Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä ”etäiselle” isälle 60-v. lahjaksi?

Lähettäjä: Tytär pulassa 
Päivämäärä:   2.7.25 13:56:30

Mitä ostaa 60-vuotislahjaksi isälle? Hän on juuri sitä ihmislaatua, jotka ostavat itse jos jotain tarvitsevat.

Ja hänellä sitten onkin kaikkea. Emme ole järin läheisiä, joten pää lyö tyhjää senkin takia. Nämä juhlapäivät ovat aikalailla ainoa päiviä milloin näemme, mutta olemme siis hyvissä väleissä vaikkakin hieman etäisiä. Harrastuksiin hänellä kuuluu kaikenlainen ”rassailu”, ralliharrastuksen on jättänyt juuri pois mutta käsittääkseni autotallissa viettää edelleen aikansa. Hänellä on autotallissa musiikkihuone joka on vielä keskeneräinen… Sinne kun keksisi jotakin hyödyllistä mutten itse ymmärrä hönkäsen pöläystä äänentoistoasioista. Kalastusvene hänellä on, mutten keksi sinnekään yhtään mitään! Vanhempani matkustelevat paljon ja ovat aktiivisia ihmisiä. Isäni käy salilla, maastopyöräilee, lenkkeilee… Pitää huolta itsestään ja olinkin aikeissa ostaa hänelle uuden älykellon mutta olikin ostanut jo.

Hän myös golffaa, mutta yllättäen en tiedä mitään siitäkään lajista. Hän lukee PALJON, mutta en haluaisi ostaa nyt kirjaa kun se on se yleisin lahja mitä hänelle annan. Hänellä on kotitoimisto, jonne voisi keksiä jotain?

Alkoholia en mielellään osta, sillä on todella tarkka siitä mitä konjakkia juo. Ehkä osana lahjaa voisi jokin hyvä punaviini ollakin…

Budjetti on 300 euroa. Haluaisin jotain erityistä hänelle antaa lahjaksi, ei vain 60-v. synttäreiden johdosta vaan myös siitä että hän on paljon auttanut minua ja miestäni kuluneen vuoden aikana taloudellisesti.

Jotain itsetehtyä olisi ihana antaa, mutta sitä varsinkaan en keksi. Olen näppärä käsistäni ja harrastan käsi- ja puutöitä. Maalata osaan ja olen ammatiltani valokuvaaja.

Re: Mitä ”etäiselle” isälle 60-v. lahjaksi?

Lähettäjä: Juuri 
Päivämäärä:   2.7.25 14:12:35

Onko isälläsi auto? Oma isäni oli 60 vuotta täyttäessään ostanut hiljattain auton, ensimmäistä kertaa elämässään uudehkon ja vähän "paremman". Ostimme sisarusteni kanssa hänelle lahjakortin firmaan, joka tekee autojen maalipintaa suojaavia pinnoituksia. Maksoi muistaakseni juuri 300 €. Isä oli hyvin tyytyväinen, koska hän tykkää pitää kaiken siistinä ja hyvässä kunnossa. Voisiko sinun isällesi keksiä jotain samalla idealla?

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   2.7.25 14:18:01

Joku lahjakortti hierontaan, kiropraktikolle?
Omenapuu tai muu lahjapuu jos on oma piha?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.7.25 14:21:03

Jos olet valokuvaaja niin ota isästäsi hieno muotokuva ja kehystytä se.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   2.7.25 14:25:44

Lahjakortti hierojalle
Kesäteatteriliput
Kasvohoitoon lahjakortti
Lahjakortti matkatoimistoon

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   2.7.25 14:31:00

Osta lasdukkaita golfpalloja. Jokainen golfari arvostaa niitä. Palloihin saa myös paiantettua halutun tekstin.
.

Lähettäjä: mekkala 
Päivämäärä:   2.7.25 15:10:47

Langattomat kuulokkeet sinne musiikkihuoneeseen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.7.25 15:23:13

Lahjakortti golf-varusteita myyvään liikkeeseen tai vastaavasti kalastustarvikkeita myyvään liikkeeseen.

Laadukkaat golfpallot myös hyvä ajatus, samoin jotkut kivat golfmailojen suojat.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.7.25 15:48:58

Kuumailmapallolentoon lahjakortti.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   2.7.25 17:56:16

Vie hänet illalliselle johonkin hänen itse valitsemaansa ravintolaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.25 17:59:02

Onko kiire? Jos ei, niin neulo villapaita.

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   2.7.25 18:44:44

Osta paikallisen valmistajan laadukas viehe, se juttu mikä laitetaan johonkin ongintavälineeseen. Lahjana ei tuo koskaan ole mennyt vikaan. Paikallisuus on avainasia (no tuo maksaa sen 10-30€) ja itse ostan noita jemmaan markkinoilta jne.

Olisko sitten joku partiokaupan kalastajanneule lisäksi, maksavat max 200€. Villapaitaa ehkä et ehdi enää kutomaan, ehkä kauniit saapasvillasukat?

Aika villi-idea voisi olla viedä isäsi sinun seurassa teatteriin/oopperaan/balettiin. Oma isäni piti baletista, kun sellaiseen hänet ekan kerran vein 75v lahjana. Tarjosin väliajalla teen/konjakin/teatterikatkarapuleivän ja nakkikiskan kautta kotiin.
Uudet ohuet saapasvillasukat, ovat omalleisälleni mieluisa lahja, joita kuluttaa/käyttää paljon. Ja vaikka äiti parsii niitä, ne ei määrättömästi kestä.

Lähettäjä: Etäinen lahja 
Päivämäärä:   2.7.25 18:45:20

Osta se turhuus eli 60v virstanpylväs niin saa isukki laittaa kirjahyllyyn muistoksi mitä tuli täytettyä.
Maksaakin vaan neljäkymppiä niin voit säästää loppurahat jonkun läheisemmän lahjaan

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   2.7.25 18:56:52

Golffinpelaajalle kultasepänliikkeestä hopeinen tai kultainen tii (riipuskaulaketjuun).

Lähettäjä: ¨pwejof 
Päivämäärä:   2.7.25 19:00:40

Ostat isälle kaksi lippua Jyväskylän ralliin tai johonkin muuhun isoon rallitapahtumaan. Ottaa sitten mukaan äitisi, tai jos äitiä ei huvita niin jonkun rallihenkisen kaverinsa. Jyväskylässä kaikilla miehillä on kivaa! t. nimim. kokemusta on.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   2.7.25 19:37:15

Jos eräilee, niin miten olisi koristeltu kuksa tai puukko? Tekijöitä on useita, mutta esim.
https://www.heiniseppa.fi/index.htm

Lähettäjä: Tytär pulassa 
Päivämäärä:   2.7.25 19:49:44

Voi kiitos suuresti näistä vinkeistä!

Lahjakortit ovatkin hyvä idea, en tiedä miksei käynyt mielessä nuo(kaan). Ehkä keksin jonkin esineellisemmän lahjan, mietiskellyt olen esimerkiksi parempaa puukkoa kaiverruksien kera.

Päivämäärä:   2.7.25 20:12:00

Lahjakortti on kyllä tosi tylsä lahja. Sanoit toki, ettette ole erityisen läheisiä, joten saattaa se sinällään sopia.

Koska isälläsi on noin paljon harrastuksia ja kiinnostuksenkohteita, niin ajattelisi, että niihin liittyen ja tuolla budjetilla voisi keksiä jotakin henkilökohtaista.. Musiikkihuoneeseen jokin taulu tai koriste liittyen lempiartistiin tai omaan instrumenttiin?

Käsin tehty puukko, kuksa tai viehe ovat myös olleet kivoja ehdotuksia.

Lähettäjä: Liikennemerkki 
Päivämäärä:   3.7.25 01:18:30

Tästä on aikaa yli 20v. joten en tiedä, vieläkö kuka tahansa saa ostaa liikennemerkkejä.

Kun isäni (nyt yli 70v.) täytti 50v. hän sai kaveriporukaltaan ”paikkakuntaliikennemerkin”. Siis sellainen sininen, joita näkee teiden varsilla ja jossa valkoisella tekstillä lukee esim. ”Turku 25”.

Liikennemerkissä oli isän sukunimi ja 50. Isällä on kellarissa oma työhuone ja kyltti pääsi työhuoneen seinälle kunniapaikalle.

Päivämäärä:   3.7.25 02:11:25

Villasukat ja pitkät kalsarit.

Lähettäjä: T.A. 
Päivämäärä:   3.7.25 07:10:03

Jos päädyt puukkoon, niin suosittelen H. Rosellin puukkoja (tai kirveitä). Ovat aika kalliita, mutta niillä on elinikäinen takuu ja ilmainen teroituspalvelu. Isäsi voisi arvostaa.

Lähettäjä: Pim 
Päivämäärä:   3.7.25 22:24:20

Jos isäsi on auttanut sinua taloudellisesti, paras lahja olisi, ettet käyttäisi lahjaan paljon rahaa. Tee jokin pieni lahja itse.

Minulla on läheinen, joka ostaa tuloihinsa nähden suhteettoman kalliita lahjoja. Lahjansaajana se ahdistaa minua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.