Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi jokin tieto ei saavuta joitain ihmisiä

Lähettäjä: Muumi 
Päivämäärä:   3.7.25 13:12:50

Ja silti odotetaan, että jostain olisi tiennyt. Esimerkkejä: puhuin yhdestä yhteisestä tuttavasta miehen kanssa ja kysyin jotain tutun naisystävästä. Mies siihen, että johan he ovat eronneet ajat sitten, ikään kuin olisin sen tiennyt. Tuttu ei kuitenkaan ole sellainen läheinen tuttu minulle vaan miehen kautta, niin miten olisin voinut tietää, että ovat eronneet.

Sitten isäni kanssa puhuin yhdestä tietämästäni henkilöstä ja isä puhui että mitenköhän käy sitten perinnön ; kysyin ai onko hän kuollut niin isä siihen no sehän oli jo viime talvena enkö tiennyt. No en, koska en tuntenut henkilökohtaisesti enkä ollut missään tekemisissä. Ainoat linkit noihin ihmisiin olivat mies ja isäni ja he olisivat voineet välittää tiedon.
Jää hömistynyt olo että.ai etkö tiennyt. No en tiennyt.

Re: Miksi jokin tieto ei saavuta joitain ihmisiä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.7.25 13:21:10

Ei sinun kaikkea tarvitse tietää ja jos et ole läheinen ihminen niin miksi näistä olisi sinulle pitänyt kenenkään ilmoitella ?

Lähettäjä: Muumi 
Päivämäärä:   3.7.25 13:26:51

Ei se olekaan pointti vaan että kysyessäni näistä todettikn ai etkö tiennyt.
Sanoinkin, että mistäs minä olisin sen tiennyt, siihen ei sanottu taas mitään.

Lähettäjä: ee 
Päivämäärä:   3.7.25 13:38:45

Joskus voi myös luulla maininnensa asiasta aikanaan. Eipä sitä aina muista kertoiko vai ajatteliko vain kertovansa. Ja jos puhuu asiasta jonkun kanssa niin ei muista, että enpä sinun kanssasi puhunutkaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.7.25 14:44:19

Siis onko tuollaisessa keskustelussa aloittajan mielestä jotain ihmeellistä? Ihan tavallista jutustelua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.7.25 14:50:15

Harva tuon sanoessaan varmaankaan tarkoittaa että sinun olisi jotenkin pitänyt tajuta ottaa asiasta selvää tai että sinun olisi kuulunut tietää muuten. Se nyt vaan on sellainen lause, mikä tulee sanottua kun ei itse ole tullut ajatelleeksi että tietääkö se keskustelukumppani nyt oikeasti vai ei.

Lähettäjä: hippo 
Päivämäärä:   3.7.25 16:51:47

Jotenkin ihmiset kuvittelee, että kun itse tietävät jotain, niin kaikki muutkin tietää. Exä joskus raivosi mulle, että miksi olen lähettämässä lapsen heille viikonlopuksi, kun hänellä ja uudella vaimollaan on korona. No sitähän minä en voinut mitenkään tietää, kun ei ollut vaivautunut aiemmin kertomaan.

Päivämäärä:   3.7.25 18:21:24

Sellaisesta asiasta, josta on puhunut jo monen ihmisen kanssa niin helposti ajattelee, että moni muukin sen jo tietää. Jos on kymmenen kanssa jo aihetta puinut, niin vaikea muistaa ettei kahden kanssa ole vaihdettu aiheesta sanaakaan.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   3.7.25 20:57:52

Jos ajatellaan yleisellä tasolla niin syynä voi olla tämä vatsappi ja facebook. Kaikki ei käytä niitä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   3.7.25 21:15:54

"Siis onko tuollaisessa keskustelussa aloittajan mielestä jotain ihmeellistä? Ihan tavallista jutustelua."

Tää!!

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   4.7.25 16:56:40

Onko aloittaja ollut pitkään paikallaan. Eli et oo liikkunut kaikki tietävien ja kaikesta kertovien ihmisten parissa. Etkä muista läheskään kaikkia kuulemiasi asioita. Miulle on käynyt noin.

Päivämäärä:   4.7.25 17:00:27

Tuo on ihan vaan normi keskustelua. ”Ai etkö tiennyt” ei tarkoita välttämättä yhtään mitään. Kaikkea ei tarvitse eikä voi elämässä ottaa hirveän kirjaimellisesti tai henkilökohtaisesti.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   4.7.25 17:03:29

” Harva tuon sanoessaan varmaankaan tarkoittaa että sinun olisi jotenkin pitänyt tajuta ottaa asiasta selvää tai että sinun olisi kuulunut tietää muuten. Se nyt vaan on sellainen lause, mikä tulee sanottua kun ei itse ole tullut ajatelleeksi että tietääkö se keskustelukumppani nyt oikeasti vai ei.”

Tämä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.