Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi puhelin on kätevämpi maksuväline kuin...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.7.25 15:21:40

...kortti? Käytännön kokemuksieni perusteella en kyllä koe näin.

Re: Miksi puhelin on kätevämpi maksuväline kuin...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.7.25 15:25:53

Okei Miehen Jyrähdys.

Päivämäärä:   5.7.25 15:35:56

Koska lompakko ei tarvi olla mukana ja kaikki hoituu vain 1 esineellä. Itellä puhelin kaupassa aina kädessä kun siellä ostoslista ja mahdolliset etukupongit jne, sitten maksu vain laittamalla puhelin maksupäätteen viereen. Ei tarvi olla lompakkoa eikä ottaa taskusta mitään.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   5.7.25 15:39:52

Taas tämä keskustelu. Toinen tykkää puhelimella maksaa ja toinen kortilla. Kassalla töissä näkee paljon ongelmia puhelimella maksaessa, mutta kätevä on jos toimii. Itse en jätä ikinä pelkän puhelimen varaan, ihan jos akkukin loppuu eli kortit aina mukana ja niitä käytän. Makuasioita.

Päivämäärä:   5.7.25 16:46:39

”Koska lompakko ei tarvi olla mukana ja kaikki hoituu vain 1 esineellä. Itellä puhelin kaupassa aina kädessä kun siellä ostoslista ja mahdolliset etukupongit jne, sitten maksu vain laittamalla puhelin maksupäätteen viereen. Ei tarvi olla lompakkoa eikä ottaa taskusta mitään.”

Tässäpä se jo tulikin.

Päivämäärä:   5.7.25 17:17:58

iPhone, Telia ja Nordea – lähimaksu toimii aina.

Päivämäärä:   5.7.25 18:40:02

Mulla puhelimen kuoren sisällä pari seteliä sitä varten jos puhelinmaksut ei toimisikaan. Ei niin ole vielä koskaan käynyt, mutta jos.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   5.7.25 18:42:03

Mulla ei oo puhelimessa maksujuttua, mutta olisihan se kätevä kun puhelin aina mukana mutta lompakko ei.

Enivei saan huonosti aikaiseksi aktivoida tällaisia uusia keksintöjä niin olen toistaiseksi ilman.

Päivämäärä:   5.7.25 18:44:57

” iPhone, Telia ja Nordea – lähimaksu toimii aina.”

Muutoin sama, mutta telian sijaan elisa.

Päivämäärä:   5.7.25 18:50:11

Täällä toinen fossiili,(30v) en tajua tätä puhelimella maksamista enkä usko että Halpa-Hallin maksupäätteet ikinään tukisivat puhelimella maksamista. Tai edes lähimaksua.

Lähettäjä: H. Ämmentynyt 
Päivämäärä:   5.7.25 19:01:56

Olen aina niin ihmeissäni siitä että lompakosta on tullut asia mikä jätetään kotiin. Niin ne ajat muuttuu. Itse en ole koskaan tykännyt käyttää kannellisia puhelimen kuoria, joten varmaan tipuin junasta siinä kohtaa kun en ole voinut siirtää kortteja puhelimen kuoreen ja siten luopua lompakosta. :)

Lähettäjä: Ilmoitusasia 
Päivämäärä:   5.7.25 19:28:40

Mitäs ihmeellistä siinä puhelimella (tai vaikka älykellolla) maksamisessa nyt on? Sama asia on maksaa kortilla lähimaksulla.

GooglePayllä maksaessani ei tarvitse välittää pankin määrittelemistä 50 euron lähimaksurajoista. Ei tarvitse muistella pin-koodia eikä pelätä, että kortti jää jonnekin matkan varrelle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.7.25 21:37:13

"Mitäs ihmeellistä siinä puhelimella (tai vaikka älykellolla) maksamisessa nyt on?"

Iso, kolho, täytyy näppäillä auki. Paljon hankalampaa kuin ottaa taskusta korttikotelo ja maksaa kortilla.

Päivämäärä:   5.7.25 21:43:34

En minä ainakaan tarvi puhelinta kauppareissulla vaan se jää autoon. Kauppalistaa ei ole tai se on perinteinen paperilla. Kenenkään ei tarvitse mua just silloin tavoittaa. Eikä ketään teistäkään, vaikka luulette olevanne niin tärkeitä ;) Helppoa ottaa lompakosta kortti kuin kaivella ja availla puhelinta ja koodeja ja sovelluksia ja ties mitä.

Lähettäjä: Tiu 
Päivämäärä:   5.7.25 22:29:08

"Helppoa ottaa lompakosta kortti kuin kaivella ja availla puhelinta ja koodeja ja sovelluksia ja ties mitä."

Otan puhelimen taskusta, painan kahdesti sivussa olevaa painiketta ja samalla puhelin tunnistaa kasvot, käytän puhelinta maksupäätteen vieressä ja ostokset on maksettu, myös ne yli 50 € ostokset.
Paljon nopeampaa, kuin kaivella lompakko taskusta, lompakosta kortti ja näpyttää pin-koodi maksupäätteelle. Mutta ymmärrän tuskan, jos puhelin ei mahdu taskuun vaan pitää kaivella jostain kassin pohjalta ja käytössä on kannellinen suojakotelo, joka pitää avata eikä ole ottanut kasvontunnistusta käyttöön, niin joutuu sen avauskoodin näpyttelemään. Silloin kortti ja pin-koodin näpyttely tuntuu varmasti helpommalta.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   5.7.25 22:32:40

Maksan kellolla. Näpäytän sivupainiketta kahdesti, vien kellon maksupäätteen lähelle, ja sillä selvä. Mitään ei tarvitse kaivella, helppoa ja nopeaa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   5.7.25 22:42:28

Nopeammin maksan puhelimella kuin kortilla. Helppoa maksaa ne yli 50€ ostokset myös kun ei tarvi mitään tunnuslukuja näpytellä.

Lompakko on aina mukana, mutta enpä muista koska olisin maksanut pankkikortilla.

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   5.7.25 23:59:05

Itse maksan kortilla, helppoa ja nopeaa. Mies maksaa puhelimella, aina jotain ongelmaa ja saa useamman kerran näpytellä sitä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   6.7.25 00:14:29

Itsellä on puhelimen kuoressa kortit.
Niistä sitten valkataan millä maksetaan missäkin ja monesti joutuu vielä näyttämään helkkarin..
Puhelimeen näitä kaikkia ei saa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   6.7.25 07:07:16

Se on kätevä kun sitä osaa käyttää ja tekniikka toimii.

Se ei ole kätevä kun sitä näppäillään auki ja heilutellaan ja mikä siihen nyt tuli ja meniksenyt ja sitten näppäillään lisää ja lopuksi kaivetaan kassin pohjalta lompakko ja sieltä kortti jolla maksetaan.

Aspana ei haittaa, teen tuntipalkkahommia ja lähes päivittäin joku tuon puhelinmaksamisen kanssa joutuu säätämään mutta eiköhän ihmiset pikku hiljaa opi sitä käyttämään.

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   6.7.25 09:30:01

"Täällä toinen fossiili,(30v) en tajua tätä puhelimella maksamista enkä usko että Halpa-Hallin maksupäätteet ikinään tukisivat puhelimella maksamista. Tai edes lähimaksua."

Ei taida olla uskon asia, maksupäätteiden on pakko olla tällä vuosituhannella ja -kymmenllä eli ei muuta kuin lähimaksuja tekemään. Ja kun ymmärtävät lähimaksuja niin ymmärtävät yhtälailla kaikilla vempeleillä (puhelin, kello, kortti) tehtäviä maksuja. Jos itse olet fossiili, niin ei tarkoita sitä että teknologiakin laahaisi perässä : )

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   6.7.25 09:54:08

"Täällä toinen fossiili,(30v) en tajua tätä puhelimella maksamista enkä usko että Halpa-Hallin maksupäätteet ikinään tukisivat puhelimella maksamista. Tai edes lähimaksua."

Jopa joulutorilla onnistuu kaikilla lähimaksu niin kovasti ihmettelisin jos joku ihan kauppa ei onnistu laitetta hankkimaan. Torilla sentään ongelmana että on kylmä niin ymmärtää välillä että ei aina toimi. Mutta kun se lähimajsuominaisuus on ihan siinä samassa kortinlukijassa ja hyvin harva jos kukaan taitaa nykyään kuvitella pyörittävänsä myymälää pelkällä käyeismaksulla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.7.25 11:25:35

"Se ei ole kätevä kun sitä näppäillään auki."

Tämä juuri. Ajattelin, että on kätevää, kun ei tarvitse kantaa mukana kuin puhelinta, mutta en jaksa sitä auki näpyttelyä ja sovelluksen avaamista.

Se nyt vain on paljon kätevämpää ottaa kortti taskusta ja maksaa sillä.

Päivämäärä:   6.7.25 11:33:07

"Helppoa ottaa lompakosta kortti kuin kaivella ja availla puhelinta ja koodeja ja sovelluksia ja ties mitä."

Ei tarvi kuin sormi viedä puhelimen sivulla olevaan lukijaan ja tadaa, puhelimella pystyy maksamaan ilman minkään sovelluksen avaamista tai koodien näpyttelyä lähimaksulla niin ison ostoksen kuin tilillä on katetta. Kätevää ja nopeaa.

Lähettäjä: +0+ 
Päivämäärä:   6.7.25 11:56:51

En ymmärrä puhelimella maksamisessa sitä, että kantavatko ihmiset oikeasti nykyisiä suuria puhelimia käsissään? Minulla puhelin on aina repussa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.7.25 12:06:58

Kerran yritin kun oli lompakko jäänyt kotio eikä onnistunut :D. Muutenkin koen sen kortin helpompana.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.7.25 14:10:14

Mulla ei ole ollut vuosikymmeniin lompakkoa, silti maksan kortilla.
Mulla on kortit puhelimen kuorissa.
En jaksa sitä puhelimen avaamista-sovelluksen avaamista.
Kortti on kätevämpi.
Mutta toki makuasia.

Päivämäärä:   6.7.25 14:11:43

Avaa lukitus, kaksoisnapauta virtanäppäintä, *pli-pling*.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   6.7.25 14:38:46

Olin varmaan viimeisiä ikäluokastani jotka hankkivat älypuhelimen ja olen tässäkin asiassa ihan varmasti muita perässä. Itellä puhelimessa läppäkotelo enkä tykkää sitä muutenkaan kannella kädessä. Lompakko on sentään muuttunut vuosien saatossa paksusta raamatusta jossa kulki mukana ihan kaikki, ohueksi kortin kokoiseksi pussukaksi joka on helppo pitää saatavilla.

Lähettäjä: Wau 
Päivämäärä:   6.7.25 15:59:55

Mulla on puhelimen takakuoreen liimattava korttitasku jossa pankkikortti ja henkkarit aina mukana. En tykkää niistä kannellisista kuorista joten tämä ehdottomasti paras ja kätevin. En vielä ole siirtynyt puhelimella maksamiseen.

Lähettäjä: node 
Päivämäärä:   6.7.25 16:03:39

Haluaisin maksaa puhelimella mutta en ymmärrä miten toimii jos haluan ensin näyttää vaikka plussakorttia tai s-etukorttia? Tai jollain muulla kortilla maksaa?

Älykellolla maksan pikkuostoksia mutta siinä on vain yksi pankkikortti.

Päivämäärä:   6.7.25 16:07:14

Valitset eka sen bonuskortin ja näytät sen siihen maksupäätteelle, sitten valitset pankkikortin ja maksat. Helppoa ja nopeaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.