Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tätä te hevosnaiset ette ole koskaan ajatelleet

Lähettäjä: Hevoseton mies 
Päivämäärä:   2.7.25 20:46:26

Jokainen ihminen tekee elämässään jotakin ensimmäistä kertaa ja jotakin viimeistä kertaa. Tämä ajatus on jotenkin pelottava, enkä usko, ette te hevosnaiset ymmärrätte, miten kauheaa sitä on ajatella.

Re: Tätä te hevosnaiset ette ole koskaan ajatelleet

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.7.25 20:51:38

Aa itse ajattelen useinkin... Ja joskus se ensimmäinenkin kerta on myös viimeinen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.7.25 21:03:11

Miltä tuntuu puhua hevosnaiselle ensimmäistä kertaa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.7.25 21:09:53

Ärsyttää kun yleistetään "hevosnaiset" kun meitä on niin paljon ja kaikki olemme erilaisia. Eikä kukaan voi tietää mitä on ajateltu ja mitä ei.
Varmasti moni aikuinen on ajatellut, että joku voi tehdä jotain ekaa kertaa ja toinen on tehnyt jo sata kertaa.

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   2.7.25 21:31:11

Varsinkin hevosnaiset ymmärtää että jos tänään kaikki on hyvin voi huomenna olla katastrofaalinen päivä. Hevoset ovat tämän opettaneet. Elämä helpottuu huomattavasti kun osaa iloita pienistäkin onnistumisista suurenkin menetyksen jälkeen. Mutta on osattava myös sanoa tiukka ei ankeuttajille, sorry .

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.25 21:49:30

Jokainen syntyy ensimmäistä kertaa ja jokainen kuolee viimeistä kertaa. Sama toisinpäin. Siinä ajatuksessa ei ole mitään kauheeta eikä pelottavaa.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   2.7.25 22:18:35

Siis mikä siinä oikein pelottaa? Söit ulkomailla ekan kerran jotain kehuttua paikallista ruokaa, totesit että ei ole sinun makuusi, et syö sitä enää koskaan uudestaan. Eka ja vika kerta jopa samassa. Big deal?

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   2.7.25 22:37:57

Ahaa, tämä on siis jotain, mitä me hevosnaiset ei ymmärretä, mutta vaikka koiraihmiset ymmärtää kaikki?

Päivämäärä:   2.7.25 22:43:12

Hevoseton mies = Miehen Jyrähdys

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   2.7.25 23:17:26

Minä en taas puolestani ymmärrä, mistä kumpuaa tarve laittaa sanoja toisten suuhun. Aloittaja olisi ihan hyvin voinut kirjoittaa "Oletteko koskaan miettineet" tai ihan vaan tuon oman aloituksessa eri otsikolla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.7.25 00:07:30

Hevoseton mies = miehen jyrähdys = hevoseton vähän yksinkertainen pikkulikka...

Päivämäärä:   3.7.25 01:24:04

"Tämä ajatus on jotenkin pelottava, enkä usko, ette te hevosnaiset ymmärrätte, miten kauheaa sitä on ajatella."

Onpa erikoinen aloitus... Riippuu toki ihan siitä mitä ollaan tekemässä ensimmäistä kertaa, mutta jos kyse on ihan arkisesta asiasta ja tunteina on pelko, ja kauhu pelkästä ajatuksesta, niin eihän tuo enää normaalia ole. Kannattaisi hakeutua psykoterapeutin juttusille pohtimaan mikä tällaisen pelon laukaisee, ja voiko siitä päästä irti.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.7.25 01:40:19

Jaa. Itse esimerkiksi matkustan mielelläni samaan paikkaan vain yhden kerran, joten tulee käytyä tietyssä kohteessa samalla kertaa ensimmäisen ja viimeisen kerran vuodessa. Ensi viikolla vuokraan tietyn mökin ensimmäisen kerran, se taas ei välttämättä ole viimeinen kerta, mutta voi ollakin. Ei näissä minusta mitään kauheaa ja pelottavaa ole.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   3.7.25 01:47:33

Setää huppelissa harmittaa, kun ei aloitetta aikaiseksi saa?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.7.25 07:10:49

Mistähän tuohon putkahti sana "vuodessa". Tarkoitus oli sanoa:
Jaa. Itse esimerkiksi matkustan mielelläni samaan paikkaan vain yhden kerran, joten tulee käytyä tietyssä kohteessa samalla kertaa ensimmäisen ja viimeisen kerran.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.7.25 13:01:44

Minulla oli omakasvatti suokkitamma jolle olin se joka laittoi sille riimun ensimmäisen kerran (varsana) sekä otti sen pois viimeisen kerran 28 vuotiaana.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.7.25 15:21:45

No hevosten kanssa niitä ensimmäisiä ja viimeisiä kertoja tulee eteen tuon tuosta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   3.7.25 15:26:27

Onneksi ei tarvitse hukata yhtään ajatusta sille, mitä miehet miettii. Eläkää te keskenänne vaikka niin ei tarte itkeä naisten takia ja kaikki on niin täyrellistä, että.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.7.25 16:04:06

Tulee mietittyä. Joskus tapaamme kans parhaan ystävämme kanssa viimeisen kerran. Miettikää monta vuotta olette joskus nuoruudessa olleet parhaita ystäviä jonkun kanssa ja sen jälkeen ette ole enää vuosiin nähneet tai puhuneet.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.7.25 18:21:32

Kun ikää tulee ja vaivoja niin ihan välttämättä miettii, että kuinkahan kauan tätäkään voi enää tehdä, varsinkin hevostelussa.
Ja vanhojen eläinten kanssa se on aina mielessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.