Lähettäjä: P
Päivämäärä: 5.7.25 09:22:29
https://yle.fi/a/74-20171155
Jalkapallonpelaajat kärysivät dopingista ja syy löytyi saastuneesta pelialustasta.
Tiedän, että doping-testit on tosi herkkiä, mutta jos parin tunnin pelaaminen alustan päällä riittää siihen, että virtsasta löytyy haitta-aineita, niin miettikää, mitä kaikkea me laitetaankaan iholle ja suuhun joka päivä.
Onko täällä muita, joita hirvittää, millaisessa kemikaalikuormassa nykypäivän ihmiset eletään? Kaikenlaisia keinoaineita käytetään aivan surutta sisutuksessa, tekstiileissä, ruuanlaitossa, kosmetiikassa yms. Petivaatteita ostaessani huomasin, että palon- ja hyönteistenestokäsityelyitä mainostettiin hyvänä asiana, mutta itse en todellakaan halua nukkua sellaisissa kemikaaleissa. Säännöllisesti huomataan jälkikäteen erinäisistä asioista, että hupsista, tämä ei ollutkaan niin hyvä tai myrkkypitoisuudet olivatkin vähän suuremmat, mitä piti.
Ei ihme, että mm. syöpäsairauksia on jo nuoremmillakin enenevissä määrin.
Itse suosin luonnonmateriaaleja ja olen luopunut Teflon-pannun käytöstä, mutta mitenkään fanaattisesti en esim. muoveja välttele ja mahdotontahan se olisikin. Onko tämä sun ajatuksissa ja vaikuttaako esim. ostokäyttäytymiseesi?
|