Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tyhmistä tyhmin verokysymys

Lähettäjä: mätkyjen maksu 
Päivämäärä:   3.7.25 08:14:16

Eli maksoin viime vuonna verokarhulle oma-aloitteisesti lisää niin että ne ovat tuolla nyt käytettävissä joko saatavissa palautuksina, tai sitten muihin veroihin. Ja olen niitä pitänyt siellä mätkyjä varten.
Eräpäivä mätkyille oli siis 1.7 ja nyt kun kirjauduin vilkaisemaan, niin punaisella huutaa erääntynyt summa.

Siinä käsityksessähän olin, ettei minun tarvitse tehdä mitään vaan verottaja nappaa eräpäivänä mätkynsä.

Kysymys lähinnä kuuluukin, että tuleeko "kuittaus" tuosta vähän viiveellä vain, vai onko nyt kuitenkin oma ymmärrys taas kerran ollut vajavaista ja olisi itse pitänyt klikata sinne tänne ja tuonne jotta mätky hoituu?

Korkoahan siitä heti juoksisi. Meinasin maksaa sen varuiksi tililtä, mutta ajattelinpa oraakkeli-HT:ltä ensin kysyä kun rahaa tuolla sitä varten tallessa valmiina on ollut. Kiitos etukäteen.

Re: Tyhmistä tyhmin verokysymys

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   3.7.25 08:26:32

Ei ne mitään automaattisesti mitään ota vaan sinun täytyy ihan itse maksaa lasku. Olet saanut tiedon jäännösverosta ja sen suuruudesta joten on oma moka ettet ole ottanut sitä ylös. Kannattaa tilata e-lasku niin jatkossa saat palautusten lisäksi mätkyjen laskun suoraan tilille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.7.25 08:33:01

Kyllä ne rahat olisi lähteneet eräpäivänä, jos homma niin toimisi. Etkö pysty hoitamaan raha-asioitasi ajoissa, jos vuotta aiemmin pitää pystyä maksamaan?

Päivämäärä:   3.7.25 08:40:09

Okei, minulle nimittäin on sanottu että minun ei tarvitse tehdä mitään, verottaja käyttää automaattisesti nuo ns pankissa olevista rahoista. Menenpä siis hoitamaan asian. Tai sitten multa puuttuu jossain joku rasti ruudusta..

Nyt kun selasin noita asioita tuolla, niin pakko sanoa että joko olen tosi tyhmä, tai tuolla ihan hämäävästi kerrottu.

Päivämäärä:   3.7.25 08:41:57

No jestas, kaiken olen maksanut ja ylimääräistäkin ja ajallaan. Okei, on joku alv voinut pari päivää roikkua kuten tämäkin nyt.

Kase klosed, adios.

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   3.7.25 15:30:43

Jos olet maksanut oma-aloitteisia veroja (=alv, työnantajasuoritukset ym.) ylimääräistä, ei summaa käytetä mätkyille (=tulovero) automaattisesti. Vasta kuun lopussa, jos tuloveroa (tai jotakin muuta verolajia) on erääntyneenä, käytetään tuota ylimääräistä oma-aloitteisten maksua siihen. Hyvä että hoidit nyt asian, niin ei korko juokse suotta koko kk.

Lähettäjä: Eri viite 
Päivämäärä:   3.7.25 15:48:21

Jos puhut yrityksen veroista (kun mainitsit alvin), niin alvit ja mätkyt maksetaan eri viitenumeroilla. Niitä ei kuitata päittäin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.7.25 18:48:40

Kuitataan ne päittäin, mutta vasta kuun lopussa eli korko juoksee koko kuukauden. Enää ei ole olemassakaan oma-aloitteista ennakkoveroa, se on korvattu jo vuosia sitten lisäennakolla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.