Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitkäaikainen niskakipu, mikä tähän auttaisi?

Lähettäjä: Desi 
Päivämäärä:   5.7.25 09:53:03

Olen 47v nainen, niskahartiakivusta kärsinyt nyt pian 2kk ajan. Ajattelin johtuvan toimistotyön aiheuttamasta kuormituksesta, mutta olen nyt ollut kesälomalla 3vk ja joka ainut aamu herään särkevällä niskalla. Päivän mittaan se siitä vertyy ja särky lähtee iltapäivään mennessä, mutta pistää jo vtuttamaan pikkuhiljaa. Hierojalla kävin loman alussa ja olen kokeillut erilaisia tyynyjä (kävin reissussa ja nukuin parissa eri majoituksessa, lisäksi kotona vaihdoin tyynyä erilaiseen ja kumppanin luona nukuin eri tyynyllä) mutta näillä ei ollut vaikutusta asiaan. Hieronta auttoi muutamaksi päiväksi ja suunnitteilla on käydä ennen loman loppumista toistamiseen. Norflexia eli lihasrelaksanttia ja tulehduskipulääkettä olen kokeillut, auttavat vaikutuksensa ajan. Täytynee niitäkin ottaa vaikka viikon kuuri, nyt olen ottanut max 3 päivänä peräkkäin ja kipulääkettä vain aamuisin. Olen liikuttanut ja venytellyt niskahartia-aluetta kevyesti, mutta tuntuu ettei mikään saakeli auta.

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit; mitä voisin vielä tehdä? Lääkäriin aika turha mennä kai, kun sieltä saa nuo samat keinot (tulehduskipulääkekuuri+relaksantti+hieronta+liikunta).

Re: Pitkäaikainen niskakipu, mikä tähän auttaisi?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.7.25 10:34:08

Jos ne niskat ollut vuosia jumissa, niin ei se kerta hieronta mitään auta. Käy kuurina muutaman kerran osaavalla hierojalla, joka hieroo jumissa auki, eikä vain sivele ja vahvista sitä niskaa nislajumpalla. Siksi se jumiutuu, koska lihakset ovat liian heikot suhteessa kuormitukseen.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   5.7.25 10:35:44

Oletko käynyt fysioterapeutilla saamassa jumppaohjeet? Niitäkin pitäisi vaan jaksaa säännöllisesti tehdä.

Onko sinulla pitkät, raskaat hiukset? Kävin joskus akupunktiossa ja hän totesi että tämä voi olla syynä, Kiinassa tykkäävät pitää hiukset melko lyhyinä ettei tulisi niskakipuja.

Naiset tuppaavat myös kanniskelemaan käsilaukuissaan kaikkea mahdollista olalla, tämäkin voi vaikuttaa. Reppu parempi.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   5.7.25 10:46:56

Puretko hampaita öisin yhteen? Kannattaa tarkistaa asia purentaan erikoistuneella lääkärillä

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   5.7.25 10:51:10

Itsellä ikuinen jumi, ainut mikä auttaa on että jumppaa niskaa säännöllisesti, ei venytä, lihasrelaxantti Burana kuuri, lämpöä iltaisin ja kunnon niska tyyny. Itsellä sellainen muotoiltu missä niskan alla korkein kohta. Napropaatti/hierontaa. Fyssari sanoi että pitäisi niskan ja kaulan lihaksia ihan treenata että tukevat rankaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.7.25 10:54:07

Itselläni särki paljon päätä ja on kyllä siis niskatkin jumissa. Hoksasin jossain vaiheessa, että käytän tyynyä väärin. Heti, kun aloin työntää tyynyä kunnolla ja paksusti kaulan alle, päänsäryt helpotti.

Lisäksi voimistava jumppa on usein esim fyssareilta saatava ohje.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   5.7.25 11:12:40

Hierontaa sarjana ja käynti fyssarilla voi tuoda avun. Kerta ei riitä millään jos kunnolla on jumissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.