Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sain potkut ja muka löysin uuden työn

Lähettäjä: Joopajoo 
Päivämäärä:   4.7.25 19:28:38

Tämä on vain avautuminen. Sain "potkut" töistä, koska työtä ei enää ole. Sekin oli puolipäiväinen työ, eli sain liiton kassasta sen pari sataa kuussa päälle.

Ryhdyin heti hakemaan uutta työtä, ja pääsin haastatteluun siivoojaksi. Sain paikan ja heti kaksi keikkaa Teamsin kautta käydyssä puhelussa. Sitten selvisi, ettei noita keikkoja olekaan eikä mitään mustaa valkoisella, joten ei tule rahojakaan. Järjestin lastenhoidon ja laina-auton ja kaikki...

Sitten selvisi, että meitä on palkattu useita ihmisiä tähän työhön. Eikös tunteja pitäisi tarjota sille, kenet on ensimmäisenä ehditty palkata?

Harmittaa kun maanantaina pitää soittaa työkkäriin ja ryhtyä selvittämään tätä itse aiheutettua sotkua.

Re: Sain potkut ja muka löysin uuden työn

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   4.7.25 19:30:39

Nyt en kyllä ymmärrä miten olet muka itse aiheuttanut sotkun?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.25 19:32:07

Seuraavaksi kirjoitat työsopimuksen ja vasta sen jälkeen otat työtä vastaan.

Lähettäjä: Kl 
Päivämäärä:   4.7.25 19:48:48

Ne vuokratyö firmat tekee just tuota, tunnit jaetaan usean kesken ei tarvitse maksaa arkipyhistä, lomarahoja ei kerry tulevat palkan yhtydessä

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.7.25 20:08:55

Kl, lomarahoja voi kerryttää vuokrafirmallakin, täysin sopimusasioita.

Lähettäjä: Joopajoo 
Päivämäärä:   4.7.25 23:47:38

Ajattelin että elän sillä työllä enkä tarvitse työkkäriä enää ikinä. Ja minun olisi pitänyt ilmoittaa muutoksista ajoissa. Sain ne potkut kolme viikkoa sitten ja minulla on siis kaksi kuukautta lomia tässä. Ajattelin että sumplin asiat itse ja nyt pitää soittaa ja selitellä... karenssi tulee takuulla näiden muiden kulujen lisäksi.

Toivottavasti toinen hakemani paikka tärppää, se on kunnan paikka joten eivät voi huijata. Huomenna haen vielä kahta kun nyt kännykällä ei onnistunut.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   5.7.25 07:58:19

Mistä sinä tiedät, kuka teistä monista oli palkattu ensimmäisenä. Toinen kysymys: onko sinulla jotain todistetta siitä, että sinut on niihin töihin palkattu? Pelkkä puhelinkeskustelu on aika vaikeasti todistettavissa. Mutta ei se sinun syytäsi ole, että sinulla ei ole työtä. Sait potkut työn loppumisen vuoksi, eikä uusi luvattu työ alkanutkaan.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   5.7.25 08:03:42

Tosiaan kerrot työkkärissä, että sinulle lupailtiin töitä, joita ei sitten tarjottukaan. Työkkärin tädille tämä ei varmastikaan ole uutta, ja hn kehottaa olemaan jatkossa vähemmän sinisilmäinen.

Itse ilmoitat tämän jälkeen työkkäriin vasta toteutuneet työtunnit ja asiat, joista on mustaa valkoisella.

Päivämäärä:   5.7.25 09:02:14

Se kunnan paikka ei välttämättä ole edes auki, vaan voi olla pakkohaussa. Niiden on pakko laittaa paikka julkiseen hakuun, vaikka siihen olisi jo joku valittu.

Päivämäärä:   5.7.25 09:06:39

Hakijoita on nyt joka paikkaan niin paljon, että kannattaa kunnolla panostaa siihen työnhakuun. Ei kännykällä räiskiä vaan jotain menemään. Jos ei itsellä ole taitoa valmiina, niin työkkärin kautta saa varmasti apuja.

Päivämäärä:   5.7.25 09:48:50

Ikinä ei tehdä mitään järjestelyitä ennen kun nimet on paperissa ja silloinkin varaudutaan siihen, että koeajalla voi tulla lähtö koska tahansa. Miksi luotit noin sokeasti johonkin mikä ei ole edes paperilla? Yleensä noi siivoushommat on aina jotain nollasopimuksia tai ei ainakaan mitään täysiä tunteja. Ps. Googlettamalla firman nimen löytyy Yleensä suoraa kokemuksia jos firmalla on laittomia käytäntöjä.

Päivämäärä:   5.7.25 10:45:12

Jos useita saman yrityksen uhreja niin ei ole mikään uusi juttu työkkärivirkailijoillekkaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.