miten on aikanaan ollut rakastunut johonkin toiseen niin että on halunnut naimisiin? Olisiko vähän hämmentynyt puheenaiheesta ja möläyttänyt ensimmäisen virkkeen mikä suusta on sattunut tulemaan? Jotta näyttäisi paremmalta aloittajan silmissä?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   6.7.25 00:10:21

Kannattaa sitten lukea avioliittolaki kahteen kertaan ennenkun hoitaa mitään "pois alta".

Lähettäjä: gitta 
Päivämäärä:   6.7.25 00:14:33

Mekin ihan vaan verotuksen ja leskeneläkkeen takia mentiin naimisiin. Koska taloudellisesti järkevää. Ei mitään muuta syytä.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   6.7.25 00:43:18

Meille avioliitto oli luonnollinen jatke seurustelulle ja avoliitolle. Ehkä se jollain tasolla haluttiin ”hoitaa alta pois” ennen lasten hankkimista. Rakkaudesta ja halusta elää loppuelämä yhdessä toki, mutta silti sellaisena asiaan kuuluvana seuraavana steppinä.

Tänä kesänä sen asian hoitamisesta tulee kuluneeksi 33 vuotta, eli ihan kivasti on toiminut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.7.25 07:26:53

Me mentiin naimisiin muutaman vuoden seurustelun jälkeen koska haluttiin ja myös taloudellinen näkökulma asiaan. Ja mä en suostu toista kertaa ostamaan taloa avoliitossa, oli hankala ero muutenkin ja exä alkoi talon osalta vttumaiseksi etten meinannut omiani saada takaisin. Tietysti haluan uskoa että meidän suhde kestää ja jos ei, niin nykyinen on järkevä eroaja, mutta koskaan ei voi olla liian varma, toista samaa virhettä en tee.

Päivämäärä:   6.7.25 10:56:41

"Siis miten tuollainen tulee edes puheeksi? =D "Miksi menit naimisiin exäsi kanssa?" Minulle tuosta miehen vastauksesta tulee lähinnä mieleen se, että halusi vähätellä asiaa. Kuka sitä nyt uudelle kumppaniehdokkaalle haluaisi hehkuttaa miten on aikanaan ollut rakastunut johonkin toiseen niin että on halunnut naimisiin? Olisiko vähän hämmentynyt puheenaiheesta ja möläyttänyt ensimmäisen virkkeen mikä suusta on sattunut tulemaan? Jotta näyttäisi paremmalta aloittajan silmissä?"

Tämä voi myös olla totta. En tarkalleen muista mistä keskustelu lähti, mutta mietin ehkä ääneen, miten niin nuorena on päättänyt mennä naimisiin.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   6.7.25 11:24:50

Riippuen millaisesta kotitaustasta tulee, naimisiin meno voi tuntua hyvinkin luonnolliselta askeleelta tietyssä vaiheessa.

Me mentiin naimisiin puhtaasti sen takia että toisen kuolllessa elämä on helpompaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.7.25 11:31:02

LähettäjäDesi 

Päivämäärä5.7.25 23:49:02

Siis miten tuollainen tulee edes puheeksi? =D "Miksi menit naimisiin exäsi kanssa?" Minulle tuosta miehen vastauksesta tulee lähinnä mieleen se, että halusi vähätellä asiaa. Kuka sitä nyt uudelle kumppaniehdokkaalle haluaisi hehkuttaa miten on aikanaan ollut rakastunut johonkin toiseen niin että on halunnut naimisiin? Olisiko vähän hämmentynyt puheenaiheesta ja möläyttänyt ensimmäisen virkkeen mikä suusta on sattunut tulemaan? Jotta näyttäisi paremmalta aloittajan silmissä?

Niin tämä.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   6.7.25 12:31:54

Leskeneläke on ainoa syy.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.7.25 12:36:47

Juu jutella miehen kanssa vielä uudestaan siitä, mitä hän ajattelee avioliitosta nyt ja tulevaisuudessa sinun kanssasi. Älä tuo eksää mukaan ollenkaan, eihän edellinen avioliitto liity asiaan mitenkään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.