Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ollaan kateellisia ulkonäöstä, jos...

Lähettäjä: Tyylikäs Tyyne 
Päivämäärä:   4.7.25 20:33:51

...vastaavantyyppinen olisi mahdollista saavuttaa itsekin kohtuullisella tai pienellä vaivalla?

Ymmärrän, että lyhyestä vartalosta ei saa pitkää, ohuet hiukset muuttuvat paksuiksi vain lisäkkeillä ja leikkaukset ovat liian riskialtis ja kallis keino muuttaa ulkonäössä sellaisia piirteitä, joista ei tykkää. Ja senkin tajuan, että vaikka ihailisi sixpackia, yleensä naisten täytyy päästä todella alhaiseen rasvaprosenttiin sen saavuttaakseen ja se voisi vaatia koko elämän muuttamista, eli liikaa vaivaa.

Mutta olen törmännyt viime aikoina paljon sellaisiin, jotka ihastelevat esim. tyylikkäästi ja naisellisesti pukeutuvia naisia (kengissä korkoa, mekkoja, hameita, hyvin istuva jakku tmv., hiukset siististi ja hillitysti meikkiä) ja sanovat, että olisinpa minäkin tuollainen. Vähän aikaa sitten ht-netissäkin oli topikki, jossa joku sanoi ihastelevansa skarpisti pukeutuvia ja hiukset tyylikkäästi pitäviä naisia ja sanoi itse olevansa "vaan tällainen farkku-tennari-kulahtanut neule -tyyppi" tai jotain vastaavaa. Mietin jo silloin, että onkohan sanoja syntynyt ne farkut ja tennarit päällä eikä saa niitä pois vai mikä häntä estää hiljalleen uudistamasta vaatekaappiaan.

Miksi siis olla tyytymätön itsessään sellaisiin asioihin, joita voi helpostikin muuttaa? Jos ihailee vaikka lentokentällä upeita lentoemäntiä tyylikkäissä asuissaan, meikissään ja hatuissaan, miksei poimisi joitakin tyylivinkkejä heidän pukeutumisestaan ja alkaisi toteuttaa samaa? Lentoemännät nyt oli vain yksi esimerkki, mutta kieltämättä he ovat tyylikkäitä ja tykkään itsekin käyttää esim. pieniä silkkihuiveja samaan tapaan kuin moneen lentoemännän asuun kuuluu. Miksei muuttaisi niitä asioita, joita pystyy muuttamaan ja joista tulisi iloiseksi?

Re: Miksi ollaan kateellisia ulkonäöstä, jos...

Lähettäjä: Jaakko 
Päivämäärä:   4.7.25 20:44:51

Kukaan ei ole kateellinen ulkonäöstä, miksi niin kuvittelet että ulkonäöllä olisi esdes mahdollisuuksia missään jos luonne on täyttä paskaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.7.25 20:46:30

No minulla on leuassa se typerä lovi, joka häiritsee. Saisi siihen ilmeisesti jotain täyteainetta laitettua, mutta olen vähän kateellinen niille joilla leuka on tasainen.

Myös silmäluomet on roikkuvat, leikkauksellahan ne saisi korjattua. Pää on kipeä päivittäin, kun pitää kulmia kohottaa koko ajan, että näyttää silmätkin normaalilta. Meikkaaminenkin hankalaa, pitää katsoa kaikenlaisia tutor-videoita netistä että saa silmistä edes meikillä ns. ”paremmat”. Kyllä, olen kateellinen niille joilla ei ole roikkuvia silmäluomia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.7.25 20:46:52

No, olen minäkin vähän kateellinen muodikkaasti pukeutuneille kavereille. Mutta tiedän myös, että heillä on erilainen taloudellinen tilanne kuin minulla, ja että he kuluttavat paljon pikamuotia. Minulle raha pankissa ja ympäristö merkitsevät enemmän, ja valitettavasti esim. kirppis harvoin mahdollistaa sen, että on muodin aallonharjalla. Sitten nekin vaatteet menevät pois muodista ja olet taas tyylitön. Tiedän valitsemani omien arvojen mukaisesti, mutta olen kyllä silti kateellinen noille tyylikkäille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.25 21:13:22

Minäkin tykkään välillä laittautua, enkä edes harrasta shoppailua. Olen löytänyt kohtuuhintaan muutaman laadukkaan vaatekappaleen joita yhdistelen eri tavoin. Tähän lisäksi muutamia asusteita. En edes koe tarvitsevani enempää vaatteita. Sen olen myös huomannut, että loppujen lopuksi se tyylikkyyden "viimeinen silaus" tulee siitä, että viihtyy ja on hyvä olo niissä vaatteissa joita käyttää.

Päivämäärä:   4.7.25 21:40:17

No eipä nuo jakut ja korot ja valkoiset hameet sovellu kovin hyvin omakotitalossa asujalle eikä maalaistaloihin. Se hame on heti paskassa ja korot vääntäneet jalat vinksin vonksin kun maasto epätasainen.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   4.7.25 22:24:38

Koska kateus on yksi ihmisen tunteista. Ihminen nyt tuntee erilaisia tunteita koska niillä on joku tarkoitus. Joku ei pysty tai jaksa tehdä asioita oman ulkonäkönsä eteen. Kaikille se ei ole mahdollista. Osaa ei kiinnosta miltä he tai muut näyttävät. Osaa ei voisi vähempää kiinnostaa. Ehkä oma kohtalainen itsetunto ja tyytyväisyys omaan elämään voisi helpottaa sitä tunnetta. Itse kyllä treenaan paljon, mutta voisin vähän enemmän panostaa ulkonäkööni, että olisin naisellisempi. Toisaalta olen onnellinen näin, enkä edes ehdi työltä ja harrastuksilta juuri laittautua.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   4.7.25 23:21:50

Kuka muka ihan oikeasti on kateellinen muiden ulkonäöstä? En usko että on yleistä. Joku ihanne varmaan monella on ja itse ei sitä täytä, mutta ei liity kateuteen mitenkään.

Päivämäärä:   5.7.25 00:07:55

Miksi joku olisi kateellinen rahasta, kun voisi kohtuullisella työllä itsekin vaurastua?

Päivämäärä:   5.7.25 01:22:00

.. / leukakuoppa on turn on! Leukakuoppa on mun mielestä fyysisistä piirteistä yksi viehättävimpiä <3

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   5.7.25 01:32:02

Rumapiirteinen nainen näyttää pyntätyltä mieheltä kiharoissa, mekossa ja huulet punattuna.

Siksi farkut ja neuleet.

Lähettäjä: Nonae 
Päivämäärä:   5.7.25 02:24:52

aöoittaja ei nytkertonut miten kateus ilmenee.
onko kiellettyä ihailla kaunita hiuksia vaatteita. kehu kielletty.

aloittajan teksti niin kömpelöä, että mitäs jos meet kasvaaan vielä hetkeksi.

Lähettäjä: Jop 
Päivämäärä:   5.7.25 02:28:28

Kannattaa nekin hepeneisiin ja meikkeihin menevät rahat säästää esteettisiin toimenpiteisiin, jos jokin ulkonäössä häiritsee.

Lähettäjä: piip 
Päivämäärä:   5.7.25 05:00:56

Minäkin saatan ihastella kaunista tai hyvin pukeutunutta, mutta ei se tarkoita että olisin kateellinen. Keski-iässä ymmärrän reaaliteetit; perusulkonäkö on mitä on, pidän kunnostani huolta syömällä terveellisesti ja liikkumalla, ja ulkonäköä isommaksi asiaksi on noussut oma terveys ja toiminnallisuus.

Vaatteisiin panostan tarvittaessa, mutta etä- ja vapaapäivinä täällä maalla päälle valikoituu farkut ja huppari, ja vaikka voin huokailla että olisi kiva vaikka pukeutua tiettyyn tyyliin, niin käytännössä oma hyväksihavaittu tyyli vie voiton. Joskus on kiva laittautua juhliin tietenkin, mutta olen pärjännyt yhdellä pellavakotelomekolla yli 20 vuotta eri tavoin asustaen ;)

Päivämäärä:   5.7.25 06:04:58

Se että ihailee jotain, ei tarkoita sitä että olisi kateellinen.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   5.7.25 06:37:00

Minä olen hieman kateellinen eräälle ystävälleni. Hän on muutenkin erittäin kaunis, mutta osaa myös pukeutua todella tyylikkäästi. Kaupassa hänellä on silmää nähdä vaatteet täysin eri tavalla. Siinä missä jokin vaate näyttää henkarissa rumalta rätiltä, hänen päällään se sama rätti näyttääkin todella upealta. Minä taas kierrän ja kierrän vaatekauppoja, mutta mikään vaate ei näytä hyvältä, ei henkarissa eikä minun päälläni, joten usein koen sen fakkujen ja hupparin olevan "ainoa vaihtoehto". Tietysti minun vartalotyyppikin on erilainen, ja siinä missä ystävälläni on edes vähän muotoja, minä olen pitkä ja ruipelo. Tämän takia myös suurin osa vaatekauppojen vaatteista vain roikkuu päälläni.

Kerran sitten sanoin ystävälleni, että nyt mennään shoppailemaan niin, että hän valitsee minulle ne tyylikkäät vaatteet. Ja niin siinä vain sitten kävi, että jopa tämä ystävä ihmetteli ääneen, miten kaikki vaatteet vain roikkuvat muodottomana päälläni, eivätkä näytä yhtään hyvältä tai tyylikkäältä. Hänen kokeillessa samoja vaatteita ne olivat jälleen kerran upeita.

Joten väittäisin, että syy miksi ihmiset kateellisuudesta (tai "kateellisuudesta") huolimatta eivät muuta omia tyylejään tai tapojaan, johtuu suurimmaksi osaksi siitä, ettei hallita sitä tapaa samalla tavalla kuin toinen. Tällöin helposti kokee, ettei voi muuttaa omia tapojaan siitä vanhasta, vaikka kuinka aina välillä yrittäisi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   5.7.25 07:37:41

// kirjoitti asiaa; tuota voi kyllä kadehtia, että jollekulle kaikki sopii, älyttömimmätkin muodit ja joka värikin.

Muutoin en osaa kadehtia, että joku jaksaa meikata enemmän, tai kiillottaa autonsa tai kotinsa paremmin. Se olisi loputon suo.

Päivämäärä:   5.7.25 08:20:56

"Kyllä, olen kateellinen niille joilla ei ole roikkuvia silmäluomia."

Hei, mulla oli. Kävin terveyskeskuslääkärillä, joka kirjoitti lähetteen kirurgille arvioon. Kirurgi katsoi noin 10 sekuntia ja sanoi että "Joo, eiköhän nuo leikata." Siis kriteerit täyttyi julkisin varoin leikkaukseen. Sit leikkaus ja sen jälkeen vielä tikkien poisto ja myöhemmin jälkitarkastus. Eli 4 x lääkärin vastaanotto plus 1 kerta sairaanhoitajan, kustannus satkun ja kahden väliltä ja ne esinahat on nyt pois naamasta roikkumasta.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   5.7.25 08:30:30

Mä kävin leuan rasvaimussa ja se todella kannatti! Nyt peilistä katsoo takaisin kauniit kasvot, joista olen muutoin aina pitänyt, vain leuka on häirinnyt.

Kateellinen olen ollut siroudesta naisille. Itse olen pitkä ja roteva pötkö, kapea lantio. Mutta näillä mennään, mitä on annettu. Ikä auttaa moneen kateuteen.

Lähettäjä: choco 
Päivämäärä:   5.7.25 08:50:46

Itse en ole vaatteista tms kateellinen, koska tosiaan omaa tyyliäni voin aina muuttaa. Mutta myönnän, että olen kyllä kateellinen naisille joilla on pitkät ja kapeat jalat ja pienet reidet. Nuorempana olin ihan pakkomielteinen, että minun täytyy saada itselleni ohuet jalat, mutta valitettavasti kun rakenne on tällainen 160 cm persjalkainen (pitkä selkä-lyhyet jalat, telinevoimistelun tuomat reisilihakset pahensi tilannetta), niin edes kova treeni & vaikea alipaino ei muuttanut jaloistani ohuita, sen sijaan tuhosin kyllä tehokkaasti terveyteni. Nykyäänkin jalkojeni hyväksyminen on minulle tosi vaikeaa vaikka olen tehnyt asian kanssa kovasti töitä
ja koen kateuden tunteita sirojalkaisia ihmisiä kohtaan. Mutta vaimennan noita tunteita pukeutumalla löysiin housuihin kaikkialla muualla paitsi ratsastaessa ja välttelemällä kokovartalopeilejä.

Päivämäärä:   5.7.25 08:53:36

Omsta puolesta sanon, että vaatteet eivät vain istu mun päällä yleensä kovin hyvin. En myöskään tunne itseäni rennoksi kovin naisellisissa kamppeissa. Rahat voisi just riittää muutaman ”naisellisen” vaatekappaleen hankkimiseen, mutta se olisi omassa taloudellisessa tilanteessa uhraus.

Olen myös tohelo - yleensä kun ostan jotain uutta, onnistun pilaamaan vaatteen alta aikayksikön. Menen vaikka syömään lounasravintolaan ja tiputan juuri sinä päivänä öljyistä kastiketta sille tavallista kalliimmalle vaatteelle - ja kas, öljytahraa ei saa enää pois ja vaate pilalla. Tämä on tapahtunut LUKEMATTOMIA kertoja elämän aikana, vaikka yritän olla huolellinen.

Halpaketjujen naiselliset näyttää päälläni makkarankuorilta tai muuten oudoilta. Kasvonpiirteeni ovat aika klohmut - ”kirveellä veistetyt” - en ole kovin naisellinen, vaikka minulla onkin pitkät, paksut hiukset.

Olen vuosien varrella luovuttanut ajatuksen siitä, että voisin olla naisellisen tyylikäs. Käytän rahan mieluummin tekemiseen kuin näyttäytymiseen/ulkoasuun. Se ei tarkoita, ettenkö voisi joskus harmitella sitä mielessäni.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   5.7.25 08:58:15

Kaikki pukeutumis- ja hiustyylit ei vaan sovi kaikenlaiseen elämäntapaan.

Aamulla ennen toimistolle lähtöä mun aika menee eläinlauman ruokkimiseen, ulkoiluttamiseen yms. Sipaisen pikameikin ja hiukset ponnarille ja siinä se. Vaikka vaihtaisin vaatteet töissä, niihin ajautuu silti kissan- ja koirankarvoja, joten on helpompi pukeutua farkkuihin ja neuleisiin, jotka ovat anteeksiantavampia kuin herkemmät materiaalit ja värit, joista olen tyytynyt vain haaveilemaan.

Olen valinnut tämän elämäntyylin, mutta saa kai sitä silti välillä kadehtia kollegaa upeassa, valkoisessa silkkipuserossaan ja viimeisen päälle laitetussa kynsissä, meikissä ja kuontalossa.

Päivämäärä:   5.7.25 09:39:09

Itse olen miettiny, että olisko ihan hirveä muutos ja vaiva, jos hommais muutaman rennon mekon ja totuttelis käyttämään niitä. Ei vaan oo vielä toteutunu.

Päivämäärä:   5.7.25 10:02:26

Olen 178cm pitkä ja vankkarakenteinen, kengänkoko on 43. En todellakaan voi vetää mitään mekkoa päälle näyttämättä drag-artistilta. Joten juu, kadehdin mekkoihin ja korkkareihin pukeutuvia naisia voimatta itse pukeutua samoin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.7.25 10:03:24

No ne saavutettavissa asioista kateelliset ovat itse sitä mieltä, että heiltä puuttuu ne ominaisuudet, joiden avulla ne asiat voi saavuttaa. Oli se totta tai ei.

Lähettäjä: Pahka 
Päivämäärä:   5.7.25 10:10:28

Kyllä minäkin joskus kadehdin tyylikkäästi pukeutuva ihmisiä. Se on vain sellainen hetkellinen "olisinpa minäkin" -hetki. Oikeasti tiedän, että kyse on omalla kohdallani valinnoista. Olen itse valinnut niin ammattini kuin vapaa-ajan harrastukseni. Niihin tyylikkään pukeutumisen yhdistäminen on osittain mahdotonta osittain epäkäytännöllistä. Jos tekisin näitä valintoja uudelleen, valitsisin edelleen samoin. Vaikka olen tyytyväinen valintoihini ja ulkonäkööni, niin saahan sitä hetken aina haaveilla.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   5.7.25 10:28:37

” Lähettäjä: -
Päivämäärä: 5.7.25 10:02:26

Olen 178cm pitkä ja vankkarakenteinen, kengänkoko on 43. En todellakaan voi vetää mitään mekkoa päälle näyttämättä drag-artistilta. Joten juu, kadehdin mekkoihin ja korkkareihin pukeutuvia naisia voimatta itse pukeutua samoin.”

Mä olen 177cm pitkä, lihaksikas, lievästi ylipainoinen, toki vyötärö löytyy. Kengän koko 44. En näytä mekossa drag-artistilta. Nykyään löytyy myös isokokoisia korkkareita.

Päivämäärä:   5.7.25 11:30:08

"Nykyään löytyy myös isokokoisia korkkareita."

No toki löytyy, mutta kuka niitä kehtaa käyttää? Mulla on koko ikäni lenkkaritkin olleet 1-2 numeroa liian pienet, ja silti niistä kanooteista on aina kiusattu ja ne hävettää. Olen viisikymppinen ja ei siitä ole kuin vuosi kun viimeksi joku sukulaismies suureen ääneen kauhisteli kenkieni kokoa. :/

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.7.25 11:48:17

Viivalla on mulkkuja sukulaisia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.