Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kertokaa kokemuksia menkkapikkareista!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.25 10:08:06

Tästä varmaan keskusteltu, mutten löytänyt.

Mikä malli on mukava päällä ja hiostaa vähiten?

Voiko pitää koko työpäivän 8h vai pitääkö vaihtaa välillä? Itse käytän tampoonia, mutta lisävarmistuksena side jonka vaihdan 0-1 kertaa päivällä. Eli korvaisin siteen pikkareilla, alkaako ne hiostaa ja haista?

Kestävätkö pesua saman mitä normi alkkarit, vai onko näissä parastaennen? :D

Re: Kertokaa kokemuksia menkkapikkareista!

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   4.7.25 10:21:19

En ole vertaillut merkkejä, kun ostin ensimmäiseksi Dorinat ja ovat sopineet itselleni. Eivät hiosta, haise tai häiritse yhtään, toisin kuin side. Ratsastaessa, pyöräillessä tai muuten liikkuessa aivan ylivedot, eivät hierrä eivätkä falskaa ja tuntuvat mukavilta.

Itse käytän näitä siis pelkästään eikä varmistuksena ja toimivat silti sen 8 h.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   4.7.25 10:29:50

Olen ostanut tyttärelleni Libressen alushousuja, kun kuukautiset alkoivat muutamia vuosia sitten melko nuorena. Ovat aivan verrattoman hyviä. Hän vaihtaa aamulla ja illalla, ja tämä riittää hyvin vaikka hänen vuotonsa on melko runsasta. Ei ole tullut sivuvuotoja tai muita sotkuja. Esipesen pikkuhousut kylmässä pikapesussa ilman linkousta tai pesuainetta, ja sen jälkeen pesen ne muun tumman pyykin seassa. Hyvin toimii. Pikkareille luvataan noin 50 käyttökertaa, mutta materiaali kyllä muuttuu koppuraiseksi ja imukyky heikkenee jo aiemmin. Silti, ovat olleet aivan superhyvä kuukautissuoja.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   4.7.25 10:52:09

Minulla on Thinx pikkareita, nämä oli niitä ekoja joita tuli myyntiin. Nyt en ole hetkeen tarvinnut kun kierukka vei menkat. Mutta kun käytin, oli tosi hyvät. Minulla tosi herkkä alapää, en voi käyttää tamponia lainkaan, siteetkin hiertää ja jopa kuukuppi oli ikävä. Nää pikkarit oli kaikista parhaat suojat. Eivät hiostaneet merkittävästi ja pysyi paikallaan. Vaihdoin 2-4x/päivä. Joskus runsaimpina päivinä saatoin käyttää eka sidettä näissä, jotta ei tarvi ihan niin usein vaihtaa pikkareita (voi vaan ottaa siteen pois ja jatkaa pikkareilla).

Nuo Thinxit ainakin oli tosi hyviä. Tykkäsin etenkin yöshortseista, jotka tuli korkealle takana ja näyttikin ihan näteiltä.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   4.7.25 10:58:54

Libresset käytössä ekoina päivinä ja niistä ei tule ohivuotoja. Viimeisinä päivinä Etamin vastaavat, ja ne on tarkoitettu niukalle vuodolle.

Menkkapikkareihin ei saa laittaa huuhteluainetta ja pesen ne 40 asteessa muun pyykin mukana. Sitä ennen liotan kylmässä vedessä.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   4.7.25 11:03:34

Itsellä ulkomailta ostettuja Uniqlon pikkareita. Ei hiosta eikä haise, käytän itsekin näitä tamponin lisänä varmistuksena erityisesti urheillessa kun ei ole aina mahdollisuutta päästä vessaan riittävän usein, vuoto runsasta ja vaatetus sellainen että ohivuodot näkyy heti.

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   4.7.25 11:56:58

Ostin Libressen pikkarit netistä ja en tajua millaiselle ruumiinrakenteelle ne sopii. Haarakiila on tosi leveä ja se menee mulla joko infernaaliselle kamelinvarpaalle häppäreiden väliin tai kolmiokukkulaksi. Ja koska siinä on se toppaus niin on tosi jäykkä sopeutumaan mun haaroihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.7.25 12:22:36

Mulla on lindexin pikkareita ja ovat kyllä muuttaneet mun menkkaelämän täysin. Aiemmin taistelin aina ohi- ja läpivuotojen kanssa kun on ilmeisesti melko runsaat kuukautiset. Tamponia tai kuukuppia en pysty käyttämään. Menkkapikkareiden kanssa unohtuu koko menkkojen olemassaolo. Vaihdan pari kertaa päivässä. Ei hiosta tai haise.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   4.7.25 14:47:05

Meillä Lindex ja Thinx tyttärellä ja näyttää käyttävän niitä, vaikka ei ole vuotoa. Ovat siis mukavat, tytär on aistiyliherkkä.
Ja eilen mäyräkoira löysi onneksi jo aika vanhat, käytetyt Thinxit ja silppusi ne perusteellisesti. R.I.P ne menkkapikkarit…

Lähettäjä: Pai 
Päivämäärä:   4.7.25 14:48:46

Ja eilen mäyräkoira löysi onneksi jo aika vanhat, käytetyt Thinxit ja silppusi ne perusteellisesti. R.I.P ne menkkapikkarit…

Meillä toinen koira harrastaa tätä. Se repii ne siis ihan kunnolla riekaleiksi. Yhdet pikkarit katosivat kokonaan, ja epäilen sen syöneen ne ihan kokonaan. Tarkkana saa olla, ettei pyykkejä, puhtaitakaan, jätetä koiran ulottuville.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.25 15:14:14

Myllymuksuilta ostin joskus vuosi sitten kolmet erilaiset kun niitä kovasti täällä kehuttiin. On hyvät, ei ala haista vaikka pitäisi koko päivän eivätkä hiosta samalla tavalla kuin siteet. Imukyky myös paljon sidettä parempi. Ainoa miinus on se, että omassa käytössä bokserimallisistakin valuu yöllä persvakoa pitkin vuoto ohi kun suoja ei ole ylös asti. Pitää yökäyttöön ostaa joltain muulta merkiltä jotkut pöksyt testiin kunhan joskus kaupoilla ollessa asian muistaa. Muistaakseni joku täällä sanoi joskus että ihan prismastakin saa sellaisia joissa suoja takaa ylös asti. Päiväkäytössä nuo bokserimalliset pitää itsellä koko päivän runsaimpinakin vuotopäivinä helposti vaikka vuotoni ei ole mitenkään niukkaa, ob:n imukykyisimmästä tamponista tulee läpi 2-3h jälkeen.

Pitäisi kyllä ostaa useammat lisää niin pääsisi siteistä kokonaan eroon.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   4.7.25 15:34:33

Piste, Prismasta saa Dorinoita ja niissä on yömalli, jossa imuosa jatkuu takana ihan ylös.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   4.7.25 15:45:28

Itsellä Libresset ja toimii tosi hyvin. Huuhtasen kans kylmällä ja pesuun muun mustan pyykin kanssa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.7.25 16:06:18

Hankin tän palstan suosituksesta teinitytölle Myllymuksujen menkkapikkareita ja ne on kyllä tosi hyvät ja tytölle mieluisat. Miellyttävä materiaali, ei hankaa eikä hiosta. Vaihtaa aamulla ja illalla, ihan muutaman kerran on tullut yöllä ohivuotoa mutta muuten imukyky on kyllä tosi hyvä. Huudon kylmällä vedellä ja pesen tummien pyykkien joukossa. Meillä noita housuja on kuudet. Toki hintava hankinta mutta kestää käyttöä ja on todella helpot ja kätevät. Suosittelen!

Lähettäjä: Lipo 
Päivämäärä:   4.7.25 16:06:32

Kokeillut muutamaa merkkiä:
*Dorino, öisin käytössä nämä, sillä imuosa ulottuu ylös asti. Imee reipastakin vuota hyvin. Pienehköä mitoitusta
*Tokmanni, ihan hyvät ja halvat peruspöksyt. Kuminauhat aika napakat tai sitten olen ostanut väärän kokoiset
*Libresse, imuosa jää edestä liian alas.iellyttävät päällä
*Menkkapikkarit.fi, ihana materiaali ja edellisiin nähden väljempi mitoitus. Imuosa ehkä kaikista kevein.

Tietysti kokemuksiin hiukan vaikuttaa minkämalliset housut on, sillä esim. Libresessä on erilaisia malleja ja eri tyyppisiin vuotoihin eri housuja. Yksi asia on kuitenkin varmaa; kuukautisalushousuista mulla ei ole paluuta enää muihin suojiin.

Lähettäjä: Jeppis 
Päivämäärä:   4.7.25 16:22:55

Mulla yhdet modibodyt ja käyttänyt niitä ratsastaessa, ekoina päivinä tamponin lisänä ja muina päivinä ihan yksistään, sekä kotona öisin. Niiden pesuohjeessa vaan suositellaan käsipesua tai villapesua enkä ole jaksanut ostaa yksistään siihen pesuainetta eikä oikein ole villapesuun muutakaan pyykkiä, niin ei ole täysteholla käytössä.
(Pyykkiä tulee niin vähän muutenkin etten pidä kovin kannattavana alkaa tosi vajaita koneellisia useasti pyörittään)
Mutta juu, on hyvät ja jos en ododttelisi menkkojen loppumista jo niin ostaisin useammat

Lähettäjä: ak 
Päivämäärä:   4.7.25 16:46:09

Itsellä on kokemusta Myllymuksujen boyshort-mallista ja Imse-merkkisistä, "medium flow" mallista.

Molemmat saa pesuohjeen mukaan pestä 60 asteessa, mikä oli itselleni ostokriteeri. Eivät ole haisseet koskaan käytön aikanakaan.

Imsen pikkarit: Ihan mukavat jalassa. Tulee märkä tunne. Eivät tunnu imevän verta hyvin. Ei voi kuvitella, että esim. kävisi vessassa ja laittaisi nuo sitten takaisin jalkaan (yök). Eli pystyy normaalin vuodon kanssa käyttämään vain muutaman tunnin (tai vähemmän, jos tulee nopeammin vessahätä).. Sopivat ehkä pieneen tiputteluvuotoon, sanoisin.

Myllymuksujen boyshortit: Rakastan näitä. Ovat todella mukavat. Imevät uskomattoman hyvin verta. Märkää tunnetta ei oikeasti tule lainkaan. Ovat myös kestäneet hyvin pesuja. Nämä varmaan menisivät koko päivän, itse käytän yöllä.

Lähettäjä: ak 
Päivämäärä:   4.7.25 16:47:01

Jatkan vielä. Ainakin nuo imset näkyvät esim. legginseistä läpi, joten käytän vain kotona.

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   4.7.25 17:35:08

Tuo on kyllä menkkapikkareissa vähän ärsyttävää, jos ei satu menkat ja pyykkipäivä samaan aikaan. Ei niitä viitsi kovin kauaa pyykkikorissa seisottaa enkä minäkään tykkää vajaita koneellisia pestä.

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   4.7.25 20:24:36

Mitkä menkkapikkarit olis sellaset ettei näkyis treeni tai ratsastusleggareista läpi, vai onko sellasia?

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   4.7.25 20:25:28

Ja tarkotan siis nimenomaan sitä imuosaa, ei se haittaa vaikka pikkarien rajat näkyis.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.7.25 20:27:10

Libresset on mukavat jos ne sopii omalle anatomialle..mulla niissä on edessä ihan liian matalalla se suoja, tulee edestä yli ja läpi.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.7.25 20:36:24

Ei noissa Myllymuksuissa ainakaan erotu imuosa housujen läpi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.7.25 20:43:21

Suurimmassa osassa näistä on pesuohje 40 astetta. Näistä olen kuullut, että alkavat haista. Myllymuksujen pikkarit kai ovat melkolailla ainoita, mitkä kestävät 60 asteen pesun. Ovat kyllä ihan parhaita.

Lähettäjä: -. 
Päivämäärä:   4.7.25 20:58:56

"Tuo on kyllä menkkapikkareissa vähän ärsyttävää, jos ei satu menkat ja pyykkipäivä samaan aikaan. Ei niitä viitsi kovin kauaa pyykkikorissa seisottaa enkä minäkään tykkää vajaita koneellisia pestä."

Niin siis... Idea on, että housut huuhdotaan käytön jälkeen, niinhän niiden käyttöohjeissakin sanotaan. Sitten pikkareiden voi antaa kuivua ja jättää odottamaan pesua. Siis jos ei pese samantien. Ei verisiä housuja ole tarkoituskaan jättää päiväkausiksi seisomaan, hyvänen aika sentään.

"Suurimmassa osassa näistä on pesuohje 40 astetta. Näistä olen kuullut, että alkavat haista."

Eivät ala haisemaan, ellei niitä jätä hautumaan moneksi päiväksi ennen pesua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.7.25 21:02:57

"Niin siis... Idea on, että housut huuhdotaan käytön jälkeen, niinhän niiden käyttöohjeissakin sanotaan. Sitten pikkareiden voi antaa kuivua ja jättää odottamaan pesua. Siis jos ei pese samantien. Ei verisiä housuja ole tarkoituskaan jättää päiväkausiksi seisomaan, hyvänen aika sentään."

No tarkennan vielä: itse mielummin heitän ne suoraan pyykkikoneeseen sen huuhtelun jälkeen, kuin jätän ne vettä (ja ehkä vielä vähän vertakin) valuvina johonkin roikkumaan ja odottamaan pesua. Kukin toki tyylillään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.