Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostaako kukaan vanhoja oppikirjoja?

Lähettäjä: Forum 
Päivämäärä:   4.7.25 21:39:36

Mahtaakohan kukaan ostaa enää vanhoja lukion oppikirjoja vai ovatko roskiskamaa? Nyt puhutaan siis noin 20 vuotta vanhoista kirjoista. Tiedän toki, että nämä ei ole kouluissa käytössä enää, mutta onkohan jollain näille käyttöä silti?

Re: Ostaako kukaan vanhoja oppikirjoja?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.7.25 21:46:57

Tuskin ostaa. Lukiosta saa nykyään oppikirjat ilmaiseksi käyttöön, ja aikuislukiolaiset ei tee noin vanhalla painoksella mitään.
Paperinkeräykseen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.7.25 21:55:00

Ei välttämättä osta, mutta jos haluat lahjoittaa niin jollekin voi kelvata jos omaksi ilokseen opiskelee.

Päivämäärä:   4.7.25 21:55:37

WTF, oikeestiko lukion materiaalit on nykyään ilmaisia? Tuntuu epäreilulta kun itse on aikanaan maksanut niistä hunajaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.25 21:56:59

Millaisia löytyy? Minua kiinnostaisi ostaa joitakin kun opiskelen läpi näitä omaksi huvikseni

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.7.25 22:06:09

Forum, kyllä jo muutaman vuoden on ollut toisen asteen koulutus pakollinen eli ilmainen. Myös kirjat kuuluu siihen ilmaisuuteen. Samaten saavat läppärin käyttöönsä lukiovuosiksi.

Päivämäärä:   4.7.25 22:21:46

Mä piste listaan nuo huomenna toriin myyntiin, en laita hintaa paljon. Mulla on tässä sisällä vaan osa ja osa on jossain varaston uumenissa. Laitan tänne vaikka tietoa kun ne on torissa nähtävillä :)

Päivämäärä:   4.7.25 23:09:38

Pelkkä postitus maksaa törkeästi koska kirjat on painavia, mutta noutamalla joku saattaa euron pari maksaa.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   5.7.25 07:01:03

Vein kirjaston saa ottaa-hyllyyn, katosivat parissa päivässä. Kävelen muutenkin hyllykön ohi usein, vien kaikki dekkarit ja hömpät aina kiertoon heti luettuani, niitä on turhaa kotona hillota ja joku taas ilahtuu.

Lähettäjä: Sade 
Päivämäärä:   5.7.25 08:02:01

Hahahah, miksi joku noista maksaisi? Et vaan malttaisi heittää pois, koska olet itse niistä aikanaan maksanut mielestäsi paljon. Onhan 20 vuodessa muuttunut tieto paljonkin ja tullut jo monta uutta painosta kirjoista. Nykyään on tosiaan ihan eri kirjasarjat, uudet painokset sekä e-kirjat käytössä. Eli ei, ei niitä kukaan nykyisin lukiossa opiskeleva osta ja tarvitse. Pois vaan.

Päivämäärä:   5.7.25 08:13:28

Hahahah, miksi joku noista maksaisi? Et vaan malttaisi heittää pois, koska olet itse niistä aikanaan maksanut mielestäsi paljon.

Tämä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.