Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Talli hävittänyt mun tavarat kaapista

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.7.25 10:58:05

Tallipaikkaan kuuluu kaksi kaappia, pienempi ja isompi. No kun hevoseni kanssa tallille tulin niin sain nää kaapit. No nyt oisin mennyt tarkistaa mitä loimia siellä kaapissa on, mutta eipä ne ole siellä kun siellä on jonkun muun tavarat. Ihmettelin hieman että miksi joku laittanut kamojaan mun kaapin oveen, no kaappi annettu jollekkin muulle vaikka tyhjiäkin kaappeja olisi. Mulla ei ole mitään hajua missä mun tavarat on koska en löytänyt niitä muista kaapeista ja tp ei kerro.
Ei siis edes kertonut että mun kaappi on annettu jonkun muun käyttöön ja mun tavarat siirretty. Varmaan aatteli että en näin kesällä käy kaapilla kun siellä on mm. toppaloimia.
Tallille tulee kuulemma uutta säilytystilaa niin mun tavarat menee sinne, mutta en silti tiedä missä ne tällä hetkellä on.
Ei ne mitään kalliita ollut, ja en usko että tp on niitä lopullisesti hävittänyt, mutta en tajua miks ei voi sanoa missä ne on vai onko sitten unohtanut minne hemmettiin ne laitto..

Re: Talli hävittänyt mun tavarat kaapista

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.7.25 11:08:10

Juu ja sitten heräsit kauheessa rapulassa...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.7.25 11:09:28

Onko Nurmijärvellä?

Päivämäärä:   4.7.25 11:16:46

Pistä viestiä, että jos ei parissa tunnissa ala selvitä, niin seuraava askel on rikosilmoitus.

Päivämäärä:   4.7.25 11:17:11

M, ei oo.

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   4.7.25 11:37:00

Onkohan tuossa joku "tallipaikkalainen säilyttää ei-käytössäolevia tavaroita tallilla, näpäytän sitä niin tajuaa jatkossa säilyttää kamppeita kotona" -juttu? Mikä olisi kyllä aika tärähtänyttä jos tavaroiden säilyttämistä ei ole aiemmin mitenkään rajoitettu, mutta tärähteneitähän suuri osa hevosihmisistä onkin. Tai sitten tallinpitäjä on hävittänyt tai hukannut tavarat, eikä voi myöntää että moka kävi. Luulee, että olet talveen mennessä vaan unohtanut tavaroiden katoamisen etkä palaa enää asiaan.

Päivämäärä:   4.7.25 12:10:42

Kuu, no en tiedä kun kaikki muutkin säilyttää kaapeissaan loimia ja satulahuopa yms mitä eivät käytä. Ja ihan tallisopparissa lukee että tallipaikkaan kuuluu tän ja tän verran säilytystilaa. Ja mun tavarat on ollut tp osoittamassa säilytyspaikassa mikä kuuluu tallipaikan hintaan. Yritän vielä tänään illalla katsoa jos ne löytyis jostain, samalla aattelin nimikoida mun muut loimet ja riimut.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   4.7.25 12:14:37

Kysy että mitäs nyt tehdään kun sopparin mukaan on nämä 2 paikkaa??
Paska tilanne jatkoa ajatellen. Jos pitää puolensa, olet hankala.

Lähettäjä: Löken 
Päivämäärä:   4.7.25 12:16:17

Käytkö tallilla kerran viidessä vuodessa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.25 13:47:50

Tallinpitäjä on mykkä ja kuuro eikä siltä voi kysyä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.7.25 13:50:59

"tp ei kerro"

Sopimusrikkomuksesta käräjille, kun sopimuksen sallimassa paikassa ollut omaisuutesi on hävitetty. Ja vaihdat tallipaikkaa tietysti heti.

Päivämäärä:   4.7.25 16:06:00

Löken, miten tää liittyy tähän mitenkään? Viimeksi kävin kaapilla kesäkuun alussa.

., ja sinä et ilmeisesti osaa vielä lukea.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   4.7.25 16:08:58

Onko hevonen siellä vielä kuitenkin ja soppari voimassa ? Eihän kaappeja saa tyhjennellä jos maksut maksettu ja hevonen edelleen siellä hoidossa.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   4.7.25 16:50:53

” Eihän kaappeja saa tyhjennellä jos maksut maksettu ja hevonen edelleen siellä hoidossa.”

Eikä saa tyhjentää varoittamatta, vaikka maksut ois rästissä ja heppa muuttanut pois.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.7.25 17:43:45

Siis mitä hän sanoi kun kysyit missä ovat? "Joo en kerro".

Päivämäärä:   4.7.25 17:53:43

No jos vuokraaja on avuton ja tyhmä, niin sille ei mtn voi.

Lähettäjä: Kkk 
Päivämäärä:   4.7.25 18:03:55

"Tallille tulee kuulemma uutta säilytystilaa niin mun tavarat menee sinne, mutta en silti tiedä missä ne tällä hetkellä on."

No ei niitä ole hävitetty vaan ne on siirretty.

Miksi ihmeessä kirjoitat asiasta tänne..?

"Eikä saa tyhjentää varoittamatta, vaikka maksut ois rästissä ja heppa muuttanut pois."

No tietysti saa jos sopimuksessa lukee että se katkeaa maksamattomien maksujen vuoksi. Silloin katkeaa myös sopimus säilytystiloihin.

Päivämäärä:   4.7.25 18:32:53

Kkk, sitä uutta säilytystilaa ei vielä ole vaan se on tulossa eli niitä tavaroita ei ole vielä voinut siirtää. Eikä ole maksuja rästissä.

Zäkä, ei vastannut.

Minä vaan, hevonen on vielä tallilla ja soppari voimassa ja maksut maksettu ajallaan.

Laitoin tp:lle viestiä ja kysyin voinko käyttää tallin pesukonetta (saa käyttää maksua vastaan) huomenna kun haluaisin pestä hevosen loimia yms mitkä on tallin kaapissa. Ei ole vielä vastannut (on nähnyt viestin) niin katsotaan ilmaantuuko mun tavarat kaappiin vai mitä keksii. Tallinpitäjän oma hevonen käyttää samankokoisia loimia, mutta tokihan mä huomaisin jos yhtäkkiä sen hevosella olisi mun hevosen loimia.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.7.25 18:39:56

Kysy vaan suoraan että missä ne tavarat ovat. Ihan kasvotusten. Jos ei saa sanaa suustaan niin jatkat vaan kysymistä.

Päivämäärä:   4.7.25 18:40:08

Nii'i, kaikkihan nyt heinäkuussa loimittaa.

Päivämäärä:   4.7.25 18:44:01

Itse olen tallinpitäjä ja huomannut että moni karsinavuokraajakin kössii toisten tavaroita. Multa lähti omia tavaroita ihan sikana mm. lomittajan toimesta ja oli tönkinyt isojen arkkuja ja kaappeja pohjia myöten että mitä sieltä löytää. Tosin jos vaan loimia tms niin ne tuskin lähtee matkaan samalla tavalla kuin merkkihuovat ja hyvässä kunnossa olevat suitset.

Kuitenkin todella kummallista ja valetta ettei tallinpitäjä tiedä missä ne on, jos siis itse siirtänyt ne pois. Aina tiedämme mihin me ne laitetaan. Ei hyvässä kunnossa olevia kamoja hävitetä. Kenties vuokralaiselle sanottu että siellä on kaappeja, ymmärtänyt väärin ja siirtänyt ne kamat kertomatta mihin tallinpitäjän toimesta? Kannattaa kysyä siis siltä jos tietäisi kuka valloitti sun kaappisi. Jos ei tiedä niin saattaa tietää/saattanut nähdä mihin tallinpitäjä vei ne kamat?

Päivämäärä:   4.7.25 18:47:20

Niin ja älä turrittaudu siihen, että joku käyttäisi sun kamoja tallilla. Ne todennäköisesti myydään. Kannattaa siis kurkata tori.fi ja facebook kirppikset muutaman kuukauden ajan ahkerasti. Jos näkyy kuvia sun kamoista valenimellä (tai jos ihan tyhmä niin omalla nimellä) niin voi arvata että jollain ne on hyvässä tallessa oli se sit kellä vaan.

Lähettäjä: kkkk 
Päivämäärä:   4.7.25 18:51:44

"Laitoin tp:lle viestiä ja kysyin voinko käyttää tallin pesukonetta (saa käyttää maksua vastaan) huomenna kun haluaisin pestä hevosen loimia yms mitkä on tallin kaapissa. Ei ole vielä vastannut (on nähnyt viestin) niin katsotaan ilmaantuuko mun tavarat kaappiin vai mitä keksii."

Jos tallinpitäjänä löytäisin ja tunnistaisin tällaista kirjoittelua täällä. Sopimuksemme päättyisi välittömästi. Järki käteen nyt, ei aikuiset ihmiset hoida asioitaan näin!

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.7.25 19:03:19

Kkkk taitaa itse olla kyseinen tallinpitäjä kun noin kovasti kaivertaa että asioista keskustellaan keskustelu palstalla.

Lähettäjä: +++++ 
Päivämäärä:   4.7.25 20:11:43

Kkkk: eihän tästä kukaan muu tunnista itseään, kuin asianosainen. Ja aloittaja on yrittänyt hoitaa asiaa. Jos tp ei suostu yhteistyöhön, pitää ymmärtää kirjoittelu.

Päivämäärä:   4.7.25 21:04:49

kkkk, no aloittaja on koitanut hommaa adiallisesti hoitaa. Jos aikuinen perseilee ja piilottelee toisen tavaroita kuin pikkulapsi, sietääkin päästä tälle palstalle.

Lähettäjä: å 
Päivämäärä:   5.7.25 12:16:46

Tästä tuki mieleen kun entisellä tallilla tallinpitäjä (omisti myös kyseisen tallin) Siiri mun kamat mun kaapista johonkin puuilon arkkuun koska "mulla ei ole paljon tavaraa". Ja tää arkku sit laitettiin johonkin latoon missä toki oli sateensuojaan, mutta ei suljettavaan ovea.. Tämä siksi koska mun hevonen asu pihatossa, vaikka samaan aikaan muilla pihattolaisilla oli kyllä edelleen se kaappi siellä satulahuoneessa..
Veikaan että aattelin että mä en sano mitään kun tallinpitäjä oli mun tuttu, ja kummasteli sitten et miksi vaihdoin tallia (syy ei kyllä ollu toi arkku juttu :D).

Lähettäjä: Turri 
Päivämäärä:   5.7.25 12:25:01

Joo, älä missään nimessä turrittaudu siihen että joku käyttäisi tallilla sun kamoja, nyt tönkimään tori.fi.

Lähettäjä: selitys 
Päivämäärä:   5.7.25 12:30:46

Tp on joko hukannut tai heittänyt/antanut/myynyt tavarasi pois, eikä sen takia kehtaa kertoa missä ne ovat. Toivoo, että painelisit asian villaisella tavaroiden alhaisen arvon takia.

Päivämäärä:   5.7.25 12:54:37

Olisiko ensin vahingonkorvausvaade asiassa mitään ennen käräjäjöintiä ja rikosilmoitusta?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   5.7.25 16:57:36

Miksi kaapit eivät ole olleet lukossa?

Päivämäärä:   5.7.25 20:24:35

S, niitä ei saa lukkoon, mutta satulahuone ja tää huone missä nää kaapit on lukossa, mutta toki kaikki tallilaiset tietää koodin ja usein päivällä ne ovet on kuitenkin auki.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.7.25 21:59:43

"No ei niitä ole hävitetty vaan ne on siirretty."
No tällä hetkellä on kyllä hävittänyt jos ei mukamas tiedä missä ne on.
Ja mitä väliä kumpaa sanaa käyttää tässä tilanteessa :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.