Lähettäjä: Desi
Päivämäärä: 5.7.25 09:53:03
Olen 47v nainen, niskahartiakivusta kärsinyt nyt pian 2kk ajan. Ajattelin johtuvan toimistotyön aiheuttamasta kuormituksesta, mutta olen nyt ollut kesälomalla 3vk ja joka ainut aamu herään särkevällä niskalla. Päivän mittaan se siitä vertyy ja särky lähtee iltapäivään mennessä, mutta pistää jo vtuttamaan pikkuhiljaa. Hierojalla kävin loman alussa ja olen kokeillut erilaisia tyynyjä (kävin reissussa ja nukuin parissa eri majoituksessa, lisäksi kotona vaihdoin tyynyä erilaiseen ja kumppanin luona nukuin eri tyynyllä) mutta näillä ei ollut vaikutusta asiaan. Hieronta auttoi muutamaksi päiväksi ja suunnitteilla on käydä ennen loman loppumista toistamiseen. Norflexia eli lihasrelaksanttia ja tulehduskipulääkettä olen kokeillut, auttavat vaikutuksensa ajan. Täytynee niitäkin ottaa vaikka viikon kuuri, nyt olen ottanut max 3 päivänä peräkkäin ja kipulääkettä vain aamuisin. Olen liikuttanut ja venytellyt niskahartia-aluetta kevyesti, mutta tuntuu ettei mikään saakeli auta.
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit; mitä voisin vielä tehdä? Lääkäriin aika turha mennä kai, kun sieltä saa nuo samat keinot (tulehduskipulääkekuuri+relaksantti+hieronta+liikunta).
|