Lähettäjä: -
Päivämäärä: 3.7.25 18:25:45
Meidänkin perheessä ollut lemmikkejä siitä asti kun olin lapsi, ihan kaloista kissoihin ja koirista hevosiin. Kun muutin omilleni, otin koiran matkaan. Viisi vuotta kerettiin asua koiran kanssa kahdestaan, sitten se lopetettiin sairauden takia. Muutama vuosi nyt mennyt eikä ole mitään uutta lemmikkiä, myöskään vanhemmilla ei ole.
Jossain vaiheessa vakavasti harkitsin uuden koiran hankintaa, mutta sitten tulin järkiini. Ei ole varaa (valmistuin työttömäksi), ja voi olla että joudun tulevaisuudessa muuttamaan työn perässä ulkomaille. Oikeastaan lemmikitön elämä tuntuu ihan hyvältä, vaikka lenkit yksin eivät koskaan vedä vertoja lenkeille koiran kanssa. Samoin ikävöin koiraharrastuksia ja muuta koiran kanssa touhuamista.
Mutta kaikenlainen stressi on vähentynyt hurjasti, olen sellainen, että jos koiralta katkeaa viiksikarvakin niin valvon viikon ja kehittelen kaikki pahimmat mahdolliset vaihtoehdot mielessäni. Samoin kotoa lähteminen on helpompaa, olin aina huolissani siitä että syttyy tulipalo tai koira jotenkin taianomaisesti vetelee kitusiinsa tiskikonetabletit ja päälle kloriittia. Tai jotain muuta kamalaa.
Lisäksi mielenrauhaa tuo se, ettei mitään ylimääräisiä eläinlääkärikuluja yksinkertaisesti enää voi tulla, kun ei ole eläintäkään. Voin käyttää kaikki vähäiset rahani itseeni:D
|